הנוער - וריגושים המושכים אותו
הגולשת החדשה שלנו, עינבל, מדגישה וחוזרת ומדגישה שיש למשוך את הנוער ע"י הבלטת אלמנט הגבורה, התקווה והחיובי, לשון אחרת: קינות אינן מושכות את הנוער. זה מזכיר לי: לפני מספר ימים שוחחתי עם בני וביקשתי שירגיל את נכדי [7.10] לקרוא ספרים. הוא ענה לי שניסה להביא להם ספרים מהספריה - ודווקא ספרי ריגול וכאלה שיש בהם כדי למשוך - אלא שהם לא נמשכו. "אין זה מסוג הריגושים המושך אותם" ומה מושך אותם? Playstation, המחשב, הטלפון הסלולרי, כדורגל. הנוער מוכן ליסוע לחו"ל ולראות מה שהיה מחנות ריכוז. אך כמה מהם קורא ספרים? נדהמתי לקרוא ש ק.צ'טניק, שפתח בפני את הצוהר לשואה, נחשב ל- "גס" מדי, כביכול. הוא כתב מה שחווה הוא וחוו אחרים, הוא לא רק רמז. אני כותב זאת בהמשך לדעתי שיש למשוך לנושא בני נוער. כיצד לעשות זאת? האם זה בכלל ייתכן, כאשר הרוב אינו קורא כלל ספרים. נכתב שפע של ספרים על השואה, מבחינה אישית ומבחינה מחקרית. לגבי דידי, חלק מאלה הוא מרתק. אך חוזרת השראלה למקומה: מה לעשות?
הגולשת החדשה שלנו, עינבל, מדגישה וחוזרת ומדגישה שיש למשוך את הנוער ע"י הבלטת אלמנט הגבורה, התקווה והחיובי, לשון אחרת: קינות אינן מושכות את הנוער. זה מזכיר לי: לפני מספר ימים שוחחתי עם בני וביקשתי שירגיל את נכדי [7.10] לקרוא ספרים. הוא ענה לי שניסה להביא להם ספרים מהספריה - ודווקא ספרי ריגול וכאלה שיש בהם כדי למשוך - אלא שהם לא נמשכו. "אין זה מסוג הריגושים המושך אותם" ומה מושך אותם? Playstation, המחשב, הטלפון הסלולרי, כדורגל. הנוער מוכן ליסוע לחו"ל ולראות מה שהיה מחנות ריכוז. אך כמה מהם קורא ספרים? נדהמתי לקרוא ש ק.צ'טניק, שפתח בפני את הצוהר לשואה, נחשב ל- "גס" מדי, כביכול. הוא כתב מה שחווה הוא וחוו אחרים, הוא לא רק רמז. אני כותב זאת בהמשך לדעתי שיש למשוך לנושא בני נוער. כיצד לעשות זאת? האם זה בכלל ייתכן, כאשר הרוב אינו קורא כלל ספרים. נכתב שפע של ספרים על השואה, מבחינה אישית ומבחינה מחקרית. לגבי דידי, חלק מאלה הוא מרתק. אך חוזרת השראלה למקומה: מה לעשות?