תיקון טעויות
אני רוצה לתת דוגמא מתחום שונה לחלוטין - שחייה. הבן שלי התחיל ללמוד לשחות מוקדם מאוד (אולי מוקדם מדי), ובנה לעצמו (בעזרת מורים שונים) הרגלי שחייה מאוד לא נכונים ולא מסונכרנים. הוא אמנם ידע לא לטבוע וגם להתקדם, אבל בצורה מאוד לא יעילה ובטח שלא אלגנטית. כשגדל, זה התחיל להפריע, כי כבר לא ממש הספיקה לו ולנו העובדה שהוא לא טובע. עברנו מורים רבים, עד שמורה אחת הצליחה לעשות אצלו unlearning של הטעויות שנצברו במהלך השנים ולבנות אצלו שחייה נכונה וטובה. עכשיו הוא שוחה מצויין בכל הסגנונות, אבל התהליך היה קשה ומייגע. כך גם במתמטיקה - תפיסות שגויות נבנות ומשתרשות. אולי בהתחלה עוד מצליחים לספור, למנות ולעשות תרגילים פשוטים, אבל כשהבסיס מושתת על טעויות, קשה מאוד פשוט לתקן ולהמשיך הלאה. צריך לפרק את היסודות ולבנות אותם מחדש כדי להתמודד עם חומר יותר מתקדם, ואז, התהליך הרבה יותר קשה ומייגע. כדאי לבנות יסודות נכונים, ברורים, וחזקים מההתחלה!