הנה עוד כמה סיפורים על למך ונשיו
מתוך מדרש תנחומא: למך בן בנו (של קין) היה שביעי לדורות וסומא, היה יוצא לצוד והיה בנו אוחזו בידו. כשהיה אותו תינוק רואה חיה היה אומר לו. אמר לו: כמין חיה אני רואה. מתח את הקשת כנגדו והרג את קין. ראה אותו תינוק מרחוק הרוג וקרן במצחו. אמר לו ללמך: הרי דמות אדם הרוג וקרן במצחו. אמר לו למך: וי לי זקני הוא. טפח שתי ידיו בחרטה ונגע בראש התינוק והרגו בשוגג, שנאמר "כי איש הרגתי לפצעי וילד לחבורתי" [בראשית ד כח] ועוד: כיון שבאו לבית אמר להם למך לנשיו: עלו למטה. אמרו לו: הרגת את קין זקננו ותובל קין בננו … לא נשמע לך, מה אנו מולידות למארה. אמר להן: נלך לבית דין. הלכו אצל אדם הראשון. … אמר להן: לכו השמעו לבעליכן. אמרו לו: אסיא אסי חגרתך, אתה פרשת ממטתך מאה ושלשים שנה ואתה מלמד אותנו? מה כתיב "ויחי אדם שלושים ומאת שנה וגו' " (בראשיתה ג) מתוך בראשית רבה: "ויקח לו למך שתי נשים, שם האחת עדה ושם השנית צלה" [בראשית ד יט] אמר רב עזריה בשם רב יהודה ברבי סימון: כך היו אנשי דור המבול עושין היה אחד מהן לוקח לו שתים, אחת לפריה ורביה ואחת לתשמיש. זאת שהיתה לפריה ורביה יושבת כאלו אלמנה בחייה וזאת שהיתה לתשמיש היה משקה כוס של עקרים שלא תלד והיתה יושבת אצלו מקושטת כזונה. ועוד: ויאמר למך לנשיו…[בראשית ד כג] רבי יוסי ברבי חנינא אמר: תבען לתשמיש אמרו לו למחר המבול בא… אמר להן: נלך אצל אדם… אמר להן (אדם): עשו אתם שלכם והקב"ה עושה את שלו. אמרו לו: אסיא אסי חגרתך, כלום פרשת מחוה הרי מאה ושלושים שנה!… אכן סיפורים משעשעים, כלם פנטסיה ודמיון, כי לכל אלה אין אפילו רמז בכתוב. ופשוטו של הכתוב שלמך שר שיר שבו הוא מתפאר על גבורתו וחשיבותו. מה ראה הסופר לכלול זאת בספר בראשית? איני יודע. אבל אין יתרון לפרשנות שאין לה על מה לסמוך.