הסיפור לחג - הקדוש והזונה.

הסיפור לחג - הקדוש והזונה.

הסיפור לחג - הקדוש והזונה. הקדוש והזונה. בכפר אחד חי לו סאניאסין בסמוך למקדש, ולפניו חוסם את הדרו של זה עמד ביתה של זונה… בראותו את זרם האנשים המתמשך אל ביתה של הזונה, קרא לה יום אחד והוכיח אותה על מעשיה: "או, חוטאת גדולה את, חוטאת יום ולילה, או כמה עלובה ומסכנה תהיה מנת חלקך". נחרדה הזונה המסכנה, והצטערה צער נורא על מעשיה הקלוקלים, ובחרטה פנימית כנה ואמיתית התפללה לאלוהים למחילה, אבל בגלל שזנות הייתה מקצועה, ועשרה ילדים הייתה ירושתה מבעלה המנוח, לא בקלות יכלה לאמץ לעצמה מקצוע ומקור פרנסה אחר מכניס כל כך…ולכן כתשובה, כל פעם שבשרה חטא, התקרבה יותר ויותר אל עצמה בחרטה גדולה בליבה, והתפללה לאלוהים בבקשת מחילה. אך למראית עינו של הסנייאסין, לא חל כל שינוי בהתנהגות הזונה, למרות עצתו המלומדת והקדושה, ובכך חשב לעצמו : "בו נראה כמה אנשים יבקרו אותה במשך חייה". ומאותו יום, כל פעם שנכנס אדם לביתה, סימן אותו הסנייאסין ע"י הנחת אבן קטנה בפינת החדר. חלפו השנים (לפחות עשרים…) וערמה מכובדת נערמה ומילאה את רוב החדר הצנוע. יום אחד קרא הסנייאסין לזונה ובהצביעו על הערמה אמר בקול מלא חשיבות עצמית וקדושה: "אישה ! אינך רואה את הערמה הזו ? כל אבן בה משולה לכל אחד ממעשיך הנלוזים. החטאים הנוראים שביצעת מיום שיעצתי לך לחדול מדרכך הרעה, אפילו כעט אני אומר לך, היזהרי לך במעשיך הרעים". האישה המסכנה החלה לרעוד בכל גופה למראה חטאיה המצטברים, והתפללה לאלוהים כשהיא מתייפחת בחוסר אונים, וחזרה בתוכה : " או מושיעי, האם לא תשחרר אותי מהחיים העלובים האלה ?". נשמעה התפילה !, וכבר באותו יום פקד שליחו של יאמה את ביתה, בזאת הסתיים קיומה למוד הסבל של הזונה העולם הזה. ואלוהים, בדרכו המסתורית פקד על יאמה לאסוף עליו גם את הסנייאסין… ירד שליחו של ווישנו אל הארץ ונשא את רוח – גופה של הזונה לחלקה השמימית, בזמן ששליחו של יאמה תפס את רוחו של הסנייאסין וגרר אותה אל העולם התחתון. רוחו של הסניאסין נדהמה למראה רוח הזונה המלווה למרומים, ובזעקה גדולה מחתה על חוסר הצדק : " האם זהו הצדק הנסתר של אלוהים ? העברתי את כל חיי בסגפנות עוני ותפילה לגדולתו של בורא העולמות, זה צדק ? אני נגרר לעולם התחתון בזמן שהזונה שכל חייה היו חטא ארוך ומתמשך, היא הולכת לגן עדן ? בשומעו זאת, השיב שליחו של ווישנו: "פסיקתו של אלוהים לעולם צודקת"! המחשבות שזרעת עיצבו את דמותך והן הפרות שאתה קוטף כעט. העברת את חייך בהופעה חיצונית של קדושה ויהירות בניסיון לזכות בכבוד ותהילה, ואלוהים – נתן לך. יום ולילה התפללה הזונה שלך בכנות לאלוהים, למרות שגופה היה חוטא באותו הזמן. הבט למטה וראה את הטיפול שגופך וגופה זוכים כרגע מאלו למטה. מכיוון שמעולם לא חטאת בגופך, הם מקשטים אותו בפרחים ומוליכים אותו בתהלוכה מפוארת לטבילה אחרונה בנהר הקדוש. אבל גוף זה של הזונה שחטא, מבותר לחתיכות ברגע זה בדיוק ע"י שועלים ונשרים. למרות כל זאת, היא הייתה טהורה בליבה, ולכן הולכת לחלקת הטהורים. לבך לעומת זאת היו עסוק כל הזמן בחישוב חטאיה, ולכן הפך מזוהם וכעט מובל אתה לחלקת הבלתי טהורים. אתה הוא הזונה האמיתית ולא היא. מסיפורי ראמקרישנה. אלו העסוקים בחישוב חטאיהם ושגיאותיהם של אחרים רואים מרחשי ליבם, משקפים את פנימיותם, והופכים בדיוק ליציר מחשבותיהם. ראמקרישנה היה אומר: "לתינוק, שדי אישה הם רק בלוטות הנקה, אך ל"אנשי העולם" הם המקור לשעבוד וכבילה… הכל מרחשי ליבו של המתבונן. Fools ridicule and joke of other imperfections But never try to correct their own reflection. כביר. מתוך: "שירתו המיסטית של כביר". – סוואמי ראמה. חתימה טובה. צום קל. ויום כיפור פורה. אבי.
 
../images/Emo51.gif../images/Emo140.gifהחוטאים האמיתים...

תודה אבי סיפור מקסים
החוטאים האמיתים הם הרבנים החרדים וכו' אלו אנשי הבצע האמיתים אשר נמצאים בישיבות,עושקים את המדינה,מתחמקים מהצבא לא תורמים כלום אנו מממנים אותם ולמה הם עושים זאת? כדי להגיע לגן עדן להרוויח נקודות לעולם הבא זאת תאוות בצע!!!
ליאור
 

Love Is Life

New member
אין כזה דבר: 'חוטאים' או 'קדושים'..

כולנו קדושים באותה מידה, וחוטאים באותה מידה. קדושה וחטא הם פרמטרים חברתיים-השוואתיים. ה'קדוש' קדוש ביחס לדפוסי החברה בה הוא חי, וה'חוטא' חוטא כלפי החוקים של אותה חברה... כשיוצאים מנקודת ההשקפה הזו, הרי שאפשר להבין את מקומם של כל הקדושים והחוטאים למיניהם, גם אם אנחנו לא מקבלים את דרכם. כך, הזונה אולי חוטאת לפי השקפתו של הקדוש, אבל תחשב ל'צדיקה' גמורה אם תחיה בחברה 'מתירנית' במקום אחר. (ע"ע אמסטרדם... ). לעומתה, הקדוש יכול להחשב כחוטא וככופר גמור, אם יאלץ לחיות במקום בו חיים 'קדושים' יותר... (למשל, תארו לעצמכם תלמיד ישיבת הסדר, עם ג'ינס וכיפה סרוגה, שיבקש ללמוד בישיבה גבוהה בבני-ברק...) אז מה המסקנה שלי? שפשוט אין כזו חיה. וחבל שרוב בני האדם זוכים להכרה ב'צדיקותם' רק כשהם עוברים מן העולם... הלואי ונצליח לאהוב איש את רעהו בעודנו בחיים, ולראות כל אחד במצבו הבתולי, הטהור, מבלי להזדקק להשוואות על פי ערכי חברה כזו או אחרת... רק כך אהבתנו תהיה נתונה באותה מידה לרבנים, לקדושים, לזונות, לעבריינים, לעצמנו... ורק ממקום של אהבה טהורה ובלתי מותנית, יותר ויותר אנשים בסביבתנו יצליחו לגלות אותה בעצמם... כולנו מקודשים באותו ערך אחד ויחיד-אהבת החיים... LIL
 
מילים כדורבנות, אך...

אדם "חוטא" צריך את החברה שתאשר את התנהגותו ? לא ! בליבנו פנימה כולנו יודעים מתי אנחנו הולכים בדרך הישר ומתי לא, ולמה ? כי ישנו "משהו" פנימי, מן קול רואה כל, שממנו איננו יכולים להיתחבא... נורמות חברתיות שופטות אותנו לפי אמות מידה מסויימות, בזה אין ויכוח. אך ישנו "חוק" אחר, אותו חוק פנימי שממנו אין אף אדם היכול לחמוק. יכול הרוצח להצדיק את מעשיו ולהיות משוכנע בצדקת דרכו ב-120 אחוז, אך בליבו פנימה ידע שמעשיו אינם טובים, ללא דרישה לאישור המשטרה... מסקנה: קדושה וחטא אינם רק פרמטרים חברתיים- השוואתיים. בהזדמנות תיאורית שלושת ה"גונות": טאמס, ראג'ס, וסטווה. יום נפלא. אבי.
 
מסכים ../images/Emo45.gif המוסריות הפנימית...

מסכים אבי
לדעתי המוסריות האמיתית באמת קיימת בכל אחד מאיתנו היא לא קבועה בין אדם אחד לשני לי יש את המוסריות שלי לך יש את שלך והיא בלתי תלויה ואיננה צריכה להיות בחוקים חיצוניים שיאשרו אותה זאת ההרגשה הפנימית שבתוכנו
לא מה שהחברה אומרת שמוסרי דברים משתנים מחברה לחברה ומשתנים בתקופות שונות בהסטוריה לדוגמה היו חברות בעבר הרחוק והלא כל כך רחוק שבהם רצח היה מוסרי אני לא מצדיק, אני רק אומר שהמוסריות היא לא קבועה ואנו יכולים להתייחס אליה מהמקום שלנו,ביחס אלינו ביחס למה שחונכנו ביחס למה שגדלנו עליו אך המצב היה יכול להיות שונה וגם המוסריות שלנו היתה שונה
ליאור
 
למעלה