הנה הוא
אנשים רבים בוודאי תוהים מדוע הביטלס זכו להצלחת ענק שהרבה להקות לא יכולות אפילו לחלום עליה. נכון, כשרון הוא לא דבר שהיה חסר לאיש מאנשי להקת הביטלס- ג'ון לנון, פול מקרטני , ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר, הם היו מוכשרים עד מאוד, לא יהיה זה רחוק מהאמת אם יגידו כי המוזיקה של להקת הביטלס הגיעה לרמות של מוזיקה קלאסית כשל בטהובן או באך. אבל מה היה הדבר באותה חבורת הצעירים מליברפול שהחלו להופיע באינטנסיביות בגיל כה צעיר וחיברו ביחד עשרות להיטים וקטעים מוזיקליים גאוניים? המוזיקה של הביטלס ממשיכה לחיות עד ימינו, אפילו עכשיו למעלה מארבעים שנה אחרי זמנם וכמעט שלושים שנה אחרי שהתפרקו להקת הביטלס נחשבת לאחת הלהקות הטובות שהיו, ובוודאי בין המשפיעות שיותר על המוזיקה של ימינו. המוזיקה של הביטלס מדהימה כל כך כי היא מדברת לדורות של אנשים – אנשים שחיו בתקופת הסיקסטיז, הילדים שלהם , הילדים של הילדים שלהם והילדים של הילדים של הילדים שלהם, אפשר להגיד על מעט מאוד אומנים בימינו ומתקופות קודמות כי המוזיקה שלהם תמשיך להתקיים הרבה אחריהם. דבר נפלא נוסף במוזיקה של הביטלס הוא שהיא מחולקת לתקופות, ניתן לראות הבדלים מהותיים במוזיקה של הביטלס והתפתחותם המוזיקלית היא תהליך מרתק לעקוב אחריו. הודות לאותה חלוקה לתקופות וסגנונות מוזיקליים כל אחד יכול למצוא משהו מיוחד אחר להתחבר אליו במוזיקה של הלהקה. הדבר גם מוסיף דינמיקה לצליל של הלהקה והתבגרותם הן מבחינה מוזיקלית והן מבחינה פיזית ומנטלית של חברי הביטלס בהחלט עוברת דרך השירים שלהם. סיבה נוספת שאני מוצאת את הצליל של הלהקה מיוחד כי הוא משקף מאוד את תקופת הסיקסטיז שאותה אני מוצאת מעניינת מאוד, מהמוזיקה של הביטלס ניתן ללמוד על ההרגשה של החברה באותה התקופה מיוחדת בהיסטוריה, עוד רובד המקנה למוזיקה של הביטלס עומק וייחוד. הביטלס הגיעו לממדי ההצלחה האסטרונומים הללו לא רק הודות לכשרונם הבלתי מעורער או המוזיקה בעלת הצליל המיוחד אלא גם בגלל הכימיה המדהימה בין ארבעת חברי הביטלס, אני כמובן מתייחסת לחברות ביניהם לפני שכל אחד התבגר בדרכו ומשך את הלקה לכיוון אחר, דבר שגרם לחוסר אהדה בין חברי הלהקה ולבסוף לפירוקה. לפני כן היו הביטלס חברים טובים שניגנו ביחד, הופיעו והקליטו, ואילו ג'ון לנון ופול מקרטני היו אחים ממש. אך לדעתי, ישנם שלושה דברים שקיימים במוזיקה של הביטלס שלא ניתן למצוא בכל להקה בייחוד לא את שלושת האלמנטים אלה ביחד- איכות,פופולריות וכשרון. בדרך כלל מוזיקה איכותית אינה פופולרית כי אינה מדברת לקהל הרחב, להקות מצליחות אינן איכותיות ברוב במקרים וחברי הלהקה לא תמיד מוכשרים ואילו אומנים מוכשרים אינם תמיד זוכים להצלחה.