הסדרת צומת המוות בציר ז'בוטינסקי בפ"ת.

משה12333

New member
הסדרת צומת המוות בציר ז'בוטינסקי בפ"ת.

הצומת של רבין-ז'בוטינסקי-משה דיין (צומת יכין לשעבר) תשודרג לשני מפלסים. במפלס העליון ממערב למזרח וממזרח למערב תעבור הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי במרכז הכביש כשבשני צידיה יעברו שאר כלי הרכב בנתיבים שלהם.

במפלס התחתון יהיה נתיב אחד לכל כיוון שיחבר בין דרך רבין לרחוב משה דיין מצפון לדרום ומדרום לצפון.

הצומת הזאת גרמה להרבה הרוגים בגלל התכנון הלקוי שלה שגורם לחוסר התמצאות מוחלט להולכי רגל ולנהגים שמנסים לחצותה בפעם הראשונה מבלי להיות מודעים לכשלים הרבים שיש בה.

בשל כשלים אלה משרד התחבורה הורה על חסימת הנתיב האמצעי שחוצה אותה בציר ז'בוטינסקי ומאז, הולכי רגל הפסיקו להיהרג בה.

עדיין נותרה הסכנה לנהגים שלא מודעים לכך שלא ניתן לחצות את הצומת מצפון לדרום ומדרום לצפון ובשניה האחרונה ממש הם נמנעים מתאונה כשהם מגלים לחרדתם שבאים מולם כלי רכב שחותכים את כיוון נסיעתם השגוי. הנהגים שלא שמו לב לכך בזמן, שילמו בחייהם בצומת הזאת.

חסימת הנתיב האמצעי גם שמה סוף לתופעה שבמסגרתה נהגים נכנסו בפניה שמאלה מדרך רבין בטעות לנתיב האמצעי ובלית ברירה המשיכו לנסוע בו עד לצומת גהה.

כל הצומת הזאת הוקמה כפתרון זמני של תלאי על תלאי ושל שינוי על שינוי עד שהיא תושלם לצורתה הסופית והבטוחה. חבל שעד אז היא עלתה בחיי אדם רבים ואולי אף תעלה בעוד חיים.
 

d70

Well-known member
למיטב זכרוני דווקא הצומת הסמוכה הייתה בעייתית
מבחינת הולכי רגל , צומת דנמרק - זבוטינסקי.
בצומת רבין-זבוטינסקי היו יותר תאונות של כלי רכב בגלל צורת הצומת.
לגבי ציר התחבורה הציבורית שנסגר-כבר התרעתי שהסגירה לא תעזור כי בעתיד היא תיפתח שוב.רק במקום אוטובוסים שיפתיעו את הולכי הרגל,יהיו רכבות...
 

משה12333

New member
צומת דנמרק ז'בוטינסקי שהזכרת גם ממחישה בצורה מאלפת את כשלי

התכנון שלא ייאמנו בישראל. הצומת הזאת היא פשוט ניסוי בבני אדם.

1. היום לא מתאפשרת הפניה שמאלה לציר ז'בוטינסקי לכל הרכבים שבאים מהקניון. חסמו את הפניה הזאת פתאום באמצעות תמרור שאוסר פניה שמאלה. כל הרכבים שרוצים לנסוע היום מזרחה חייבים לחצות את הצומת ישר לתוך רחוב דנמרק ושם לעשות פניית פרסה לתוך הכניסה לתחנת הדלק שמשמאלם. כמובן שהפניה הזאת תמיד חסומה ע"י כלי רכב שממתינים ברמזור.

2. סוף כל סוף הזיזו מערבה את מעבר החציה שהיה בציר ז'בוטינסקי לכיוון מזרח. מעבר החציה הזה היה בעבר במיקום הגרוע ביותר האפשרי, מרוחק מהצומת ומאפשר להולכי הרגל לחצות אותו בדיוק כשמכוניות שפונות ימינה לציר ז'בוטינסקי לכיוון מזרח כבר מתחילות להאיץ. הנהגים שפנו ימינה והאיצו גילו לחרדתם הולכי רגל שפתאום חוצים את הכביש מול עיניהם, לא ליד הצומת אלא הרחק ממנה. זהו מעבר החציה היחיד בארץ שהיה כה מרוחק מהצומת שלידו ועקב כך סיכן את הולכי הרגל שחצו אותו.

3. הפניה ימינה לכיוון הקניון לבאים ממזרח בציר ז'בוטינסקי נחסמה, אבל לא בצומת אלא במרחק של כמה מטרים לאחר הפניה. פעם הפניה הזאת אפשרה גישה לחניון של הקניון אבל הפקיעו אותה לטובת מסוף האוטובוסים העתידי שיוקם בצומת.
במשך כל היום יש נהגים שלא מודעים לשינוי הזה, נכנסים בטעות ימינה ורק אז נתקלים בחסימה. בלית ברירה הם נוסעים אחורה בחזרה לציר ז'בוטינסקי ומסכנים את כל הנהגים בציר זה שחייבים לסטות לנתיב אחר כי רכבים שנוסעים אחורה פתאום באים מולם בנתיב שלהם.

4. בסמוך לצומת מכיוון הקניון יש כניסה ויציאה לחניון של חברה לבמות הרמה. היוצאים מהחניון הזה תמיד צריכים להמתין שהנהגים שעומדים ברמזור יתנו להם להשתחל לאחד הנתיבים כשיש אור ירוק כי היציאה היא ממש צמודה לצומת.

5. בעבר היה מעגל תנועה ביציאה מהחניון של הקניון לכיוון הצומת. ביטלו את מעגל התנועה ובמקומו הציבו אי תנועה שנותן עדיפות לבאים אליו ממזרח. עקב כך, כל הרכבים שבאים מהחניון של הקניון עומדים בתור ארוך כי הם צריכים להמתין שהרכבים שבאים ממזרח יאפשרו להם להשתלב לאחד משני הנתיבים כשהאור שברמזור ירוק.

הצומת הזאת כאילו לקוחה מסרט של אפרים קישון ועדיין לא סיימו לעבוד עליה.
 

משה12333

New member
זו ידיעה וודאית. הוחלט על כך באופן סופי לאחר התאונה

המחרידה של מונית השירות שהתהפכה בצומת בשנה שעברה. היו בתאונה הזאת שני הרוגים וכל יושבי מונית השירות נפצעו.

כל האינטרנט מלא בתמונות של המונית ההפוכה בצומת והדם שבתוכה.

נהג רכב מסחרי ניסה לחצות את הצומת בכיוון ישר בטעות והעיף את מונית השירות של קו 51 שחצתה את הצומת כחוק.
 
אתה יכול לתת קישור לפרסום על כך?

המת"צ בז'בוטינסקי (ממערב לדרך רבין) לא נסגר בגלל התאונות. נוח לעיריית פתח תקוה ולמשרד התחבורה להציג זאת כך אבל המת"צ נסגר בגלל העבודות על פורטל שנקר שממילא השמידו את הקטע המערבי ביותר של המת"צ. העבודות על פורטל שנקר (במקרה...) התחילו שבועות בודדים לאחר התאונה שבגללה כביכול נסגר המת"צ.

יש דבר אחד שנשמע לי מוזר במה שכתבת - הרכבת הקלה תעבור במפלס העליון? זה מוזר, כי בצומת ז'בוטינסקי-קפלן-מלכה המזרחי יותר, הרכבת הקלה תעבור מתחת לצומת. הרבה יותר הגיוני (גם בראייה ארוכת טווח ובהתחשבות בבעיייתיות של הצומת עם רחוב דנמרק, כפי שנכתב) שהרכבת תעבור מתחת לצמתים. אם הרכבת תעבור בצומת עם רבין ומשה דיין מעל לצומת, זה יטרפד או ייקר מאוד אפשרות לשיקוע עתידי של כל הקטע מבילינסון עד פורטל שנקר ובמיוחד את הקטע המאוד בעייתי שבין בילינסון לדרך רבין.
 

dctgdctg

Member
כך זה נראה בתב"ע ישנה של המתחם הנטוש ליד



 
למעלה