הסוגד SupermanZW. מדבר מאור פז אלוהיך.

מצב
הנושא נעול.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אל תיעלב, אבל לא כולם נשרים אוכלי נבלות וחסרי עמוד שדרה כמוך שפשוט ישקיעו במקום שלדעתם יביא להם הכי הרבה תשואה. לחלקנו יש עקרונות. לחלקנו יש ערכים.

כמו מה שלדוגמה, אילו לגיבורה שלי גרטה תונברג היה תיק השקעות, היא לא הייתה משקיעה באקסון מובייל. גם אני לא, דרך אגב. ואין לזה קשר למה אני חושב שיהיו הביצועים שלהם, או של כל חברת נפט כלשהי, בעתיד.

ועכשיו, העניין הוא כזה-בגלל שהשקעות זה לא באמת דבר שמעניין אותי בגלל הקלות הבלתי נסבלת של עצם הדבר, אלפי, עשרות אלפי, מאות אלפי ומיליוני אחוזים כמו כלום, איפה האתגר? לכשאתחיל, אני לא מתכוון להשקיע לאורך זמן. לאחר שאתעשר במידת מה, אני מתכוון לפרוש מהשקעות אקטיביות ולעבור להשקעות פסיביות בריבית קטנה ככל האדם.

כשאני אפרוש מהשקעות האקטיביות ואעבור להשקעות פסיביות, אני רוצה לשים את הכסף במקום שמותאם לסל הערכים שלי, ולכן אג"ח ממשלתי מגובה נכסים הוא הבחירה הנכונה, כך היו מחשבותיי הראשונות. למה? כי אני לא רוצה להמשיך עם מניות, כדי שלא יחשבו שאני ממשיך ושאני באמת מנסה ושאיבדתי את מגע הקסם שלי או משהו, כי ממשלות יותר אמינות מגופים אחרים, אג"ח ולא משהו אחר (מניות לא בא בחשבון, אבל הרי יש עוד אפשרויות מלבד מניות ואג"ח) כי אי-אפשר לעשות בזה הרבה ואז לא יהיה אפשר להגיד ולחשוד שאני באמת ממשיך לנסות, ומגובה נכסים, כי אני לא מאמין בכלכלה מבוססת חוב וכסף פיאט, ולכן רוצה להשקיע במשהו מוסרי מבחינה כלכלית-משהו שמגובה בנכסים של ממש.

אבל! המשכתי לחשוב על הדברים, והגעתי אל ההבנה, שגם אם אני אשקיע באג"ח ממשלתי מגובה נכסים, אבל הכלכלה עצמה של המדינה המדוברת היא כלכלה מבוססת חוב הבנויה על כסף פיאט, בקנייתי את האג"ח הממשלתי מגובה הנכסים, אני בכל מקרה אלווה כסף לממשלה של מדינה עם כלכלה מבוססת חוב שמשתמשת בכסף פיאט, ובכך אתרום ואתחזק את הכלכלה הלא מוסרית הזאת, ולכן המשכתי וחשבתי על הדברים עוד קצת, והבנתי שהבחירה הנכונה באמת עבורי, ובהתחשב בסל הערכים שלי, היא אג"ח ממשלתי מגובה נכסים המונפק על-ידי ממשלה של מדינה עם כלכלה מבוססת תוצר וכסף שאינו כסף פיאט, כלומר הכסף עצמו מגובה.

אני לא מצפה להסתבך בקטע של אג"ח ממשלתי מגובה נכסים, בהתחשב בתנאים שהצגתי, אבל רציתי לשאול אותך האם ידוע לך על מדינות המקיימות כיום כלכלות מבוססות תוצר העושות שימוש בכסף מגובה. הבנתי שכיום זה אמור להיות נדיר יחסית, לאחר נטישתה של ארצות הברית את תקן הזהב ב-1971, ולאחר שמדינות רבות נוספות הצטרפו אליה, אבל בעולם יש 200 מדינות, בטח עדיין יש מדינות וכלכלות כאלו.

הסוגד SupermanZW, שרשור זה מפורסם בפומבי במקום להישלח אליך כהודעה פרטית, כי אולי לעוד אנשים יהיו הצעות ורעיונות של מדינות המקיימות כלכלות מבוססות תוצר בעלות כסף מגובה אז חשבתי שמוטב להפוך את זה לדיון פומבי.

מכיוון שלא מדובר "בשרשור היומי" הקבוע, לא אפרסם אותו בפורומים נוספים, ואני גם ממילא לא מצפה מהאנשים האחרים בפורומים האחרים לדעת לעזור לי בסוגיה הנ"ל.

למרות שאתה יודע מה? בלי כל ההקדמה וכל הסיפור השלם והמלא כי אין להם כוח לדברים האלו, אם פשוט אשאל אותם האם יש היום מדינות המקיימות כלכלות מבוססות תוצר בעלות כסף מגובה, אני חושב שזה יהיה רעיון טוב לשאול את אותו הדבר בפורום "בורסה ושוק ההון".

תודה מראש, הסוגד SupermanZW.

על החתום,

מאור פז אלוהיך.

Q69k9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWmpnN01EQV8vYTY2YmY4MThmMWQxZjQ2Mzk2YTZhNDA4ZDk...jpg
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אני מקווה שלא נתעורר יום אחד ונגלה שהפכת ראש של כת. כמו המטורלל ההוא שישב בתל אביב ונראה מוזר ונחמד ובסוף גילו שהוא ראש כת אכזרי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה