הסבר מפורט להורים כיצד אמור הצוות החינוכי והטיפולי

SMADAR55

New member
בכדי לקרוא על התל"א צריך ללחוץ על הלשונית המתאימה בצד ימין

 

1דרור ב

New member
מסמך אנתרופולוגי

חסר ערך וחסר תועלת.לפני שבע שנים זה אולי נקרא חדשני אבל היום זה עוד הוכחה שבמשרד החינוך אולי יודעים לתכנן ,אבל אין להם שום רצון אמיתי ליישם אפילוחלק קטן ממה שנכתב.מעניין לשמוע אם יש יותר מהוריםספורים שהילד שלהם הצליח להשתלב על בסיס התכניות שלהם.ואם אפשר להוסיף עוד שאלה קטנה לעניין,מה קורה עם הילדים כשהם מסיימים גן ובית ספריסודי? אני מציע לבדוק מה עושים ההורים עם הילדים בחטיבה ובתיכון ולהיווכח במופרכות התכנית הזאת
 

TikvaBonneh

New member
זה חלק מהעבודה הסיזיפית המוטלת עלינו, ההורים

לדאוג שהצוות החינוכי יישם את מה שמשרד החינוך מתכנן.
 

1דרור ב

New member
ברצינות?

מקבלים גם שכר על העבודה הזאת ? עבודה סזיפית זהכשעובדים ועובדים ותמיד הכל נשאר כשהיה,אין להם שם במשרד החינוך כמה אנשים שנושאים את התואר "אני מבין באוטיזם?" ואפילו מקבלים על זה כסף,למרות שבמבחן התוצאה אין שום שינוי?
 

TikvaBonneh

New member
כן, הכל נשאר כשהיה

ואם הצוות מתחלף צריך להתחיל מחדש.
לא הייתי מסיקה מסקנות גורפות.
כן, יש גם אנשים שמבינים באוטיזם במשרד החינוך, ואפשר ליפול עליהם, ואפשר להתעקש שהם יהיו בצוות.
אצלנו בהוד השרון המצב ממש טוב, והבן שלי נמצא בכיתה שבה הצוות מבין באוטיזם.
 

גלמיש1

New member
גם אצלנו, בירושלים. לא התעמקתי במסמך היות ואנחנו

כבר רגל אחת בחוץ. אבל הצוות של הכיתה של בתי אכן בנה עבורה תל"א, בהתייעצות איתנו ועם המורים, והיו כל הזמן פגישות התייעצות ובחינת המשך הדרך.
וזה שהיא עושה עכשיו בגרויות בהצטיינות זה לפחות קצת תודות לטיפול ולתמיכה המסורה מאד שקיבלה בבית הספר לארוך השנים.
כמובן - שבסוף זה תלוי באיכות המורה והצוות סביבה.
 
אני יודע שמאוד מקובל להשמיץ את משרד החינוך ובתי הספר

ויש בהחלט מקומות שזה מגיע להם, ואפילו יותר....
מנגד הרושם שלי הוא שיש יותר ויותר מקומות שיש לפחות נכונות והבנה ללכת כמה שניתן לקראת הילד וההורים,, ולא דווקא המקומות הכי יוקרתיים, כי אלה חושבים בעיקר על ציונים ותדמית....
הבעיה היא שלא פעם הכל נופל על הרצון הטוב של אדם או שניים, שברגע שהם עוזבים תפקיד אין לזה המשך....
 

1דרור ב

New member
אני גם חושב שיותר ויותר מקומות

מגלים עניין בשילוב,וכמו שמשרד החינוך מעניק תמריצים כספיים לבתי ספר ירוקים וניסיוניים,ככה הוא יכול
להעניק תמריצים כספיים עבור בניית תכניות שילוב בבתי ספר.זה יהיה הרבה יותר יעיל ומוצלח וגם יעלה
פחות כשבית הספר בעצמו ינהל את השילוב.דוגמא ליעילות הטיפולים של משרד החינוך- מרפאה בעיסוק
אמורה לתת טיפולים מתחילת השנה,אמורה כי בפועל זה לא יקרה עד "אחרי החגים",אחרי החגים ועד חופש
חנוכה היא בתקופת היכרות עם הילד ,וזה ימשך בערך חצי שנה,הגענו לסביבות חופש פסח,אחרי חופש פסח
נשארים חודשיים,ובכנות למישהו יש סיכוי לעשות משהו בחודשיים? בנוסף לזה הגברת בשנה הבאה תעבור
למסגרת אחרת כי משרד החינוך לא מאמין ברצף של עבודה כדי שהילד לא יקשר למטפל.אז... גם לא עשתה
כלום במשך שנה שלימה ,גם קיבלה על זה כסף ובסוף אי אפשר לבנות תכנית ארוכת טווח.עכשיו אפשר לקחת
את התח'י הזה ולהכניס למסגרת הזמנים כי היא חופפת לגמרי, ולצפות שבחודשיים בשנה הילד יעמוד בציפיות
.התכנית.
 

SMADAR55

New member
אצלינו בבית הספר יש מאוד רצון , ההורים שותפים בבניית התח"י

וכמובן שותפים במעקב השנתי לגבי ההתקדמות.
אין לי שום תלונות
 

TikvaBonneh

New member
טוב לשמוע

יש בתי ספר שמקדמים שילוב. זה תלוי קודם כל במנהלת.
 
המורות שילוב ביסודי כתבו

היו לנו שתי ישיבות בשנה הראשונה קיבלנו את התח"י ובסוף השנה קיבלנו אותו עם הסיכום .
&nbsp
בחטיבה אין לנו תח"י כן יש ישיבות
&nbsp
אני רק יכולה להוסיף שהתיכון שלנו תיכון איזורי באשכול נופי הבשור הוא דוגמה לשילוב הכי טוב שאפשר לבקש בכל שכבה יש 3 כיתות קטנות ( מופת , מב"ר וכיתה קטנה ) יש צוות רחב מאוד של יועצות ואנשי חינוך מיוחד , יש התייחסות לילדים כשהבת שלי למדה שם היה נער עם שיתוק מוחין על כיסא גלגלים שרק אמא שלו ליוותה אותו .
&nbsp
&nbsp
 
למעלה