הנוער העובד והלומד

ChOpOnOp

New member
הנוער העובד והלומד

שלום אני שמרש פירא מקן חדרה של הנוער העובד והלומד באמת רציתי לדעת משהו אחד, למה לעזאזל הצופים מחנכים? הרי אתם לא מזוהים עם שום צד, אינכם מחויבים בכלום, אז מה לעזאזל אתם עושים? כי זה די ברור שלשבת כל היום ולתת לחניכים כדור או להעביר פעולות שוקולד זה ממש חרא אתם בונים מערכי פעולות הקשורות לתהליך הארצי? למה שקורה בארץ? ואם כן , באיזו זווית אתם מסתכלים על זה?
 
יוזמה, מנהיגות, מעורבות חברתית,

מחשבה פתוחה, פיתוח עצמי, בניית אופי, עזרה לזולת ועוד... להלן מידות הצופה: * הצופה דברו אמת * הצופה נאמן לעמו למדינתו ולשפתו * הצופה חבר מועיל בחברה - אוהב עבודה ועוזר לזולת * הצופה רע לכל אדם ואח לכל צופה * הצופה אדיב * הצופה חובב את החי * והצומח ומגו עליהם * הצופה איש משמעת * הצופה אינו נופל ברוחו * הצופה חסכן * הצופה טהור בדיבורו ומעשיו. למה אנחנו לא מחנכים: סוציאליזם (לחניך מותר לבחור את גישתו הכלכלית, אפילו שמנסיון סוציאליזם אומר כלום, ממש כלום, לחניכים בכיתה ד´, גם בצופים וגם בשמו"ץ, נוע"ל ובמחנוע"ל), תמיכה במחנה השמאל (כנ"ל), קבלת מימון ממפלגות פוליטיות (אנחנו לא חייבים כלום למר"צ) וגם אין לנו קומונרים, מועצת שכב"ג מנהלת את העניינים, לא מבוגרים בשנת שירות. מקווה שעזרתי.
 

2B LoOnY

New member
שלום שלום

טוב, אז אני רעיה, אני מדריכה בשבט פיצי בירושלים, ואני בצופים (ואללה???) אחד מהדברים הכי בסיסיים בתנועת הצופים, הוא שהיא תנועה א-פוליטית, פירושו: לא פוליטי שאלת שאלה חכמה, מה לעזאזל אנחנו עושים בפעולות, אם אנחנו לא מזוהים בשום צד ולא מחויבים בכלום? שאלה קשה... שהתשובה אליה ארוכה... טוב, אז מעבר למידות הצופה שראיתי שנתנו לך כבר פה, יש לנו את התפיסה הערכית התפיסה הערכית באה מעצם האמונה שישנם ערכים כלל- עולמיים - שזה אומר, ערכים שיתאימו לכל מקום בעולם, ולאו דווקא לארץ ישראל הקטנה שלנו קח/י לדוגמא את ערך השלום. לא משנה אם את/ה שמאלני/ת או ימני/ת או באמצע, שלום חשוב לכולם, בסין ביפן ובהודו, (כל עוד כמובן אותו אדם הוא מוסרי) ערכים של כבוד הדדי, יושר, הגינות, שוויון בין בני האדם בלי הבדל גזע דת מין ולאום, פתיחות מחשבתית, אזרחות פעילה, הכרה בזכות לקיום של אמונות ודעות שונות משלך, חברות, חים בקבוצה, אהבת הטבע, איכות הסביבה, ועוד כהנה וכהנה ערכים, שאת/ה יכול/ה להאמין בהם לא משנה איפה את/ה נמצא/ת במפה הפוליטית. ומה בקשר לארץ ישראל, את/ה שואל/ת? הצופים מחנכים גם (או אמורים לחנך) לאהבת הארץ, מעורבות בארץ, חיזוק הקשר בין מישהו יהודי לבין המולדת (=ישראל), המורשת התרבותית, המורשת הערכית של העם היהודי, ועוד הרבה הרבה שאני לא אתחיל לפרט לך כאן רק עוד שני דברים נותר לי לומר לך- בעבר, אולי היית יכול/ה למצוא מדריכים שמעבירים פעולות שוקולד, בימינו התנועה מנסה לחסל את תופעה זו כמה שיותר, הפעולות שלנו, הם פעולות שדרך משחקים מעבירות את המסר או הערך המסוים שיתאים לקבוצה שלך. לא תמצא/י (ואם תמצא/י זה עצוב מאוד מאוד) פעולת שוקולד. את יכולה למצוא מאה ואחד משחקים שקשורים בשוקולד, אבל לא השוקולד הוא המטרה, אלא מה שעבר בדרך, מה שהחניכים שלך הבינו במהלך המשחק והדבר האחרון, איך את/ה יכול/ה להגיד שאנחנו לא מחויבים בכלום? ההדרכה בצופים היא מחויבות מאוד מאוד גדולה, החל מהדבר הכי קטן-להתקשר לחניכות שלך, וממשיך בלהכין את הפעולה (הערכית)עצמה, להגיש אותה לראש"גד/ית, להעביר אותה, לבוא כל יום פעילות לשבט ולא להבריז [מדריך בא לכל הפעולות שהוא צריך להעביר ולא משאיר את החניכים שלו תקועים לבד בשבט כי לא היה לו כוח לבוא], לבוא לישיבות שכ"בג וישיבות צוות, לעבור סמינרים במשך השנה, והכל לוקח הרבה הרבה זמן ומאמץ את לא באה 5 דקות לפני הפעולה ומחליטה לשחק איתם מחבואים! ודרך אגב, כן, אנחנו כן בונים מערכים, ולא, זה לא חרא להדריך בצופים הצופים זה ה
השני שלי, וזה לא סתם לתת כדור לחניכים ולהגיד להם לשחק
וני, קצת (קצת???) מעוצבנת ממה שקראתי פה הרגע
 
מה לעזאזל הקשר לפעולות שוקולד?!

אפשר למצוא פעולות שוקולד,ברור שאפשר! אבל מישהו מכם שמע על המושג "מתודה"? מתודה זו דרך נסתרת להעביר ערך כלשהו,דרך מאוד שימושית,שיכולה להתבטא גם בפעולות שוקולד! בימי החניכות שלי עשו לי פעולת שוקולד לבן ושוקולד שחור,שהעבירה את ערך קבלת השונה ואהבת האדם. הנושא של הפעולה לא קשור,הוא יכול להיות נושא אדיוטי להחריד,מה שמשנה זה הערכים. אם המדריכים בחרו להעביר ערכים חשובים מאין כמוהם בעזרת שוקולד,אז שיהיה שוקולד כל עוד הוא משמש מתודה שמעבירה את הערכים.
 

~n~

New member
רעיה???

שבט העמר?????? או שטעיתי? אם כן אז תנחשי מי אני....
 
הצופים

תנועת הצופים העבריים בישראל לתנועת הצופים כ - 50,000 חניכים הפעילים ב - 145 שבטי צופים. כתב עט -"היה נכון" - ביטאון תנועת הצופים העברים מופיע ארבע פעמים בשנה. היסטוריה ומבנה הסתדרות הצופים בארץ ישראל נוסדה בת"א ובחיפה בשנת 1919, כאשר נועדו באי כוחן של האגודות להתעמלות "הרצליה" ו"מכבי הצעיר" מיפו עם נציגי אגודת המשוטטים מחיפה, והחליטו להתאחד בארגון ארצי משותף. למעשה, הסתדרות הצופים הנה תנועת הנוער העברית הראשונה שקמה בארץ ישראל. התנועה מחולקת לשמונה מחוזות הקרויים "הנהגות" וכוללת גם שבטים של צופי ים, ו"עדת הצופים" - הצופים הדתיים. בכל הנהגה מאוגדים בין 12 ל - 20 שבטי צופים. לחצו כאן למפת השבטים בארץ ייעוד התנועה "תנועת הצופים העבריים בישראל" היא תנועת נוער ציונית, ממלכתית, שייעודה הוא להקים ולפתח, מסגרות חינוכיות-ערכיות, בהם יפעלו ילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ במגוון פעילויות חברתיות חווייתיות המהוות עבורם מקור לפיתוח אישי, לבילוי ולהנאה. התנועה תתנהל באופן מקצועי על ידי מערכת משולבת של מתנדבים ואנשי מקצוע על בסיס מחויבות לתפיסת העולם הצופית ולמידות הצופה. העשייה החינוכית בתנועת הצופים תמוקד על ערכי חברות ורעות, על "נתינה" ומעורבות חברתית, טיפוח חיים קבוצתיים דמוקרטיים תוך דגש על יוזמה אישית, מנהיגות ומצוינות, הכרת הטבע, אהבת הארץ ושמירה על איכות הסביבה. התנועה תעודד את חניכיה לעצב זהות יהודית-ישראלית משמעותית המשלבת בין המורשת הרבגונית של העם היהודי על מגזריו השונים, לבין התרבות וההוויה הישראלית המתגבשת במדינת ישראל. תנועת הצופים תעודד את בוגריה לקחת חלק בפעילות תורמת לקהילה במסגרת שנת שירות-לפני הגיוס לצבא, להתגייס לשירות ביחידות ובתפקידים המביאים לידי מיצוי מרבי את כשרונותיהם ויכולתם לתרום לצה"ל ולפעול, אחרי השחרור מהצבא, באורח מאורגן, כגורם מרכזי ומשמעותי בעיצוב דמותה האיכותית של החברה בישראל. התנועה היא חלק מתנועת הצופים העולמית ופועלת עם הסתדרויות הצופים האחרות במסגרת "התאחדות הצופים והצופות בישראל". תכנים ומסרים סיסמת התנועה - "היה נכון". מטרתה הציונית-חלוצית של הסתדרות הצופים היא: "חינוך הנוער העברי לערכי הרוח של עם ישראל ולאחדות לאומית. להכשירו להגשמה ציונית חלוצית, לכוונו לחיי עבודה ולשרות העם, תוך הדגשת החלוציות בהתיישבות על כל גווניה. לטפח בו עצמאות, רגש של צדק, עזרה הדדית ויחסי אמת וכבוד בין איש לרעהו עם הכוונה להגשמה אישית". מטרתה החינוכית-לחנך את הנוער לאזרחות טובה ומועילה ברוח המידות וההבטחה; לעצב ולפתח את הפרט תוך כדי טיפוח החיים הקבוצתיים, אורח חיים דמוקרטי, סובלנות, פתיחות מחשבתית וקבלת השונה. לחנך את הנוער על ערכי שוויון ערך האדם, שווי ון בין המינים וחירות הפרט, להמנעות מאלימות ולפתרון סכסוכים בדרכי שלום; להרגיל לסדר, דייקנות, משמעת והסתכלות, לסגלם לעבודה ולחיים בטבע; לחזק בהם את האהבה לארץ, למדינת ישראל ולעם על כל תפוצותיו, להקנות להם את הכרת המולדת; ולשתפם בקיום מצוות לאומיות הלכה למעשה. מידות הצופה: הצופה דברו אמת, הצופה נאמן לעמו למדינתו ולשפתו, הצופה חבר מועיל בחברה - אוהב עבודה ועוזר לזולת, הצופה רע לכל אדם ואח לכל צופה, הצופה אדיב, הצופה חובב את החי והצומח ומגו עליהם, הצופה איש משמעת, הצופה אינו נופל ברוחו, הצופה חסכן, הצופה טהור בדיבורו ומעשיו. הגשמה ופעילות ב - 1941 הכריזו קבוצות מחיפה וירושלים על הקמת הגרעין הראשון, אשר יותר מאוחר ייסד את מעגן מיכאל. מאז הוקמו ע"י התנועה 20 קיבוצים והושלמו קיבוצים רבים נוספים של התק"ם והקיבוץ הדתי. כיום מגשימים בוגרי התנועה במסגרות של שנת שירות, בפעילות התנדבותית למען הקהילה לפני השירות הצבאי (גרעיני רעים) ובחינוך לשירות צבאי משמעותי ושירות בנח"ל. במסגרת תכנית "צופים 2000" מרחיבה התנועה את פעילותה לפריפריה, באמצעות גרעיני רעים ופתיחת שבטי צופים חדשים באזורי עדיפות לאומית (נכון לשנה זו 180 חניכים יצאו לשנת שירות ו - 150 חניכים לנח"ל). בשנת תשנ"ח זכה פרוייקט גרעין רעים בפרס קרן קלור ל - 50 שנות חינוך יהודי ציוני, ולאות מיזם האיכות המוענק לפרוייקטים של איכות ומצוינות. תנועת הצופים פועלת גם בארה"ב ומטפלת בבני ישראלים באמצעות הנהגת צופי "צבר" הכוללת כ - 10 שבטים ברחבי ארה"ב וקנדה. לצופים תנועת אחות בארה"ב - תנועת "השחר" - יהודה הצעיר וכן זיקה לתנועת הנוער "הפדרציה הציונית הבריטית", ולצופים היהודיים ברחבי תבל (צרפת, מכסיקו, ארה"ב). לצופים מרכז הדרכה בחוות הצופים ברמת יוחנן ומרכז הדרכה בת"א. מפעלים עיקריים: טיולי סוכות, טיולי חנוכה, מחנות קיץ, רפסודיה, טיולי פסח, פעולות שירות למען הקהילה. פרוייקטים מיוחדים קליטת עליה - פרוייקט שבא - פועל בחמישה מוקדים בארץ (ב"ש, רמלה, חדרה, נתניה, גבעת המורה) - היעד הכשרת כ - 60 מדריכים בני הקהילה האתיופית להדרכה בתנועה, במטרה לשלבם כמדריכים בשבטי הצופים ולקלוט בשנת הפעילות הבאה חניכים אתיופיים. בעקבות הצלחת התוכנית נבנית תוכנית מקבילה המיועדת לבני נוער יוצאי מדינות חבר העמים. ילדים חריגים בירושלים -בהנהגת ירושלים פועלים כ - 150 בני נוער המוגדרים כ"אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים" (תלמידי החינוך המיוחד), קבוצות אלה, הפועלות בשמונה משבטי ההנהגה, הנן קבוצות חניכים לכל דבר (תלבושת, הגעה לפעילות וכו´), כאשר הדרכתם מתבצעת ע"י מדריכים משבטי הצופים, העוברים הכשרה והנחייה מסודרת במשך שנת הפעילות, החניכים לוקחים חלק בפעילות שוטפת וחריגה (טיולים מחנות וכו´) בהתאם לרמת הקושי. פרוייקט זה זכה לאות עמותת "בזכות". מפגשים ופעילות משותפת בין חילוניים לדתיים -במסגרת פרוייקט זה מתקיימים סמינרים והשתלמויות כולל אירוחים בבתים לסוף שבוע, הפרוייקט מיועד לחניכי התנועה - חילוניים ודתיים (חניכי עדת הצופים), חניכי שכבה בוגרת, ובמסגרתו מתבצעת פעילות בנושא "הזכות לכבוד והחובה לכבד", חינוך לסובלנות, היכרות עם מנהגים ומסורת יהודית ודיונים בנושאים ערכיים. פעילות בינלאומית מול העולם היהודי במסגרת תנועת הצופים העולמית ובמסגרת תנועות נוער יהודיות ציוניות - פעילות זו כוללת מגוון של פעילויות המפגישות בני נוער יהודיים מהגולה ומתנועת הצופים, מידי קיץ מארחת התנועה כ - 500 בני נוער יהודיים מתנועות "יהודה הצעיר" ו"הנוער הציוני", כ"כ שולחת התנועה מידי שנה משלחת חניכי שכבות בוגרות לצפון אמריקה במסגרתה מדריכים כ - 70 בני נוער במחנות הקיץ שמארגנות הקהילות היהודיות בצפון אמריקה וקנדה. מפגשים ופעילות משותפת עם ארגוני הצופים הערבים - במסגרת פעילות משותפת עם ארגוני הצופים הערבים בישראל מקיימת התנועה 5 מפגשים בשנה של 50 בני נוער מכל ארגון (קטולים, דרוזים, אורתודוקסים, מוסלמים), המפגשים בני יום אחד עד יומיים, ובמסגרתם מתבצעת פעילות בנושאים כמו: צופיות, אירוח בכפרים, פעילות תרבותית - היכרות עם מנהגים, שירים, משחקים וכו´.
 
המשך../images/Emo26.gif

הצופיות בכלל, הומצאה ע"י אדם מאוד מיוחד שקוראים לו- הלורד רוברט באדן-פאול מגילוול- אבי הצופיות, או יותר נכון- "סקאוטינג". באדן-פאול נולד ב-1857 (לפני הרבה זמן) באנגליה. הוא גדל בבית יתום מאב עם ארבעה אחים ולמד את חשיבות ההנהגה העצמית, כלומר קבוצה קטנה של ילדים שמסתדרת באמצעות הנהגה עצמית. בצבא למד להעריך את פיתוח החושים כמו התמצאות, מחנאות, עיקוב. יצא לו לקבל קצת מידע משבטים פרימיטיביים בהודו ואפריקה על מנהגים וסמלים של אנשי טבע. את כל נסיונותיו הוא חיבר למערכת חינוכית. בספר שכתב על הצופיות, רשם: "מצאנו שהדרך הנאותה ביותר להקנות ידיעות עיוניות היא לחלקן לשיעורים קטנים ולהרבות בדוגמאות מעשיות. זאת עשינו בשעה שהילדים ישבו מסביב למדורה, או במצב אחר של מנוחה, וכן עלי ידי הדגמות בשעת האימונים שלפני ארוחת הבוקר. הרצאה פורמאלית עלולה לשעמם את הנערים. האימונים בוצעו אחר-כך בדרך של תחרויות ומשחקים." בעצם, בדאן-פאול פיתח פה מערכת חינוך כמו בביה"ס רק בסגנון של שיעור חופשי. הרבה אנשים אמרו שהוא מנסה לעשות מהפכה חינוכית אבל הוא הרגיע ואמר שזו לא מהפכה אלא- סיוע בחינוך, בשיטה קצת שונה. והשיטה עבדה. החניכים של פאול למדו על נושאים רבים ומגוונים לא דרך מחברות וספרים אלא דרך המשחק והטבע. ולא רק זה, הם גם למדו מה זה אחריות, כבוד למנהיג, אהבה לזולת, דבר אמת ועוד... (נשמע מוכר?). פאול בעצם הביא את דמות האביר מספרות ימי הביניים- איש אמונה ומידות טובות, שמוכן לחוש לעזרת החלש. ילד נכנס לצופים, כאילו נכנס למסדר אבירים, עם חוקים, מנהגים וסודות משלו. הוא נכנס מרצונו החופשי, והחוקים לא נכפים עליו מבחוץ. עול ההבטחה ומידות הצופה מתקבלים כך באהבה ובהתלהבות. וכך נולדה הצופיות!! ב-1910 באדן-פאול התבקש ע"י מלך אנגליה להתמסר לתפקידו כראש הצופים. ב-1912 הוכרה הסתדרות הצופים האנגלית כחוק בצ´ארטר המלכותי. ומשם התפרסה הצופיות לכל קצוות העולם.
 
מטרות הצופים

המטרה הציונית-חלוצית: .חינוך הנוער העברי לערכי הרוח של עם ישראל ולאחדות לאומית" ,להכשירו להגשמה ציונית חלוצית, לכוונו לחיי עבודה ולשרות העם .תוך הדגשת החלוציות בהתיישבות על כל גווניה לטפח בו עצמאות, רגש של צדק, עזרה הדדית ויחסי ."אמת וכבוד בין איש לרעהו עם הכוונה להגשמה אישית המטרתה החינוכית: .לחנך את הנוער לאזרחות טובה ומועילה ברוח המידות וההבטחה" ,לעצב ולפתח את הפרט תוך כדי טיפוח החיים הקבוצתיים, אורח חיים דמוקרטי ,סובלנות, פתיחות מחשבתית וקבלת השונה. לחנך את הנוער על ערכי שוויון ערך האדם .שוויון בין המינים וחירות הפרט, להמנעות מאלימות ולפתרון סכסוכים בדרכי שלום .להרגיל לסדר, דייקנות, משמעת והסתכלות, לסגלם לעבודה ולחיים בטבע ,לחזק בהם את האהבה לארץ, למדינת ישראל ולעם על כל תפוצותיו ."להקנות להם את הכרת המולדת. ולשתפם בקיום מצוות לאומיות הלכה למעשה
 
ההמנון....

היה נכון למלא חובתך, נאמן לעמך ולארצך בכל עת לזולת תעזור, חוקתך הצופה שמור תשמור היה נכון, נכון תמיד היה נכון, נכון תמיד היה נכון חוקתך לשמור
 
שיר הצופים

יש השואלים עלינו, איך אתכם כבר לא שומעים !אז להם נאמר- הננו, הנה הצופים באים אנו כאן עם הסמלים ודגל, אנו ב"היה נכון" תמיד !!מקצווי עולם עלינו כאן לרגל- פה צופים לעתיד זה אנחנו הצופים שבאו לכבודכם אנו שרים היום לחיי הרוח הנושבת באנו !ונאמר- שלום ?יש השואלים עלינו- איך אתכם כבר לא רואים !אז להם נאמר- הננו, הנה הצופים באים עם תרמיל ועם חיוך פורח, מדורה צופית ואהלים !עם גיטרה ושירים לאור ירח- ידידות בלי מילים זה אנחנו הצופים שבאו לכבודכם אנו שרים היום לחיי הרוח הנושבת באנו !ונאמר- שלום ?יש השואלים עלינו- מי אתם כבר לא יודעים? !אז להם נאמר- הננו, הנה הצופים באים אנו כאן כבימים עברו, התפוח לא נופל רחוק !!!כמו שפעם אמא וגם אבא שרו- מתחשק לי לצעוק זה אנחנו הצופים שבאו לכבודכם אנו שרים היום לחיי הרוח הנושבת באנו !ונאמר- שלום
 

פירחוש

New member
ח...!

שיבי!! גם אני ח.. אבל משבט פולג.......! (דינג דאנג דונג שבט פולג צופי תל מונד!!) אנחנו מאותה הנהגה!! (רון רון רון... הנהגת שרון....) תגידי מאיזה בצפר את ברעננה??
 

פירחוש

New member
אם אני מכירה אותה!!

לא סתם מכירה אותה!! היא בכיתה שלי.. וחברה מאוד טובה שלי!!!!!!!!!
 

2B LoOnY

New member
סתם כי חשבתי לי

שבכיתה ח´ את יכולה לדעת על הצופים קצת (הרבה) יותר בעצמך בראש, מאשר להעתיק סיכומים של הערכים והמטרות מאתרים של צופים באינטרנט
 
קודם כל

מה זה משנה מאיפה הבאתי את זה??? העיקר שמי שקרוא את זה ילמד מזה וגם אני קראתי את זה ועכשיו אני יודעת יותר טוב, אז מה הבעיה שלך? מתמר
 
למעלה