תיקון ותוספת
החיבור המוזר שעושים בני אדם בין פעילות חינוכית-חברתית-פוליטית לבין הנחלת עמדות פוליטיות, כפי שבישראל מבינים, מצביע על כשלון מערכת החינוך האזרחי הישראלית, ללא ספק.
העמדות הפוליטיות שלי הן תוצר של תפיסה פוליטית עמוקה יותר, שאינה מתבטאת ברובד הבסיסי שלה בהחלטה אם אני ימין או שמאל או מרכז, אלא בהבנה העמוקה שאזרח בחברה דמוקרטית חייב להיות אחראי על "מה שקורה", כי הוא ויתר על רבות מזכויותיו למען שלטון שיתופי, לכן הוא חייב להיות ביקורתי, לבטא את דעותיו בצורה רהוטה, להיות שותף בארגונים חוץ-פרלמנטריים, לתרום מזמנו וכו'
אז הסירי דאגה מלבך, ללמד בן אדם קרוא וכתוב, חשבון, לדעת לקרוא מעבר ל-פשט, לדעת לכתוב מעבר לביטוי צורך, להנחיל ערכים של כיבוד הזולת או "אל תגידו בגת.." , ללמוד מההיסטוריה או "אל תעשה לחברך.." זו פעילות פוליטית וזו השפעה על החברה ועל המציאות.
הבחירה בדברייך מתורצת היטב. לטעמי סדרת התירוצים, שנתת, אינה מצדיקה "הטמנת הראש בחול" וקבלת ההחלטה הדמוקרטית שהיא מכאניסטית וחסרת עומק אזרחי-תרבותי בסיסי.
לדעתי חינוך ילדים פרטיים, והערכים שאת מנחילה להם היא השינוי. חינוך הוא אקט פוליטי במהותו. קבלת "דעת הרוב" כביטוי לדמוקרטיה הוא אקט פוליטי מובהק, "מה אני האזרח הקטן יכול לעשות חוץ מלהצביע" הינו ביטוי לאין-אונים אזרחי או ליאוש, אף הוא ביטוי פוליטי מובהק. אבל, אפשר לחנך ילדים אחרת, לחשוב ולפעול אחרת. ללמד אותם מהבית את הערך של הפעילות החברתית-הקהילתית והפוליטית, זו ששואפת לשינוי ולא ליאוש ולקבלת המציאות "כמות שהיא" ללא ביקורת או רצון לשנותה.