הסברים

omri987

New member
הסברים

מישהו יכול לצרף הסברים (בעברית) על כל מיני מושגים טכניים שעולים בפורום כמו: גשר דחיקה, גשר מקטעים וכו'? כמו כן, עולה הרבה בפורום אודות גשר הולץ ומנהרת הבילויים לצורך סיום הקמת קו הרכבת המהיר לרשל"צ חולון ודרומה. אני מכיר את האיזורים בכללי, אבל אם מישהו יוכל לצרף תצ"אות של האיזורים עם הסברים זה יהיה אחלה.
 

XrayCharlie

New member
תשובה חלקית מאוד

מאחר ואף אחד לא עונה אני אתן לך תשובה חלקית מאוד. הסבר יפה מאוד לבנית גשר מקטעים תוכל לקבל באתר YNET בקטע הווידאו שצולם בעת בנית הגשר בצומת גלילות. היתי שמח לראות קטע וידאו זהה המתאר בנית גשר דחיקה. אני לא בטוח לגבי שם של סוג נוסף אבל בסוג זה, הנפוץ ביותר, פשוט בונים עמודים, מניחים קורות לרוחב ומעליהם קורות אורך. על קורות אלו מניחים פלטות גדולות שמהוות את הבסיס לכביש. לגבי העבודות בצומת הולץ וחולון אין לי הרבה מה לומר ואין לי תצלומי אוויר אבל אתה יכול לעקוב אחרי מה שנעשה שם בעזרת המצלמות של נתיבי איילון בכלל והמצלמה של צומת חולון בפרט.
 

XrayCharlie

New member
בכל זאת קבל תצ"א

בתמונה זו מ- Goole earth רואים את נתיבי איילון בקטע שבין צומת חולון (רואים בתמונה מימין) ומחלף וולפסון (לא רואים). 2 הקווים בצומת חולון מיצגים את הגשרים חדשים שבונים שם: אחד עבור הרכבת והשני עבור איילון דרום. הבניין שמסומן בעיגול מצד שמאל הוא בית הבילויים. מאחר ולא ניתן להרוס אותו מסיבות של שימור מבנים היסטוריים תיסלל מינהרה מתחתיו (במהרה בימינו אלה - אמן).
 

sandbird4

New member
יפה אבל יש שם עוד גשר בין הבית לצומת חולון

שגם שם יש בעיה כי הוא קצר מידי.
 

XrayCharlie

New member
כן, גשר הגיבורים, אבל לדעתי

זו לא בעיה כל כך גדולה מאחר והיו לא מעט גשרים נוספים שהיה צורך להאריך אותם ועשו את זה.
 

omri987

New member
משהו שלא הבנתי

הצומת הזו היא למעשה הצומת שבה יש את תחנת הרכבת הדרומית בת"א (לא זוכ את שמה) - שזה למעשה הצומת של נתיבי איילון עם כביש 1? או שזו צומת דרומית יותר?
 

XrayCharlie

New member
זו צומת דרומית יותר.

צומת חולון זו הצומת של כבישים 20 (נתיבי איילון), 44 (יפו-רמלה-צומת שמשון ליד בית שמש) ושדרות לוי אשכול לכיוון חולון. ממש דרומית מערבית לגשר החדש תיבנה תחנת רכבת חדשה, תחנת צומת חולון (לא בטוח שזה השם הרשמי). צפונית לצומת חולון זו צומת (מחלף) הולץ (הצומת בה חלק מהגשר הקיים עבר דירה לפני שבועיים) ולמעשה מי שמגיע מצפון ולא עולה על הגשר הזה אלא ממשיך עם הכביש המהיר, מתחבר לכביש 1. אין, ולא תהיה שם תחנת רכבת. צפונית למחלף הולץ נתיבי איילון עוברים מתחת לגשר ההגנה (אין שם מחלף) ושם ממוקמת תחנת ת"א הגנה, התחנה הדרומית ביותר של ת"א. צפונית לשם זה מחלף לה גווארדיה.
 

Image of me

New member
אני חושב שהוא התכוון לתחנת ת"א דרום הישנה

והיא אכן קרובה מאד לצומת הולץ.
 

XrayCharlie

New member
שכחתי מהתחנה הזו אבל לדעתי הוא

התיחס לצומת בתמונה (צומת חולון).
 

Mishu2

New member
אני מוכן להסביר

גשר מקטעים\סגמנטים הוא גשר שמורכב מאלמנטים טרומיים (מקטעים) יצוקים במפעל בעלי חתך אחיד שהוא חתך הגשר. מרכיבים את הגשר מפרוסות (אורך כל פרוסה כ-3 מ') הפוך לתהליך שפורסים נקניק לפרוסות. בעיקרון מרכיבים אלמנט עיקרי על עמוד וממנו מתקדמים לשני כיווונים מנוגדים כמו במאזנים, פעם מצפון ופעם מדרום תמיד בצורה סימטרית ומאוזנת. מחברים כל אלמנט לאלמנט הקודם ע"י ברגים דרוכים ולאחר שמגיעים לחלק שהורכב מהעמוד השכן, מבצעים השלמת יציקה במקום ודורכים את המקטעים. בגשר דחיקה יוצקים כל פעם קטע שלו ודוחפים אותו לעבר הקצה השני שלו הסוג הנפוץ ביותר הוא גשר קורות. יוצקים עמודים ועליהם קורות רוחב ואח"כ מרכיבים את הקורות הטרומיות בדר"כ בחתך תעלה. לאחר ההרכבה יוצקים את המיסעה. גשר קורות אפקטיבי למפתחים של עד 35 מ' בערך, מעבר לזה הקורות שוקלות מעל 110 טון, לא ניתן להוביל אותן בגלל משקל ובגלל האורך. בשיטת ביצוע מיוחדת (קורות גרבר) ניתן לבצע גשר קורות גם במפתחים של 55 מ' לדוגמא הכניסה לאיילון צפון לבאים מכביש 4 צפון. גשר דחיקה אפקטיבי כאשר רוצים מעל תנועה זורמת שלא ניתן להספיק אותה ו\או להסיט אותה כמו גשר הרכבת ליד נתב"ג אשר נבנה מעל כביש 1 מעל מפתחים אלה מבצעים גשרי מקטעים (כמו הגשר בגלילות גשרי 431 בעין הקורא) ובמפתחים גדולים במיוחד מבצעים מקטעים תלויים אך זה עדיין לא בוצע בארץ. מאוד פשוט.. זה היה על קצה המזלג, אם יש שאלות נוספות, אשמח לענות.
 
למעלה