הנצרות בדרום חצי אי ערב
אין הרבה סימנים מובהקים על התפשטות הנצרות בחצי האי , אולם ישנם מקבץ סיפורים מרתקים על זה , מהמאה הרביעית : מסופר על איש בשם מוסא שעשה סולחה בין הרומאים לבין הערבים ,כך שהרבה ערבים התנצרו . וגם : איש ערבי נוצרי שגר במדבר (אל-באדיה) שאמר לאחד מזקני או (שיח`) בני ערב , כי יוולד לו בן זכר אם הוא יהיה נוצרי . כך כאשר נולד הבן הקבילה או השבט נהיית כולה נוצרית . עוד על שורשי הערבים הנוצרים : בשנת 364 לספ` בעת ועידת אנטוכיה (אנטאכיה) היה במליאה בישוף ערבי בשם ת`יותינוס Theotinus)) . נאמר גם שבישוף בשם ת`יופילוס נשלח לתימן , וביקש מהמלך לקבל את הנצרות , על אף התנגדות המקומיים, אבל המלך קיבל את האמונה ובנה שלוש כנסיות .. ובכן חברים/ות יקרים האם ידעתם שהיו קיסרים ערבים נוצרים ? התשובה היא כן : < פיליפוס הראשון, הקיסר הערבי נוצרי > הסטוריונים כמו יוספיוס וגירום חושבים כי , פיליפוס הראשון ( 244-249 לספ` ) היה קיסר נוצרי , ואין לנו מידע נוסף אחר על זה , היה ידוע עליו שהוא היה ערבי , וחי בתקופת הבישוף הערבי הראשון לעיר ירושלים. רוב הכנסיות שנבנו בין שני הנהרות חידקל ודגלה , ובחצי אי ערב נהיו מאוחר יותר , מיוחסים לנסטור ומאמיניו (מינים= בדע בערבית) שעם שמו של נסטור נקשר במאה החמישית בסילוף והתרחקות מהאמונה במשיח (אלעקידה) . יום טוב לכולם
אין הרבה סימנים מובהקים על התפשטות הנצרות בחצי האי , אולם ישנם מקבץ סיפורים מרתקים על זה , מהמאה הרביעית : מסופר על איש בשם מוסא שעשה סולחה בין הרומאים לבין הערבים ,כך שהרבה ערבים התנצרו . וגם : איש ערבי נוצרי שגר במדבר (אל-באדיה) שאמר לאחד מזקני או (שיח`) בני ערב , כי יוולד לו בן זכר אם הוא יהיה נוצרי . כך כאשר נולד הבן הקבילה או השבט נהיית כולה נוצרית . עוד על שורשי הערבים הנוצרים : בשנת 364 לספ` בעת ועידת אנטוכיה (אנטאכיה) היה במליאה בישוף ערבי בשם ת`יותינוס Theotinus)) . נאמר גם שבישוף בשם ת`יופילוס נשלח לתימן , וביקש מהמלך לקבל את הנצרות , על אף התנגדות המקומיים, אבל המלך קיבל את האמונה ובנה שלוש כנסיות .. ובכן חברים/ות יקרים האם ידעתם שהיו קיסרים ערבים נוצרים ? התשובה היא כן : < פיליפוס הראשון, הקיסר הערבי נוצרי > הסטוריונים כמו יוספיוס וגירום חושבים כי , פיליפוס הראשון ( 244-249 לספ` ) היה קיסר נוצרי , ואין לנו מידע נוסף אחר על זה , היה ידוע עליו שהוא היה ערבי , וחי בתקופת הבישוף הערבי הראשון לעיר ירושלים. רוב הכנסיות שנבנו בין שני הנהרות חידקל ודגלה , ובחצי אי ערב נהיו מאוחר יותר , מיוחסים לנסטור ומאמיניו (מינים= בדע בערבית) שעם שמו של נסטור נקשר במאה החמישית בסילוף והתרחקות מהאמונה במשיח (אלעקידה) . יום טוב לכולם