הנזירה עמנואל

הנזירה עמנואל

בספר זכרונותיה של הנזירה עמנואל , ( התשובה הצרפתית לאמא תרזה) אשר הקדישה את חייה לעניים מרודים במצריים, והשתייכה למסדר הנוצרי נוטרדם דה ציון, שמטרתו להעביר יהודים לנצרות, היא כותבת שהיתה אנטישמית מרבית שנותיה כי פחדה מיהודים, ולאחר שיצא לה להתקרב ולהכיר יהודים, למדה לכבד אותם, והיא אפילו גאה במוצאה היהודי. היא מרחיבה ואומרת שמקור השנאה הוא הפחד מן הזר. הספר עומד לצאת לאור בצרפתית, והדברים נמסרו בעתונים הצרפתים: פארי מאץ', ו לה פוואה. . שמעתי על כך כרגע בתכניתו של יצחק נוי : שבת עולמית. אשר שודרה ברשת ב', וההקלטה תהיה ברשת במשך כל השבוע באתר רשות השידור. כדאי שנעשה הכל לסלק פחדים מן השונה והזר, ובכך נרחיק שנאה מיותרת ומעשי איבה.
 

ד ר א ל

New member
שמעתי עכשיו את השידור, תודה על ההמלצה

לא מספרים שם עד איזה גיל היא מספרת שהיתה אנטישמית. אך זה מוזר מאד, לא יתכן נזיר שיהיה אנטישמי. נזיר שיפחד? גם נשמע מאד מוזר, נזירי אמת בוטחים באלהים ביטחון מלא ואין בהם פחד. גם מוזר שהם משווים אותה לאמא תרזה, שנדמה לי שאי אפשר לומר עליה שהיתה שנאה בלבבה, למרות שאני רק משער זאת. שמעתי קצת על מייסדי מסדר אחיות ציון שמנזר שלהן נמצא בעין כרם, שם ביקרנו פעם אני ואשתי, רטיסבון נדמה לי שם שני האחים? אחים יהודים שחוו התגלות בעת ביקור מקרי בכנסייה של מרים אם האלהים, התנצרו והקימו את מסדר האחיות ציון. נשמע מרשים, אך לא נשמע בכלל מרשים רצונם של נזירות מסדרם לקרב את המשיח בדרך זו, של שכנוע יהודים. כבר כתבתי פה לא פעם, שלפי דעתי המסר הברור מאד של הברית החדשה הוא- תקן את עצמך קודם, בכך תהווה מופת לזולת! וכך תקרב את הגאולה. לא בניסיון להסיר את הקיסם מעיני אחרים (בעוד קורה חוסמת את עיניך שלך, וזו אמת!). מעניין, בדיוק היום קראתי בספר (שכבר כתבתי פה עליו, שמו "לילי") שמדבר על נזיר אמת, נזיר יהודי ועל סיפור אהבתו לזונה יפואית (כמובן אהבה שאין לה נגיעה כלשהיא לגוף הבשר). שם כותב המחבר על כך שנזירי אמת מעטים מאד הם, ומעטים מאד מבין הנזירים עומדים באמת ובתמים בנדר שלקחו על עצמם, ובדרך כלל משתמע מהקריאה, שרוב הפונים לדרך הנזירות, עושים זאת לא מהסיבות הנכונות. ובעצם, נזיר של אמת לא זקוק לכתלי מנזר עבים שיגוננו עליו מפני השפעות החוץ. נזיר של אמת לא יכול לחיות חיים אחרים מלבד הקדשת כל חייו לאלהים, ואפילו אם הוא מתגורר בלב העיר תל אביב, יוצא לעבודה מדי יום, וחשוף לכל זימת העולם שחשופים לה ברחוב התל אביבי - אין כל זה משפיע עליו, חי הוא לאלהים ולאלהים בלבד. "מי שנולד לאלהים מנצח את העולם". אם יעניין מישהו, אוכל להביא מתוך הספר כמה קטעים בנושא. למשל קטע בו חושבות שתיים מהדמויות (יהודיות שלמדו במיסיון נוצרי) ללכת למנזר נוצרי, וגיבור הספר, אותו נזיר יהודי חריג, משוחח איתם ומסביר להן שלמרות שהוא חושב באופן מאד חיובי על נזירות, הסיבות שדחפו אותן לכך לא סיבות של אמת הן. והן יעשו שקר בנפשן. לא בגלל יאוש או אכזבה עמוקה פונים להיות נזיר. יש גם את מפגשו עם שני נזירים יפואים, אחד צעיר יחסית קתולי, השני מבוגר אורתודוקסי ששניהם נכשלים בנדריהם, ממליץ לנזיר הקתולי לעזוב את הארץ, העיקר לרחק מאותה בחורה (זונה) שהוא לא יכול לעמוד בפניה, ולשרת את הכנסיה באיזה מקום נידח. לנזיר האורתודוקסי ממליץ שינטוש את הנזירות כי הן היא לפי כוחו, ואותו נזיר נושא אישה ובא שלום יחסי לנפשו. רגע, בעצם שווה לקרוא את כל הספר :)
 
מעניין. מי כתב את הספר?

ואנא, חזור גם על שם הספר בתשובתך,( כי נשכח עד שתגיע). אבל נזיר יהודי? בדת היהודית המודנית אין נזירים, עד כמה שידוע לי. וגם שמשון , שהיה נזיר, היה נשוי.
 

ד ר א ל

New member
מחבר הספר "לילי" הוא שלמה קאלו

בדת היהודית בימי בית שני כן היו נזירים, האיסיים. בת היהודית המודרנית? אני כבר לא יודע מהי דת זו. בכל אופן, מחבר הספר במשך תקופה מסויימת נדמה לי היה נזיר, ובטח יש קווים אוטוביוגרפים בספר עצמו למרות שזו רק השערה בלבד (לאחר זמן מה חל שינוי בקו הלימוד באסכולה הרוחית שבא הוא מורה, ותלמידיו נישאו לנשים, לא כולם, וגם הוא נישא לזמרת רבקה זוהר-קאלו). רק הערה חשובה, מה שכתבתי על זה שהיה שינוי בקו הלימוד באסכולה הרוחית בה מלמד שלמה קאלו, שתלמידיו והוא עברו להיות נשואים לאחר פרק נזירות מסוים, לא עדות ראיה היא, אלא שמיעה בלבד, ולגבי היותו נזיר תקופה מסוימת בעצם זו השערה לכל דבר. לגבי שמשון, אם היה נשוי, אזי לא היה נזיר (במובן שאני מתכוון אליו). לעומתו ירמיהו הנביא כן היה נזיר והצטווה על ידי אלהים לא לקחת אישה ולא להוליד ילדים (פרק ט"ז פסוק ב').
 

lion 7

New member
אני מברך על הצעד של הכרת האחר

גם אנו מביטים לאחרים בכלל בהיבט ועם דעות קדומות , אל לנו לשנוא אחרים , שוחחתי עם הבן שלי הקטן בזמן שיש נטיה של הסתגרות דתית בין מוסלמים ונוצרים , ואמרתי לו בפירוש : ישנם מוסלמים טובים כמו שיש נוצרים טובים , ישנם פה ושם אנשים עם דעות קדומות שאל לנו ולהם לזרוע שנאה והרס , גם אם זה נובע מרוח פוליטי , עד כמה שיש רוע אנו מאמינים שהאהבה והסובלנות תנצח, כולי תקוה שיהיה שלום ,ורבים יאמצו תורת הסובלנות במיוחד במזרחנו היקר
 
למעלה