הסוף של דקסטר מתסכל אותי. (ספויילרים מן הסתם)

  • פותח הנושא OReey
  • פורסם בתאריך

OReey

New member
הסוף של דקסטר מתסכל אותי. (ספויילרים מן הסתם)

ולא כי דמות נדירה כמו דברה מתה ולא כי דקסטר הפך לאיזה וולברין, אלא פשוט כי אני חושב שלסדרה כמו דקסטר מגיע סוף הרבה יותר נכון.
זה מתסכל אותי בעיקר כאחד שהשקיע הרבה זמן לצפות בפרקי הסדרה. יש לי רקע בתסריטאות והדרך שבה עושים אותה - והתסריט המבריק הוא מה שמשך אותי מההתחלה, והשאיר אותי אפילו כשהוא התחיל לגמגם ולהתנדנד אי שם בעונה החמישית - זה קורה לכל סדרה. כמובן שלא ציפיתי לסוף שהורס לגמרי את הסדרה.

כשאני אומר סוף שהורס את הסדרה אני מתכוון לסוף שכמעט והופך את כל הסדרה למיותרת. זה כאילו מישהו התחרט באמצע הכתיבה - רואים שהיא חתרה למשהו. הסוף הזה, מבלי לדבר על כמה שהוא מטומטם, פשוט לא ממצה את הסדרה, ואין דבר יותר מעצבן מלהתחיל משהו ולהפסיק אותו לפני השיא - זה בדיוק מה שקרה פה לדעתי.

דבר ראשון - כשמציגים דמות שנויה במחלוקת כמו דקסטר מצפים לאיזשהו "צדק פואטי". עם כל האהבה לדמות הזו, אני חושב שאין מנוס מלהרוג את הדמות הזו בסופו של דבר. אם אני הייתי צריך לכתוב סוף לדקסטר, הוא היה מסתכם רק בצורה אחת: דקסטר מת בדיוק באותה הצורה שמתו הקורבנות שלו: קשור על מיטה, כשלפניו כל ה"חטאים" הבולטים מחייו, אם זה בפלאשבק או בדרך הקלאסית: תמונות. כי זה בדיוק מה שעולה לצופה ממוצע לראש כשהוא רואה את דקסטר מבצע את שלו, סוג של Karma's a bitch.

דבר שני, ויותר חשוב לעלילה מהראשון, זה השיא שהסדרה לא הגיע אליו, לא לגמרי. במהלך כל הסדרה דקסטר משקיע מאמץ שמיאמי מטרו פוליס והסביבה לא תגלה מי הוא באמת. הדבר הראשון שעולה לי לראש כשאני חושב על העונה האחרונה של הסדרה או לפחות על הפרקים האחרונים שלה זה בדיוק הסיוט הכי גדול של דקסטר - כולם יודעים מי הסתתר בסופו של דבר מתחת לאף שלהם. זה בדיוק לאן הסדרה הייתה אמורה לחתור והסיבה שהיא התחילה קצת לאבד את זה. העונה השביעית הייתה טובה יותר לטעמי בזכות זה שדב גילתה על דקסטר, אבל משם זה נעלם.

קשה לי להבין איך היה אפשר להחמיץ את הכיוון הזה. מצד אחד האקשן, כל הרעידת אדמה שהייתה יכולה להתפתח בעלילה בזכות זה - התגובות של הדמויות שעד עכשיו היו לצידו של דקסטר, המנוסה, חקירות למינהן ואני אפילו הייתי חושב על ללכת לכיוונים אפלים שיותר אופיניים לדמות כמו דקסטר ולהפוך כמה מהחברים הקרובים ביותר של דקסטר לקורבנות במקום לרכך אותו. מצד שני העומק ברמת הדמות, ההבנה הנמרצת יותר של דקסטר על מה שעשה והתמודדות רצינית עם ההשלכות תוך כדי הניסיון להחזיק את האנשים שחשובים לו קרובים אליו (ופה הייתי מוסיף את הריכוך הזה בדמות).
אגב, כל ההתאהבות של דברה בדקסטר הייתה כל כך מיותרת בגלל שלא קרה עם זה בסוף כלום וזה אפילו לא הצדיק משהו אחר בתסריט. אבל אני חושב שזה היה צריך לקרות, אבל כמובן שזה היה חייב להתפתח לדעתי לאנשהו. כשדקסטר אומר בהתחלה "אם היו לי רגשות כלשהם הם היו לדב" אתה מצפה שברגע שהדמות מתחילה לפתח רגשות לסביבה זה באמת יקרה.

'קיצר, שלא נדבר על שאר הדברים המיותרים והדמויות המיותרות בסדרה.
בקיצור, סליחה על החפירה, אבל כאחד שממש נהנה מהסדרה עד לפרק הסיום זה נורא מתסכל.

אני חושב שעדיין אפשר לתקן. הסדרה הייתה צריכה להסתיים ברגע הנכון, אבל עדיף שתסתיים מאוחר יותר מאשר בצורה לא נכונה. לכן הייתי שמח לראות עוד עונה אחת אחרונה עם כל הדברים המתבקשים להלן... כן, אני יודע שזה יהיה מוזר בלי דברה, אבל זה לא חייב ליהיות. בתסריט אין שחור או לבן לדעתי. אפשר לדוגמה להפוך את הדמות של דברה לחלק מהמונולוגים של דקסטר בינו לבין עצמו במקום או בנוסף לדמות של הארי. מן הדמות במחשבה שלו שמייצגת את הבני אדם שחשובים לו.

תסכול.
 

שיר m

Well-known member
מסכימה איתך מאוד ועוד הרבה מרגישים כמוך

כל כך הרבה דברים מפוספסים...
 

einat162

New member
מסכימה לגמרי !

אני חושבת שהייתי נהנית הרבה יותר מהסיום אם דקסטר היה מסיים את חייו - אבל לאו דווקא ב"צדק פואטי" על שולחן של רוצח אחר, אלא במן הקרבה למען (דברה / האריסון / ילד קטן, כשהאופצייה השלישית הייתה מקצינה את האישי מהפך שלו). הרעיון קצת מזכיר לי קטע בעונה השנייה שבה דקסטר מחלץ את הילדים (לפני שמחלץ את עצמו) מהשריפה של לילה.

לגבי החשיפה שלו - גם, אני מסכימה לגמרי, זה רעיון שפשוט התעלמו ממנו. זה שדב גילתה "התקרב" לזה. אני חושבת שהם יכלו אפילו למשוך עוד עונה (או לשפר את הקיימת) אם הסוד היה מתגלה. אני חושבת שהם התקרבו לעניין גם מהבחינה של קווין (כל הסיפור עם סטן לידי) ואח"כ גם עם אנג'ל (הסצנה שבה אנג'ל וקווין צופים בדקסטר הורג את דניאל ווגל כ"הגנה עצמית").

נ.ב - אני לא חושבת שאני אוהב את הרעיון שדב תחליף את הארי מבחינת המונולוגים...
 

OReey

New member
אין בעיה. אפשר ללכת אפילו יותר רחוק-

לדוגמה, לגמרי על יד אחת (לא מפותח ויצא כרגע מהראש שלי)- דברה מעולם לא מתה. למעשה היא אף פעם לא נורתה. אין ולא היה טיפוס כמו סקסון ואולי גם דוקטור ווגל. הזיות מתפרצות כתוצאה מסכיזופרניה אצל דקסטר לאורך כל העונה השמינית כשסימנים מוקדמים שלה התחילו כבר הרבה לפני (השיחות עם הארי לדוגמה - תמיד נראו פסיכוטיות יותר מאשר שיחות בראש) והתחילו להחמיר מאז המוות של ריטה. דקסטר מערבב מציאות עם דמיון והוזה בין היתר את חזרתה של חנה- שאף פעם לא ברחה ולמעשה הוצאה להורג.

בפרק הראשון של העונה התשיעית דקסטר מופיע מזוקן כמו בסצנת חוטב העצים הבודד, על כיסא טיפולים שווגל מסבירה לו את הסיטואציה כשהוא לראשונה בהכרה מלאה עם המציאות. רוב האירועים שדקסטר הזה קרו אך בצורה שונה לגמרי (אפשר לספר לדוגמה שלא דב היא זו שנורתה אלא השוטרת מילר, שיכול להסביר את ההעלמות שלה ולתת הצדקה כלשהי לקיום החסר משמעות של הדמות הזו).

את האבסורד הזה שדקסטר פתאום חוטף דבר לא קשור כמו מחלה נפשית אפשר להסביר בקול של דקסטר, ש"מפלצת" לא יכולה להתקיים כמו בן אדם רגיל והיא תמיד תהפוך לפסיכופטית. בשלב הזה אפשר לגלגל את כל הסיפור של החשיפה, כשמשהו שדקסטר אומר בשעה של הזיה מעורר את החשד של באטיסטה וקווין.

זה די אבסורדי, אבל קשה מאוד להמשיך לתסריט טוב אחרי תסריט ממש גרוע כמו בפרק האחרון. :\ אבל זה הרבה פחות גרוע מסוף גרוע ולא ממוצה. אני חושב שצריך איזושהי עצומה.
 

einat162

New member
לא אהבתי את הכיוון


הטוויסט בעלילה שהצעת (שדב ו-ווגל חיות, שאוליבר היה הזיה, שהאנה הוצאה להורג) יותר מידי לא שייך לסדרה כזאת - עם כל הדברים הלא אופיניים שתקעו לה (ולמרות הטוויסט עם פרופ' גלר/טרוויס).

לגבי הרעיון של אשפוז, אני לא הייתי מתנגדת לאשפוז כפוי של דקסטר אם היה מתגלה - בתור טיפול במישהו שמסוכן לחברה (עסקת טיעון).
לראות את אנג'ל, קווין, או מתיוס באים לכלא/בית חולים ומסתכלים עליו באור אחר - זה היה מעניין אותי.

אני חושבת שהרבה פעמים, מהעונה הראשונה, הכותבים נשאלו מה בעצם המונולוג הפנימי של דקסטר והאם מדובר במחלת נפש - ותמיד התשובה היתה שזה דיאלוג מוסר פנימי ולא הזייה (דקסטר יודע שהוא לא באמת שם). אני חושבת שכמו הטוויסט עם האנשים שהצעת (מי חי ומי מת) זה יהיה יותר מידי.
דקסטר זה לא פרינג' או שובר שורות....

אם תהיה סדרת המשך, אני ארצה שיתברר שדקסטר עדיין רוצח (הסדרה הסתיימה בסימן שאלה של "לא אמרנו מה התשובה") ושהוא יהיה שוב בקונפליקט מול המשטרה, רצוי עוד יותר מול השוטרים של מיאמי. הקונפליקט הזה שהוא כמעט נתפס/ עולים עליו היה בהחלט אחד המוטיבים שאהבתי בסדרה.
אבל זה יצריך :
שדב לא תהיה שם....
להתמודד עם כל העניין של "איפה האריסון?" ומבחינת אסטור וקודי - איך שיקרת להם.
זה יהיה קשה (מאוד) אבל אם הם יבנו על אותו קונפליקט תהיה להם בסיס למיני סדרה / סרט.
 

myownmaster

New member
גם אני לא אהבתי את הכיוון

כי הוא בעצם מערער את כל מה שנבנה לקראת הסוף ובתור צופה "רגילה" לא הייתי רוצה לחשוב שמזלזלים בחוש השיפוט שלי בכך שאומרים לי בעצם "וואלה כל מה שהיה עד עכשיו זה לא באמת" מה שבדר"כ קורה בהרבה סדרות, ולמען האמת במקרה של דקסטר זה לא יכול להיות פתרון טוב בכל מקרה, זה פשוט יהיה צפוי וברור מדי שזה ייעשה כדי כביכול "לתקן" את האכזבה של הצופה מכל מה שקרה לקראת הסוף.


(וסליחה על ההדחפות
)
 

הלדין

New member
לדעתי,

למה להשאיר את לגוארטה בחיים אם לא משתמשים בדמות לצורך המטרה שהיא נועדה לו - לייצג את הבעייתיות של מערכת החוק הרשמית. הסיבה לכך שהארי מכשיר את דקסטר מכלתחילה ולא שולח אותו לבית משוגעים היא בגלל שוטרים כמו לגוארטה ששמים פוליטיקה לפני צדק. אני חושב שאיש הצדק המושחת שדקסטר היה צריך להתמודד מולו בעונה השלישית היה מריה לגוארטה שבסוף העונה הוא מחליט להשאיר אותה בחיים רק כדי להתחרט על זה מאוחר יותר. לדעתי, העונה השמינית הייתה צריכה להעביר את הדיאלוגים מראשו של דקסטר למציאות - במקום לשכנע את עצמו, הוא יצטרך לשכנע את חבר המושבעים ויזכיר מקרים שונים מעברו. אני מאמין שהכותבים יכלו להעביר אפשרות שדקסטר משכנע את חבר המושבעים לתת לו עונש של מאסר עולם (קראתי ששואו טיים אסרה על כותבי הסדרה להרוג את דקסטר.).
 

bnorial

New member
אני חושבת שמאסר עולם לא היה בכלל אופציה

הכותבים התייחסו לזה בעונה 7 עם ההזדהות של דקסטר לווין וונדל (החבר לשעבר של האנה) שבסוף בחר להשלים עם זה שאין לו חיים חופשיים - ולקח את אופציית ההתאבדות.
כנ"ל לגבי הסיבה שדב מנסה לעזור לדקסטר "להיגמל" (אני חושבת שהם דיברו על זה בהקשר של רנדל וכמה שהיא לא רוצה שהוא יסיים את חייו באותה צורה).
מצד שני הכתיבה הטובה הלכה לאיבוד איפשהו אחרי עונה 4 אז.....

הסיום שהצעת מזכיר לי יותר מידי את פרק הסיום של סיינפלד
 

אורישקי

New member
לא ממש מסכים

למרות שהיו הרבה פאקים שאני בדיעבד חושב עליהם - וכן היה מקום לשיפור. אני חושב שהסיום היחיד שמתאים לסדרה היה גלות של דקסטר.הסוף היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא מוות של דקסטר (לא בהכרח כשחושפים אותו) ואחר כך אפילוג שמראה לנו שהאריסון ממשיך בדרכו של אבא...
 
למעלה