הסועד הישראלי הפסיק להיות פראייר ?

  • פותח הנושא pix37
  • פורסם בתאריך

pix37

New member
הסועד הישראלי הפסיק להיות פראייר ?

ציטוט מתוך ביקורת של עומר שוברט בהארץ על הארוחה העסקית בדלאל:
"הסועדת שישבה בשולחן הסמוך עקבה אחר המלצרית שצעדה לעברינו עם הקינוח ושאלה: ״זה המילפיי שגם אנחנו הזמנו?״. כשקיבלה תשובה חיובית, לא היססה והודיעה: ״אנחנו נבטל את ההזמנה וניקח חשבון״. וכשהמלצרית המבולבלת עזבה והשאירה אותנו עם מילפיי לא גדול במחיר לא קטן של 54 שקל, הוסיפה: ״זכרתי את המנה הזאת הרבה יותר גדולה ומרשימה״. אני לא בטוח שהביטול הזה עומד בקוד האתי הלא הכתוב של המסעדות, והוא לבטח גרם לנו להרגיש עוד פחות בנוח עם ארוחת הצהריים הלא אחידה שאכלנו בדלאל שבנווה בצדק. אבל יכול להיות שהסועד הישראלי החליט להפסיק להיות פראייר?"

מה דעתכם לגיטימי או לא ?

הביקורת המלאה:

https://www.haaretz.co.il/food/restaurants-reviews/.premium-1.4410075

תמונת הקינוח מצורפת

 

מיתר44

New member
בהנחה שאכן המנה התכווצה - בהחלט לגיטימי.

בכל מצב אחר - אני לא אוהב את גישת הסועדת והייתי מצדיק חיוב עבור המנה.
 

sweetdreams

New member
לגיטימי גם אם היא לא התכווצה

אם המנה עוד לא הגיעה, ועדיין לא נמצאת בשלבי הכנה, אני לא רואה סיבה שלא לאפשר לבטל אותה. מותר לאנשים להתחרט משלל סיבות, כל עוד זה בשלב שעדיין אפשרי. ולדעתי הסיבה שלה, שהמנה לא נראית לה מושכת כמו שהיא חשבה שהיא תהיה, לחלוטין מוצדקת.
 

החתולית

New member
לא אמורים להיות הבדלי גודל בין מנות

בקונדטוריה מקצועית לא אמורים להיות הבדלי גודל משמעותיים בין העלים. הם אמורים להיות באותו גודל כל יום. המנה שיוצאת מהמטבח היום צריכה להיות זהה למנה שיצאה לפני חודש.
&nbsp
אם הלקוחה הכירה את המנה, וראתה שהמנה שהוצאה לשולחן היתה קטנה באופן משמעותי מאותה מנה שהוזמנה בעבר, לגיטימי לבטל את ההזמנה.
&nbsp
בעצם, ביטול הזמנה על-ידי לקוח מכל סיבה שהיא לפני שהוכנה במטבח והוגשה לו, לגיטימי.
&nbsp
אם המנה כבר הוכנה והיתה בדרך אליה, אין סיבה לקבל את הביטול. אבל מנסיוני, רוב המסעדות בארץ לא יחייבו בגינה, כי הן מעדיפות לא להכנס לעימותים עם לקוחות.
&nbsp
 

Sanchez

Member
זהו המשך של מנת הפירות ב 190 ש"ח...
קינוח של 2 ביסים.
החוצפה פורצת כל גבול !
 
לא הבנתי מה יכול להיות לא לגיטימי

היא לא ביטלה את המנה שהוגשה אליה, אלא ביטלה מנה שטרם הוגשה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

החתולית

New member
ועוד משהו

הסועד הישראלי דורש הפיצוי ומחזיר המנות, לא בדיוק פראייר
 
אל תקרא לי טרול זה ממש לא יפה

שמעתי שיש ישראלים שבאים למסעדות אכול כפי יכולתך בחוץ לארץ ומרמים בכך שהם קונים ארוחה גדולה ומחלקים אותה לחבריהם.
&nbsp
 
לגיטימי

אם המנה לא הוכנה עדיין, לגיטימי.
אם כבר, הזוי בעיניי שגובים 54 שקל על קינוח כה פשוט וכפי שמשתמע, גם לא גדול. בכלל, המחירים של הקינוחים בישראל לא פעם מנופחים להפליא.
 

jgor

New member
פרספקטיבה שונה

דלאל היא מסעדה נפלאה, והמילפיי שלהן טעים מאוד למרות המחיר והמנה. אם מזמינים אוכל, זה הזכות של המלצר להניח שאתה רוצה מה שהזמנת. לפני מזמינים, זה הזכות של הלקוח לשאול על האוכל. לא מסכים עם ביטול הקינוח, בגלל שההזמנה כבר קרה ויש סיכוי שהמטבח התחיל להכין אותו. אבל, עדיף שהמלצר תשאל את הלקוח אם הוא יכול להביא משהו מקום הקינוח הזו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מלכתחילה לא הייתי מזמינה קינוח בכזה מחיר

ובד"כ אני לא מזמינה קינוחים במסעדות כי גם סדר גודל של כ-40 ש"ח יקר מדי בעיניי לקינוחים בינוניים – כבדים, דחוסים ומתוקים מדי בדרך כלל. לא מצליחה להיזכר מתי אכלתי בישראל קינוח טרי, מרענן ומלהיב. לעומת זאת כשהיינו בווינה אכלנו עוגות מהממות שלא עלו יותר מ-5 אירו ובשבוע האחרון עברנו בפריז ובכל פטיסרי אפשר לקנות גם בפחות מזה שלל מאפים טריים וטעימים פי כמה וכמה...
 
למעלה