הנוסעים זועמים על ביטלו של קו 129

 

DanBus43Maalit72

Active member
היה צפוי שתלונות כאלו יקרו לאחר ביטול הקו.

אם כבר במקום לבטל את 119 במסגרת המכרז, להסב אותו לקו מהיר תדיר יחסית למרכז ת״א עם אפשרויות החלפה לקווים אחרים בת״א.
 

EHP12

Well-known member
אמנם אני חושב ש-129 לא היה אמור להתבטל, אבל בטוח לא להשאר במסלול הנוכחי שלו דרך חולון. מצד שני, בהתחשב שיש גם 173 וגם 190 (״מר קו״ מוכיח שהם לא עמוסים בכלל) באמת לא נורא לנסוע עם 173 עד לאבו כביר ומשם להחליף לקו תדיר למרכז תל אביב, מאשר לחצות את כל חולון.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אמנם אני חושב ש-129 לא היה אמור להתבטל, אבל בטוח לא להשאר במסלול הנוכחי שלו דרך חולון. מצד שני, בהתחשב שיש גם 173 וגם 190 (״מר קו״ מוכיח שהם לא עמוסים בכלל) באמת לא נורא לנסוע עם 173 עד לאבו כביר ומשם להחליף לקו תדיר למרכז תל אביב, מאשר לחצות את כל חולון.
אני בעד הביטול של קו 129 ופתיחת קו 29 במקומו אך לתושבי ראשל״צ לא ניתנה חלופה הולמת לאיזורי מרכז ת״א במשך השנה האחרונה.

במקום לבטל את קו 119 אני בעד להסב אותו לקו פרברי מהיר אך לא כזה תדיר למרכז ת״א עם נקודות השקה לקווים עירוניים אחרים והקו הסגול העתידי.
או מסלול בת״א שיזכיר את קו 19 או מסלול חדש לחלוטין.
 

Ccyclist

Well-known member

לא מכיר את הקו, אבל ההתנהלות של ביטול מלמעלה ללא התייעצות ציבורית לא מפתיעה אותי.

שני הקווים שהוזכרו כאלטרנטיבות, 190 ו 173 הם קווי איילון שמשיקים לתחנת הרכבת רשל"צ דיין. במידה ויש להם תחנת השקה עם הרכבת אינני יודע למה נוסע כלשהו יעולל לעצמו את פקקי הבוקר של האיילון כשיש שם רכבת. הבחירה המערכתית בכפילות במקום הזנה מוזרה מאד במקרה הזה.

מה שעיריות דרום גוש דן צריכות לדרוש הוא שהרכבות יעצרו בתחנות מסילת חולון כל 15 דקות במהלך היום כולו, ללא שירות אקספרס מיותר או תדירות שפל נמוכה שיוצרים חורים של חצי שעה. הן גם צריכות לדרוש את ניצול יתרונות ההאצה החשמלית - חיסכון של 10 דקות בין רשל"צ דיין להגנה או חיסכון של 14 דקות לסבידור.

כשיהיה שירות פרברי טוב יהיה אפשר להזין אותו בקווים מקומיים במקום לבזבז שעות נהג על פקקי האיילון.

התוכניות ארוכות הטווח הן ל"תחנה מרכזית" בצומת חולון והחלפה לקו הירוק, אז עתידם של הקווים האזוריים מדרום גוש דן ממילא בסימן שאלה.
 

EHP12

Well-known member
לא מכיר את הקו, אבל ההתנהלות של ביטול מלמעלה ללא התייעצות ציבורית לא מפתיעה אותי.

שני הקווים שהוזכרו כאלטרנטיבות, 190 ו 173 הם קווי איילון שמשיקים לתחנת הרכבת רשל"צ דיין. במידה ויש להם תחנת השקה עם הרכבת אינני יודע למה נוסע כלשהו יעולל לעצמו את פקקי הבוקר של האיילון כשיש שם רכבת. הבחירה המערכתית בכפילות במקום הזנה מוזרה מאד במקרה הזה.

מה שעיריות דרום גוש דן צריכות לדרוש הוא שהרכבות יעצרו בתחנות מסילת חולון כל 15 דקות במהלך היום כולו, ללא שירות אקספרס מיותר או תדירות שפל נמוכה שיוצרים חורים של חצי שעה. הן גם צריכות לדרוש את ניצול יתרונות ההאצה החשמלית - חיסכון של 10 דקות בין רשל"צ דיין להגנה או חיסכון של 14 דקות לסבידור.

כשיהיה שירות פרברי טוב יהיה אפשר להזין אותו בקווים מקומיים במקום לבזבז שעות נהג על פקקי האיילון.

התוכניות ארוכות הטווח הן ל"תחנה מרכזית" בצומת חולון והחלפה לקו הירוק, אז עתידם של הקווים האזוריים מדרום גוש דן ממילא בסימן שאלה.
אנשים תמיד יתלוננו על ביטולי קווים גם אם זה קווים שמעמיסים על הרשת. מציע לך לראות כמה זמן לוקח לרכבת לנסוע בין משה דיין לרכבת ההגנה. מרוב תחנות. מצד שני לאוטובוס יש נת״צ מתפקד שעוקף את הרכבת במקטע הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אנשים תמיד יתלוננו על ביטולי קווים גם אם זה קווים שמעמיסים על הרשת. מציע לך לראות כמה זמן לוקח לרכבת לנסוע בין משה דיין לרכבת ההגנה. מרוב תחנות. מצד שני לאוטובוס יש נת״צ מתפקד שעוקף את הרכבת במקטע הזה.

הרכבת במסילת חולון מופעלת בלו"ז דיזל מיושן שלא מנצל את החישמול. האצה חשמלית מקצצת 2 דקות שלמות מהנסיעה בכל תחנה ותחנה. יש פוטנציאל לחסוך 20 דקות שלמות בין אשקלון לסבידור או 16 דקות בין רשל"צ דיין לסבידור. בנוסף - יש לבטל את שירות האקספרס שיוצר חור של 30 דקות בתחנות חולון - בת ים ולהפוך אותו למאסף. כך יהיו 4 רכבות מאספות מהירות בשעה, מרשל"צ דיין לסבידור תוך כרבע שעה. אף אוטובוס לא יוכל להתחרות בשירות מסילתי כזה.
 
הנוסעים צודקים. אם משרד התחבורה רוצה לשפר ולהוסיף קווים, בבקשה, אבל להשאיר את הקיים או מקסימום להוריד מעט תדירות, ואם הנוסעים יצביעו ברגליים ויפסיקו לנסוע בקו הישן, אז לבטל. אחרת משרד התחבורה גורם ליותר אנשים לעבור לרכב הפרטי. כמו עם קו 1 כעת, שאם רואים שאנשים משתמשים בו, לא יבטלו אותו. בזמן הקורונה ביטלו את קו 150 מפתח לתל אביב. אין הרבה קווים במסלול שלו שבתחנה הראשונה שלהם הם מלאים כבר. אנשים קבועים היו נוסעים ב2 הנסיעות היחידות שהיו לו ביום. אחרי הקורונה לא החזירו אותו כי יש את קו 1, אבל שוב למה מחנכים את האנשים. אם הוא היה עמוס מאוד כבר בתחנה הראשונה, לא היה צריך לבטל
 

EHP12

Well-known member
הנוסעים צודקים. אם משרד התחבורה רוצה לשפר ולהוסיף קווים, בבקשה, אבל להשאיר את הקיים או מקסימום להוריד מעט תדירות, ואם הנוסעים יצביעו ברגליים ויפסיקו לנסוע בקו הישן, אז לבטל. אחרת משרד התחבורה גורם ליותר אנשים לעבור לרכב הפרטי. כמו עם קו 1 כעת, שאם רואים שאנשים משתמשים בו, לא יבטלו אותו. בזמן הקורונה ביטלו את קו 150 מפתח לתל אביב. אין הרבה קווים במסלול שלו שבתחנה הראשונה שלהם הם מלאים כבר. אנשים קבועים היו נוסעים ב2 הנסיעות היחידות שהיו לו ביום. אחרי הקורונה לא החזירו אותו כי יש את קו 1, אבל שוב למה מחנכים את האנשים. אם הוא היה עמוס מאוד כבר בתחנה הראשונה, לא היה צריך לבטל
זה לא עובד ככה. קו מלא עם מסלול גרוע לא אומר שהוא מוצלח. במיוחד שאתה יודע שלרוב הנוסעים אין בידיוק ברירה. לקו 129 היה לוקח מראשון לתל אביב שעה וחצי בשעות השיא.
 

oshri1987sg

Active member
הנוסעים צודקים. אם משרד התחבורה רוצה לשפר ולהוסיף קווים, בבקשה, אבל להשאיר את הקיים או מקסימום להוריד מעט תדירות, ואם הנוסעים יצביעו ברגליים ויפסיקו לנסוע בקו הישן, אז לבטל. אחרת משרד התחבורה גורם ליותר אנשים לעבור לרכב הפרטי. כמו עם קו 1 כעת, שאם רואים שאנשים משתמשים בו, לא יבטלו אותו. בזמן הקורונה ביטלו את קו 150 מפתח לתל אביב. אין הרבה קווים במסלול שלו שבתחנה הראשונה שלהם הם מלאים כבר. אנשים קבועים היו נוסעים ב2 הנסיעות היחידות שהיו לו ביום. אחרי הקורונה לא החזירו אותו כי יש את קו 1, אבל שוב למה מחנכים את האנשים. אם הוא היה עמוס מאוד כבר בתחנה הראשונה, לא היה צריך לבטל
קו 150 בוטל כמה שנים לפני הקורונה לדעתי היו צריכים שהבוא יצא מהתחנה המרכזית בפתח תקוה הוא היה חלופה טובה לפרוייקט הרכבת הקלה המיותר הזה,לגבי קו 129 היו יכולים פשוט לעשות שידלג על חולון במקום לבטלו ולעשות את קו 29 כמו שהוא ובזה לפתור בעיה
 
למעלה