אבי בוירסקי4
New member
הסיפור היוגי לשבת: האיש המוטעה.
האיש המוטעה. היה היה איש שעוצב ע"י מכונת דמיון השווא. הוא נולד במדבר וגדל במדבר. התעוררה בו הדעה המוטעית: "הנני ילוד החלל, הנני החלל, החלל שלי הוא, ועל כן עלי להגן עליו". לאחר שהחליט כך, בנה בית כדי להגן על החלל. כאשר ראה את החלל סגור לבטח בתוך הבית, היה מאושר. אך במשך הזמן התמוטט הבית. הוא בכה בקול: "הוא החלל שלי, לאן הלכת ? אבוי, חללי הלך לאיבוד". לאחר מכן חפר באר וחש שהחלל מוגן בתוכה. אולם עם הזמן נסתמה הבאר. בזה אחר זה הכין קדרה, חפר שוחה ואפילו נטע מטע קטן עם ארבע עצים. כל אחד מהם נכחד לאחר זמן קצר והאיש המוטעה נותר עצוב. או הקשיבו למובנו של הסיפור: האיש אשר עוצב ע"י דמיון השווא הוא תחושת - האני. תחושת האני עולה כמו תנועה העולה ברוח. ממשותה היא ברהמן. מכיוון שאין תחושת האני יודעת זאת, היא רואה את החלל הסובב אותה כאילו הוא עצמה ורכושה. ולכן מזהה את עצמה עם הגוף (וכדומה), שעליו היא רוצה להגן. הגוף (וכדומה) מתקיים ונכחד לאחר זמן. בשל דמיון שווא זה מתייסרת תחושת האני שוב ושוב בחשבה שהעצמי מת או אבד. כאשר אובדת הקדרה, נותר החלל לא – מושפע: וכך גם כאשר אובדים הגופים, נותר העצמי בלתי מושפע. העצמי הוא תודעה טהורה, עדין אף יותר מהחלל. העצמי לעולם אינו נכחד. אין הוא נולד. הוא לא נעלם. ברהמן האין סופי לבדו הוא הזורח כתופעת העולם. ביודעך זאת, היה מאושר לנצח. יוגה ושיסטא – סוואמי ונקטסאננדה. תרגום : פרייה הרט. שבת נהדרת. אבי.
האיש המוטעה. היה היה איש שעוצב ע"י מכונת דמיון השווא. הוא נולד במדבר וגדל במדבר. התעוררה בו הדעה המוטעית: "הנני ילוד החלל, הנני החלל, החלל שלי הוא, ועל כן עלי להגן עליו". לאחר שהחליט כך, בנה בית כדי להגן על החלל. כאשר ראה את החלל סגור לבטח בתוך הבית, היה מאושר. אך במשך הזמן התמוטט הבית. הוא בכה בקול: "הוא החלל שלי, לאן הלכת ? אבוי, חללי הלך לאיבוד". לאחר מכן חפר באר וחש שהחלל מוגן בתוכה. אולם עם הזמן נסתמה הבאר. בזה אחר זה הכין קדרה, חפר שוחה ואפילו נטע מטע קטן עם ארבע עצים. כל אחד מהם נכחד לאחר זמן קצר והאיש המוטעה נותר עצוב. או הקשיבו למובנו של הסיפור: האיש אשר עוצב ע"י דמיון השווא הוא תחושת - האני. תחושת האני עולה כמו תנועה העולה ברוח. ממשותה היא ברהמן. מכיוון שאין תחושת האני יודעת זאת, היא רואה את החלל הסובב אותה כאילו הוא עצמה ורכושה. ולכן מזהה את עצמה עם הגוף (וכדומה), שעליו היא רוצה להגן. הגוף (וכדומה) מתקיים ונכחד לאחר זמן. בשל דמיון שווא זה מתייסרת תחושת האני שוב ושוב בחשבה שהעצמי מת או אבד. כאשר אובדת הקדרה, נותר החלל לא – מושפע: וכך גם כאשר אובדים הגופים, נותר העצמי בלתי מושפע. העצמי הוא תודעה טהורה, עדין אף יותר מהחלל. העצמי לעולם אינו נכחד. אין הוא נולד. הוא לא נעלם. ברהמן האין סופי לבדו הוא הזורח כתופעת העולם. ביודעך זאת, היה מאושר לנצח. יוגה ושיסטא – סוואמי ונקטסאננדה. תרגום : פרייה הרט. שבת נהדרת. אבי.