הסיפור שמאחורי המטוס

הסיפור שמאחורי המטוס

אנסה גם אני "לתרום" לאוסף החידות של הפורום. מי מכיר ומי יודע את הסיפור מאחורי המטוס הנ"ל: http://www.geocities.com/asymmetrics/ares.htm אריאל אריאלי
 
מה שאני יודע...

מטוס שתוכנן לClose Air Support ע"י Burt Rutan, אליל ההומבילט. הרעיון עם הכונס בצד הוא למנוע כניסת גזים מהתותח שנמצא בצד השני. ראיתי את המטוס באושקוש 1992, חביב ביותר אם כי די קטן.
 
הכל נכון אבל ..

הבנת את הרמז? כנראה שהוא רק מקשה, אבל בכל זאת.... ד"א ארז, נתראה ברמת-דוד ביום שישי אחה"צ ? דודי.
 
וואלה, לא יודע....

אני ממש רוצה אבל אני חושב שלא אוכל להגיע... מתי זה מתחיל?
 
בסביבות 16:30 ו...

לגבי הרמז - בסרט IRON EAGLE III נעשה שימוש במטוס הנ"ל בתור מטוס האויב האכזר ME-263... אכן סרט איכותי ביותר
לגבי התחרות - תנסה להגיע.. דודי
 
אני מגיע!

חשבתי שזה בבוקר אבל אני רואה שלא תהיה בעיה. חבל שאין לי מטוס איתו אני יכול להשתתף...
 
גביע אלקלעי

מפגן טיסנים שנערך כל שנה. אני אדבר עם המארגנים ואביא יותר אינפורמציה בהמשך היום.
 
סיפור המטוס

המטוס הזה נבנה ע"י ברט רוטאן, מי שהביא לעולם התעופה את השימוש המעשי בחומרים מרוכבים, אבל, התפרסם בעיקר בזכות "יצירותיו" במסגרת המטוסים לבנייה עצמית שהתאפיינו בשימוש בקנרד. המטוס הזה נבנה, גם הוא, מחומרים מרוכבים והיה בקונפיגורצית קנרד. המטוס נבנה כמטוס להוכחת קונספציה האומרת כי אפשר לבנות מטוס קרב במחיר מצחיק של שני מליון דולר (לשם השוואה, ה- F16 וה- F15 עולים כמה עשרות מליוני דולרים, כל אחד!) מי שמכיר את הסיפור של ה- A10, תנדרבולט, יודע כי אחת הבעיות שמטוסי התקיפה נתקלו בהם היה המצב שהגזים שיצאו מהתותח בזמן הירי, "חנקו" את המנוע. רוטאן פתר את הבעיה בדרכו המיוחדת: שם את התותח בצד אחד ואת כונס האויר בצידו השני של המטוס! בקיצור, התקבל מטוס א-סימטרי. אבל בזאת לא מסתיים סיפורנו. רוטאן הציע לחיל האויר האמריקאי את המטוס , בזמן מלחמת המפרץ, לשימוש כמטוס לסיוע קרוב. אך חיל האויר (בעצם, משרד ההגנה) דחה את הצעתו כי - ושימו לב לנימוק, אופייני לבירוקרטיה קלאסית) המטוס היה זול מידי!!!! כן, נכון המטוס היה זול!!! ולכן חיל האויר לא היה מוכן לקבלו אפילו לניסוי.
 
למעלה