הסִנּוּן לבעיות שפה ודיבור: מחקר
מטרת המחקר היא להֶעֱרִיךְ שתי שיטות לזיהוי בעיות שפה ודיבור בקרב ילדים בגיל 30 עד 36 חודשים. המחקר נערך בעיר לונדון. 37 אורחים יועדו באופן אַקְרָאִי לעשות שימוש בשיטת המבחן הסִנּוּן המבני (18) או שיטת הערכה מודרכת ע"י הורים (19). מתוך 623 ילדים מתאימים בגיל 30 עד 36 חודשים, הוריהם של 582 הסכימו לשתף פעולה (353 בשיטת המבמחן המבני ו-229 בשיטת ההערכה המודרכת ע"י הורים). ממצאי המחקר מראים כי שתי השיטות כשלו בזיהוי יַחַס בּוֹלֵט של ילדים הסובלים מבעיות שפה חמורות מה שהוביל להַפְנָיָת יתר להַעֲרָכָה אִבְחוּנִית. סָבִיר כי הסִנּוּן היא גִּישָׁה לא יעילה לטִפּוּל בבעיות שפה ודיבור בקרב ילדים בגיל זה ובאוכלוסיה זו. מקור: British Medical Journal
מטרת המחקר היא להֶעֱרִיךְ שתי שיטות לזיהוי בעיות שפה ודיבור בקרב ילדים בגיל 30 עד 36 חודשים. המחקר נערך בעיר לונדון. 37 אורחים יועדו באופן אַקְרָאִי לעשות שימוש בשיטת המבחן הסִנּוּן המבני (18) או שיטת הערכה מודרכת ע"י הורים (19). מתוך 623 ילדים מתאימים בגיל 30 עד 36 חודשים, הוריהם של 582 הסכימו לשתף פעולה (353 בשיטת המבמחן המבני ו-229 בשיטת ההערכה המודרכת ע"י הורים). ממצאי המחקר מראים כי שתי השיטות כשלו בזיהוי יַחַס בּוֹלֵט של ילדים הסובלים מבעיות שפה חמורות מה שהוביל להַפְנָיָת יתר להַעֲרָכָה אִבְחוּנִית. סָבִיר כי הסִנּוּן היא גִּישָׁה לא יעילה לטִפּוּל בבעיות שפה ודיבור בקרב ילדים בגיל זה ובאוכלוסיה זו. מקור: British Medical Journal