הסיפור הוא כזה, נכנסתי לאחת מרשתות הביגוד ובחרתי פריט

16TCF

New member
הסיפור הוא כזה, נכנסתי לאחת מרשתות הביגוד ובחרתי פריט

באתי לקופה לשלם ואז התברר שהמחיר שהוצמד לפריט אינו תואם למחיר בקופה וחוייבתי בסכום גבוה יותר (שזה כשלעצמו נוגד את החוק אבל נעזוב זאת כרגע)?
ביקשתי לבטל על המקום את העסקה לאחר שכבר שילמתי במזומן ואז התבקשתי למלא טופס עם השם שלי מספר הטלפון תעודת זהות כתובת וכל זאת על מנת לקבל חזרה את הכסף ששילמתי עקב טעות של החנות עצמה.
כאשר סירבתי לתת את פרטי האישיים נאמר לי שלא אוכל לקבל את כספי חזרה.

השאלה שלי אליכם האם לחנות יש בכלל זכות לבקש ממני פרטים אישיים ובעיקר אני מתכוון למספר תעודת זהות וכתובת.
אני רואה בדרישה הזאת פגיעה קשה בפרטיות ואשמח לדעת בפני איזה רשות ניתן להתלונן.

תודה.
 
אתה מעלה נושא חשוב באופן כללי

כי החדירה של החנויות לפרטיות שלנו היא בלתי נסבלת ולא ברור לי איך אנשים מסכימים למסור פרטים כמו מספר טלפון ומספר תעודת זהות כל כך בקלות לכל אחד. אבל כשזה נוגע ללסלוק כרטיס אשראי באתר אינטרנט פתאום הוא מפחדים.
אבל מילא.
לעניין עצמו אין איסור על בקשת מספר תעודת זהות, אין חוק שעוצר את התופעה כיום. אבל מצד שני אין גם צורך, תעודת זהות היא משהו שצריך למסור רק בעיסקה דרך כרטיס אשראי אין שום צורך כזה בעיסקה במזומן. בכל מקרה חל איסור על החנות לשמור את מספר תעודת הזהות שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי – אם ראית בקופה שהמחיר אינו תואם, מדוע שילמת?

בפרט אם שילמת במזומן; אמורים לומר לך את המחיר (והוא גם מוצג בקופה) ואם יש טעות מתקנים במקום ונותנים עודף בהתאם, לא צריך להתחיל למלא טפסים לשם כך.
&nbsp
מכל מקום, הגוף המפקח על נושא הצגת מחירים וכו' הוא הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ובאתר שלה יש אפשרות להגיש תלונה.
https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority
 

puptits

New member
נכון מציק

אבל מרגע שבוצעה עסקה ויצאה חשבונית
יש דרך אחת לבטלה אותה וזה למלא דוח (על תשלום במזומן או בצק)
בתשלום באשראי אין צורך, כי נותנים מיד את הכרטיס ומבטלים עסקה.
&nbsp
סהכ בי"ע פעל עפ"י הנהלים, מילוי פרטי עסקה ופרטי הרוכש.
ואכן כמו שציינה עוגיפלצת112, אסור להם לשמור את פרטייך האישיים.
&nbsp
ובאמת לא ברור איך הגעת למצב שאת משלמת במזומן (סופרת כסף) ומשלמת יותר?
כאמור, מרגע שבוצעה, זו הדרך לבטל עסקה מסוג זה
 

16TCF

New member
הסבר לשאלה בסייפא

לוקח את הפריט מהמדף שעליו רשום 40
ניגש לקופה ונותן שטר של 100
מקבל עודף 40
אופס, אומר לקופאית מה זה צריך להיות
שהרי כתוב על המדף 40
ניגשת איתי עובדת אחרת למדף
ומסבירה לי שהקונים עושים לעיתים
בלאגן ומניחים פריטים שנטלו למדוד
לא למקום המקורי, הסבר שנשמע הגיוני
אם כי חובת העסק למיטב ידיעתי לרשום
מחיר על כל פריט.

מקבל את ההסבר ומבקש לבטל את הקניה
מקווה שמובן :)
 

puptits

New member
וואלה...מאוד ברור

בהמשך לזאת, מרגע שנעשתה עסקת מזומן בקופה ונסגרה
כל תהליך הביטול והזיכוי מתחיל בתמלא דוח/טופס/בקשה.
וזו טרטרת איומה, במיוחד ברשתות.
אם זו היתה חנות פרטית, לא היית נתקל בתהליך.
&nbsp
בדוק את מדיניות הביטולים המפורסמת ליד הקופה, אני מניח שיש בה התייחסות לאופן ולאמצעי התשלום.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

16TCF

New member
אני לא נכנס למשביר לצרכן בגלל התחמנות וחוסר שקיפות שלהם

נדיר מאוד למצוא שם דיל ממש טוב והם מאוד חזקים
בהעלאת מחיר לצורך הורדה תוך יצירת רושם של הנחה גדולה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצאתי שם לא פעם מבצעים שווים מאוד

אבל בנישות מסוימות, וצריך לדעת מה (ומתי) לקנות. השיטה של מחיר התחלתי גבוה ועליו שלל הנחות לא ייחודית רק להם; בסופו של דבר משנה השורה התחתונה, ואם המחיר משתלם לא אכפת לי מה שיעור ההנחה.
 
המשביר לצרכן ??

זאת החנות היחידה בה עברתי תהליך דומה,
ומאז אני לא נכנסת לשם !

קניתי מארז לבנים, ובתוכו לבנים במידה שונה מזו שהופיעה
על האריזה.

התהליך הסיזיפי והחודרני שהעבירו אותי מרגע שגיליתי את
הטעות - גרם לי להשאיר שם את הלבנים וללכת הביתה,
מבלי לקבל את התמורה...

(מעניין שאחר כך הם התקשרו אלי וכשחזרתי לחנות קיבלתי את כספי
ללא בעיה).
 

SicTransit

Active member
המועצה לצרכנות

(אם כי הנסיון האישי שלי איתם לא מנבא טובות).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שים לב שהרשות להגנת הצרכן שהפניתי אותך אליה

היא גוף ממשלתי (הזרוע הרגולטורית של משרד הכלכלה/התמ"ת/איך שלא קוראים לו כיום) ואינה המועצה לצרכנות (גוף בלי שיניים, כמדומני מלכ"ר).
 
למעלה