הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית

techman1

Member
הנתונים מתוך "תת"ל 102-קו מטרו M2-תסקיר השפעה על הסביבה"
https://www.nta.co.il/sites/default/files/tsqyr_hshph_l_hsbybh_3.pdf

הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית:

1. בעיות גיאו-הידרולוגיות: עמודים 80-99 (בPDF) מוקדשים לחלופות הקטע המזרחי - ראש העין:
בחינות שנערכו במהלך שלב התכנון הנוכחי (תכנון מוקדם) לאורך התוואי וכן והיבטים הקשורים בערכים של השטחים פתוחים העלתה כי לכל החלופות שנבחנו באזור זה (C1, C2, C3) מצאו כי לתוואי המטרו ישנן בעיות קשות ובראשן בעיות גיאו-הידרולוגיות. לאחר זיהוי בעיות אלו נבחנו חלופות נוספות (צפונית ודרומית) לבחינת דרכים להתמודדות עם הבעיה.לבקשת עיריית ראש העין נבחנה חלופה עילית-גישור עילי מעל כביש 6בתוואי החלופה הדרומית
לאחר קריאה בתסקיר, נראה שיש חשש אמיתי מפגיעה בזרימת מי תהום באקוויפר ההר בעקבות בניית מנהרות תת קרקעיות, או אפילו נציבים של גשר.

2. מספר עולים נמוך לק"מ לעומת המקטעים המערביים:
רק כ-4,300עולים לקילומטר בקו במקטע ראש העין לעומת מקטע 4-6בו מספר העולים כ-11,200נוסעים
לאחר קריאה בתסקיר, נראה שפשוט אין צפי לשימוש שמצדיק מטרו בראש העין, אבל לזה אני דווקא לא מסכים.

החלופות השונות של התוואי בראש העין:
Capture.JPG
 

Ccyclist

Well-known member
הנתונים מתוך "תת"ל 102-קו מטרו M2-תסקיר השפעה על הסביבה"
https://www.nta.co.il/sites/default/files/tsqyr_hshph_l_hsbybh_3.pdf

הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית:

1. בעיות גיאו-הידרולוגיות: עמודים 80-99 (בPDF) מוקדשים לחלופות הקטע המזרחי - ראש העין:

לאחר קריאה בתסקיר, נראה שיש חשש אמיתי מפגיעה בזרימת מי תהום באקוויפר ההר בעקבות בניית מנהרות תת קרקעיות, או אפילו נציבים של גשר.

2. מספר עולים נמוך לק"מ לעומת המקטעים המערביים:

לאחר קריאה בתסקיר, נראה שפשוט אין צפי לשימוש שמצדיק מטרו בראש העין, אבל לזה אני דווקא לא מסכים.

החלופות השונות של התוואי בראש העין:
צפה בקובץ המצורף 11202

לדעתי המתכננים לא מבינים שבפרברים המטרו נמצא במסילות על פני הקרקע ולא במנהרות.

אם מזיזים את המסלול הכחול דרום מזרחה אל מעבר לקו המבנים של הישוב אפשר ליצור תוואי קרקעי עם 2-3 תחנות. את התוואי אפשר לחבר לפתח תקווה באופציה הכתומה או הירוקה.

יש תוואי אפשרי נוסף בראש העין - נחל רבה.
 

Bus Nerd

Active member
הנתונים מתוך "תת"ל 102-קו מטרו M2-תסקיר השפעה על הסביבה"
https://www.nta.co.il/sites/default/files/tsqyr_hshph_l_hsbybh_3.pdf

הסיבות שבעקבותן קו מטרו M2 בראש העין הוסר כרגע מהתוכנית:

1. בעיות גיאו-הידרולוגיות: עמודים 80-99 (בPDF) מוקדשים לחלופות הקטע המזרחי - ראש העין:

לאחר קריאה בתסקיר, נראה שיש חשש אמיתי מפגיעה בזרימת מי תהום באקוויפר ההר בעקבות בניית מנהרות תת קרקעיות, או אפילו נציבים של גשר.

2. מספר עולים נמוך לק"מ לעומת המקטעים המערביים:

לאחר קריאה בתסקיר, נראה שפשוט אין צפי לשימוש שמצדיק מטרו בראש העין, אבל לזה אני דווקא לא מסכים.

החלופות השונות של התוואי בראש העין:
צפה בקובץ המצורף 11202
אם ניצבים של גשר זה מפריע, איך הצליחו לסלול באיזור את כביש 6 על כל גשריו?
 

techman1

Member
אם ניצבים של גשר זה מפריע, איך הצליחו לסלול באיזור את כביש 6 על כל גשריו?
שאלה מצויינת. בכל מקרה החלופה הצפונית (כחולה) היא הכי פחות פוגעת באקוויפרים, אך מוסיפה כמה ק"מ טובים של מנהרות.
 

Bus Nerd

Active member
שאלה מצויינת. בכל מקרה החלופה הצפונית (כחולה) היא הכי פחות פוגעת באקוויפרים, אך מוסיפה כמה ק"מ טובים של מנהרות.
לא חשבו לעשות גישור בחלופה הזו במקום מנהרות? היה יכול להיות מדהים לקחת את המטרו לעבודה כל בוקר ולראות את הירקון ומבצר אנטיפטרוס מלמעלה (כנראה קשה לעשות את זה בלי לפגוע בטבע + יקר יותר בגלל הפגיעה בשטח החקלאי)
 
שאלה מצויינת. בכל מקרה החלופה הצפונית (כחולה) היא הכי פחות פוגעת באקוויפרים, אך מוסיפה כמה ק"מ טובים של מנהרות.
התוואי הכחול טוב מעוד סיבות.
א. הוא מייצר תוואי ליניארי עם שכונת כפר סירקין (קצה הקו המאושר)
ב. הוא מייצר תוואי ליניארי בשלושת המוקדים של ראש העין
1. ה"עיר" שנצבא בונה עכשיו במגש כבישים 6 ו-444 (התחילו להתרומם שני בניינים ראשונים אבל זו קרית משרדים בגודל של אירפורט סיטי פלוס) ולידה גם אזור מגורים חדש די מסיבי.
2. האזור הותיק של ראש העין (שבזי)
3. השכונות החדשות בדרום מזרח העיר שגם הן יחסית צפופות.

כל אחת מהחלופות האחרות מוותרת על אחד מהמוקדים.
לחלופה הכחולה יש גם אפשרות ליצירת חנה וסע במפגש כבישים 5 ו-6 שישמש שער למטרו לכל הבאים מכיוון אריאל
 
למעלה