הנעה ישירה

הנעה ישירה

אני אענה לך בפורום לטובת כולם. הנעה ישירה (בניגוד להנאה ישירה) לא חוסכת לך כלום כי : כוון הסיבוב עדיין הפוך - לא חסחת בפרופלוך- להיפך תזדקק לפרופלור שונה. (תחזיר ת 500 ) לא חסחת גיר כי צריך בכ"ז גיר 1:1 כדי לא לדפוק מיסבי מנוע ( תחזיר 1000 -כי זה גיר יותר זול.) עבודה ואלמנט- בכ"ז יכניסו לך. (תחזיר עוד 2000 ). קיבלת מנוע שמוציא מעט דחף והרבה רעש כי כשפרופלור יסתובב ב 500 סל"ד יישמעו את זה . כדי לחסוך בפרופלור קיימת אפשרות להרכיב גיר של רוטקס (גלגלי שיניים) ואז זה הופך את כוון הפרופלור לכוון הרצוי. אבל אז לדעתי יחזרו חלק מהרעשים שמהם רצינו להפטר. תשובה לעמית דונבסקי : ניתן להוסיף למנוע מערכת דלק כפולה, מערכת הצתה כפולה, מערכת הזרקת דלק וכו... ואז המחיר עולה בהתאם. מעדויות של משתמשים בחו"ל חלקם עושים את זה (בעיקר למטוסים) וחלקם לא. אני מנחי שלפחות לראשונים זה יהיה בלי עד שיילמדו את המנוע הזה וייראו בכלל אם יש צורך. (לי יש מנוע- אמנם של אאודי שעשה 300000 ק"מ ומעולם הוא לא נכבה כפי שציינת. ) אהרון.
 
תוספת לאמור למעלה

רון גפני ואני מנהלים דיון בנושא עלות וכדאיות עניין המנוע סובארו. אתם רואים רק את התשובה האחרונה ורון ביקש שאוסיף את מה שהיה קודם. דיברנו כמה עולה הרכבת המנוע + הגיר + הפרופלור (כי צריך פרופ עם כוון סיבוב הפוך. ובכן - אני אמרתי : . הגיר שמצאתי עולה 3300 דולר אוסטרלי שזה להערכתי 2000+ דולר אמריקאי. תוסיף עוד פרופלור (כי משנים כוון סיבוב) תוריד מחיר שתקבל על הפרופלור שלך. תוסיף מחיר עבודה - בערך 1000$ תוסיף מחיר מנוע, ראדיאטור בולמים צינורות ואלמנט - 1000$ תגיע ל 5000 $. רון אמר : לשים כמטרה העברה ישירה, למרות המגבלות ואז: חסכת 2000 על גיר (+ חסכון במשקל ומ. כובד) חסכת 500 על פרופלור (+ לא הופכים סיבוב) חסכת 1000 על עבודה חסכת 1000 על אלמנט. ואחרי שהגענו למסקנה שכדאי לשדוד בנק הגיע התשובה שלי (למעלה ) ועוד תשובה לעמית דונבסקי בנושא מערכות דלק והצתה כפולות. אכשיו אני מקווה שכולם הבינו. אהרון.
 
למעלה