הנשיא בוש: אין זה הזמן לסנקציות על סוריה

הנשיא בוש: אין זה הזמן לסנקציות על סוריה

הנשיא בוש: אין זה הזמן לסנקציות על סוריה
נכתב ע"י: עומר כרמון

נשיא ארה"ב: "לפני שניגשים לאו"ם, חשוב לבדוק כיצד סוריה מגיבה לדרישה הבינ"ל לעזוב את לבנון"; מובארק: "סוריה לא תחזיק מעמד מול הלחץ"; למעלה מ-150 אנשי רוח סורים קוראים לנסיגת הצבא הסורי מלבנון; רבני נטורי קרתא הגיעו לביירות

בוש מתרכך

נשיא ארה"ב, ג´ורג´ בוש, מוסיף לשגר הערות פייסניות במהלך ביקורו בבירות אירופה. לאחר שהבטיח (ג´, 22.2.05) כי אין בכוונת ארה"ב להתקיף באירן, אמר (ד´, 23.2.05) הנשיא האמריקני במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, כי אין זה הזמן להטיל סנקציות נוספות על סוריה.

"לפני שניגשים לאו"ם, חשוב לבדוק כיצד סוריה מגיבה לדרישה הבינ"ל לעזוב את לבנון", אמר בוש, שהדגיש כי "על סוריה להוציא את צבאה ואת שירותי המודיעין שלה מלבנון". דרישה דומה העלה יום קודם לכן נשיא צרפת, ז´ק שיראק: "בלבנון אין מדובר בכיבוש צבאי בלבד, אלא במדינה הנשלטת בידי השירות החשאי", אמר הנשיא הצרפתי.

גובר הלחץ על משטרו של אסד

במה שנראה כניסיון נוסף להפעלת לחץ על סוריה, הציגה תחנת טלוויזיה עירקית הממומנת על-ידי ארה"ב (ד´), קלטת בה נראה אדם המודה כי הוא קצין מודיעין סורי שתפקידו לסייע למורדים בעירק הנלחמים בצבא ארה"ב.

אמש (ד´) פירסמו למעלה מ-150 אנשי רוח סורים עצומה הקוראת לנסיגת הצבא הסורי מלבנון: "אין עוד תועלת בהתעקשות על הדרכים הפוליטיות הישנות לניהול משברים. הגיע הזמן שסוריה תאמץ מדיניות חדשה שתיקח בחשבון את ההתפתחויות החדשות ובמיוחד ההתנקשות הנפשעת ברפיק אל-חרירי".

מצרים מתערבת במשבר

נשיא מצרים, חוסני מובארק, שוחח ביום ג´ עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. בעקבות הפגישה נשלח לדמשק השר המצרי לענייני מודיעין, עומר סולימאן, כדי שינסה להפעיל את השפעתה של קהיר למציאת פיתרון למשבר שהחל עם רציחתו בשבוע שעבר של ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי .

בתשובה לשאלות עיתונאים אמר הנשיא המצרי (ד´, 23.2.05): "משהו חייב להתרחש. סוריה לא תוכל לעמוד מול הלחץ הבינ"ל. חייבים למצוא פיתרון". מובארק הביע תמיכה בהוצאת הכוחות הסורים מלבנון. מלך ירדן, עבדאללה השני קרא אף הוא (ד´) ליציאת הכוחות הסורים. "על אזרחי לבנון לקבוע את עתידם בעצמם", אמר המלך.

לבנון סוערת

האופוזיציה הלבנונית הכריזה בעקבות הרצח על ´אינתיפאדה עממית כנגד הכיבוש הסורי. ביום ב´ בשבוע הבא (28.2.05) תתקיים בפרלמנט הלבנוני הצבעת אי-אמון בממשלתו של עומר כראמה. האופוזיציה הכריזה ביום זה על שביתה כללית.

כראמה אמר (יום ד´) בראיון לעיתון אל-נהאר, הלבנוני, כי יהיה מוכן לפרוש מתפקידו אם יושג רוב להרכב ממשלה אחר. אולם לממשלה רוב מוצק בפרלמנט הלבנוני והיא צפויה לזכות באמון מחודש של בית הנבחרים.

אורחים בביירות

ועדת החקירה של האו"ם עומדת להגיע לביירות (יום ה´, 24.2.05), כדי לחקור את נסיבות רציחתו של חרירי.

בתוך כך, הגיעו לביירות אורחים לא שיגרתיים: הרבנים דב בק וישראל וייס מנטורי קרתא, הגיעו לכנס בינ"ל העוסק בזכות השיבה של הפלשתינים [ראו תמונות]. בכנס משתתפים חברי פרלמנט מרחבי העולם והוא מאורגן בידי ´האיחוד הפרלמנטרי להגנה על העניין הפלשתיני´.

רבני נטורי קרתא כבר הספיקו לפגוש בכנס ידידים רבים ולזכות לאבטחה צמודה של אנשי חיזבאללה חמושים.

עודכן ב- 24/02/2005 03:04:00
 
למעלה