הסבה ל 172

Inbar1

New member
הסבה ל 172

לאחר קבלת הרישיון התחלתי הסבה ל172 . בתום 4 שעות עדיין איני יכולה לומר כי אני שולטת במטוס ברגעים הקריטטים . האם מישהו יוכל לספר מנסיונה\ו על קצב ההתקדמות ? כמובן שמשקל שעות ה 152 רב על ה 172 , האם מעבר לכך יש משהו נוסף? לפני נחיתה ההגה מרגיש "כבד" וקיזוז מקל אך במעט . תודה עינבר .
 
זה קורה לכולם וישתפר עם הזמן

ענבר- תנוח עליך דעתך. עוד תחווי נחיתות גרועות וקנגורו לפני שתרגישי שהשתלטת על המטוס. קורה לכולנו.זה בגלל שה-152 קל וזריז יותר, והתרגלת לקצב תגובתו. אבל מנסיוני הקטן (יש לי כ-300 שעות ורובן על 152 ו-172) הגורם המרכזי לשינוי הוא שב-172 את כנראה רחוקה יותר מהמשקל המירבי (אני מניח שעוד לא הטסת 4 מבוגרים) ולכן ביצועי הגלישה שלו טובים מכפי שאת רגילה. בטח לימדו אותך לשמור על מהירות נתונה בפיינל (70 קשר ב-172, 65 ב-152) וזה דורש זוית התקפה שונה במשקלים שונים כדי לקבל את העילוי הנדרש. במשקל קל יותר זוית התקפה קטנה יותר ולכן גרר נמוך יותר. בלי להכנס לפרטים ותאוריות, התופעה הרגילה לטייס חדש ב-172 במשקלים קלים היא ש"קשה להדביק את המטוס" למסלול. או שהוא צף המון עד לנגיעה או שעושים קנגורו לא נעים. הרגש יגיע עם הזמן ואני יכול רק להמליץ לך לעשות הקפות ולא להתבייש. אולי גם תזמיני טייס בטחון שישב לידך (לא מוכרחים מדריך)
 
172...

היי עינבר; מספר שאלות לי ...???? 1. האם האף (אף המטוס) כבד גם בנחיתה ללא מדפים ? 2. האם את מקזזת מספיק ? בגובה של 100 רגל תקזזי 4 קיזוזים (4 הזזות של גלגל המקזז מלמעלה למטה) - אבל - ללא הסתכלות וחיפוש המקזז. העיניים חיבות להשאר בחוץ, ללא פשרות בנידון. 3. בניגוד למקובל, תנחתי ותצופי עם סל"ד של כ 1100. אפילו אם עליך להוריד מנוע לסרק, בכדי להגיע לתחילת מסלול, עם תחילת ההצפה, תגבירי סל"ד במעט, לכ 1100, שוב מבלי להסתכל על מד הסל"ד. זה יגרום לאף להיות יותר "קל". הבעייה עם 172 היא, שזה מטוס קצר יחסית, ומכיון שהמנוע גדול יותר וכבד, מרכז הכובד הוא קדימה. סיבה נוספת למרכז הכובד הקידמי היא לאפשר לעוד שני/שתי נוסעים מדושנים לשבת מאחור מבלי להוציא את מרכז הכובד מתחום המעטפת המאושרת. לסיכום...יותר קיזוז - עד 4 קיזוזים, או נחיתה עם מנוע. לגבי הקיזוז, עליך לדעת שבמידה ואת הולכת סביב, האף ירצה לעלות למרומים ויש לדחוף את ההגעים קדימה - ומיד - ולקזז אך למטה, אחרת "חצוצרת" ההיזדקרות "תשמיע קול", לא דבר רצוי בגובה נמוך. אני מתכנן גיחה לארץ ב 17 ליוני, אבל רק אם המנהל "יקים" אם המחשבים שלו, שאוכל להשלים עוד שתי בחינות. בנתיים הם במצב "התרסקות" מוחצת, וחשבון השרות לא שולם. - רק בארץ -. סיום הסבה קל ומההנה. מייק..
 
מייק שלום!

אם אתה מזדמן לשדה התעופה חיפה במהלך ביקורך, נשמח להכיר ולארח אותך - יש לנו קפה די טוב! 052490831
 

eyalmnm

New member
נחיתה עם 172

היי ענבר, אל יאוש, הכלל במטוס זה השעת נחיתה הוא הרבה הרבה הרבה סבלנות ואף גבוה, בסוף הוא ייגע. אל אל תשכחי לרגע שאת עדין צריכה להטיס את המטוס. אומנם בגובה נמוך מאוד אבל המטוס עדין באויר.
 
למעלה