הסכם גג ל-21 אלף יח"ד בראשון לציון, תהפוך לעיר ה-3 בגודלה

tapuzoed

New member
הסכם גג ל-21 אלף יח"ד בראשון לציון, תהפוך לעיר ה-3 בגודלה

היום נחתם (כמובן בטקס עם מצלמות לקראת הבחירות) הסכם גג נוסף של 21 אלף יח"ד מהן 16 אלף יח"ד
באזורים שונים בשכונות קיימות וחלק מצריפין, מתכונת חדשה בינוי-פינוי-בינוי של 5000 יח"ד ברמת אליהו
שיהיה פרויקט הפינוי בינוי הגדול בישראל.
יחד עם תוכניות קיימות, ראשון לציון תגדל מעל ל-300 אלף תושבים כך שבתוך 5 שנים מהיום כבר תעקוף את
חיפה כעיר השלישית בגודלה בישראל. 1.3 מליארד שקל תשקיע המדינה בעיר הפריפריה ראשון לציון כדי
לאפשר לה להתמודד עם ערי המרכז החזקות. אה סליחה, זו שוב השקעה בעיר במרכז, וגם הכי מבוססת בישראל
בסולם הסוציו-אקונומי. טוב, אז כמובן שצריך לעזור לה..
ראשון לציון מתכננת לא פחות מ-8 מליון מ"ר לתעסוקה, כמו כל גוש דן יחד, כך שאין סיכוי שהעיר תצליח לגייס את
הכסף לפיתוח שלה מארנונה של עסקים בהווה ובעתיד ולכן לשם כדאי לפוך 1.3 מליארד, אמר שר ההצטלמות לפיד.
השרים אריאל ולפיד הבטיחו במעמד החגיגי שעוד ערים יקבלו הסכמי גג, "לפחות עד הבחירות, ובמיוחד היכן
שריכוזי המצביעים הפוטנציאלים שלנו".

ראש עיריית חיפה, שהיה עסוק השבוע בהצטלמות משלו להורדת ידיים עם ראש עיריית באר שבע, אמר כי
האוכל במזנון באילת היה מצוין וגם הסוויטה בסדר. בעוד ראשי העיר באר שבע וחיפה מתכתשים על שאריות
(הבופה כמו גם תקציבי ממשלה), נראה דב צור מראשון לציון, מצטלם עם צ'ק של 1.3 מליארד שקל מהממשלה.
וככה רבותי, מפתחים את הפריפריה.

[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000988471[/URL]
 

zahipan10

New member
איכות החיים במרכז כבר מזמן נמצאת בנסיגה...

ועכשיו פוגעים בה עוד יותר.
אין מספיק שטחים פתוחים בגוש דן, צפיפות נוראית, תשתיות בעייתיות, זיהום אוויר, תחבורה ציבורית שאינה קיימת, ועוד.

לפני שממשיכים לצופף את גוש דן על חשבון הנגב והגליל צריך קודם לדאוג לבעיות של הגוש, שזה בראש ובראשונה התחבורה הציבורית. אי אפשר שבכל יום יעלו עוד ועוד רכבים על הכביש וימשיכו להרעיל את התושבים ולפקוק את הכבישים שגם ככה פקוקים. ובמקום לשפוך עוד ועוד בטון ללא מחשבה שיתחילו לתכנן יותר שטחים פתוחים בגוש.
 
ואיפה נגור בזמן שפותרים את הבעיות?

בפריפריה שגם אליה אין תחבורה? שאין בה עבודה? פיתוח גוש דן ופתרון בעיות התחבורה חייבים להיות במקביל.
 

אבישי ק

New member
אתה כמו אדם שצריך את המנה היומית שלו

ולא יכול לחשוב שהיא לא תגיע(יכול להיות גם נקניקיות)
אין בינתיים
יש עכשיו או לעולם לא
או שמשקיעים עכשיו ומעודדים את הפריפריה או שמאבדים אותה לנצח כי לא תהיה דרך חזרה
הצמרת המדינית והכלכלית צריכים להתכנס ולהבין שזו הדרך היחידה להציל את המצב
כי אם הם יעשו את זה היום אז יש סיכוי שהם יצילו את עצמם כי לבסוף מי שיסבול זה הם.
האזרחים יכולים להגר לחו"ל
או שתתפתח מדינה בתוך מדינה בצפון הארץ ובדרום ויהיה קשה להשתלט חזרה על האזורים האלו.
אני מעריך את הניסיון של המדינה עם המעבר של הבסיסים לדרום ושיקום ופיתוח של תשתיות בדרום וצפון
אבל בלי הצמרת הכלכלית זה לא יקרה
אין בינתיים
או עכשיו או לעולם לא
 

אבישי ק

New member
סוף כל סוף מישהו שם לב


איך תושבי המרכז לא שמים לב?
רמת החיים במרכז יורדת משנה לשנה ולאף אחד לא אכפת או שלא שמים לב
בניית עוד יחידות דיור יורידו משמעותית את רמת החיים באזור
אם זה בחינוך ,שטחים פתוחים ,מחירים בסופר, זמינות של חוגים לילדים, פשע (אזור צפוף מגביר את הפשיעה) ועוד...
שלא לדבר על התחבורה הציבורית הירודה, תשתיות ביוב ומים שלא עומדות בעומס.
למה לאף אחד לא אכפת?
מה אנחנו משאירים לדור הבא?
 

amit1270

New member
רוב המטרופולינים הגדולים בעולם צפופים יותר מגוש דן

ואיכשהו יש שם רמת חיים לא רעה. כבר מזמן הוכח שהנוסחה צפיפות=פשע, שטחים פתוחים=רמת חיים (הבסיס למגמות הפרבור ההרסניות בארה"ב משנות ה-50) היא לא לגמרי מדויקת בלשון המעטה.
 
קראתי לא מזמן חישוב שעשו כמה אצלנו לא צפוף

כתבו שם שעל כל 20 איש שיש בקמ"ר בפריז, יש רק 8 בתל אביב ורק 6 בירושלים. ופריז אגב גם לא ממש בנוייה לגובה (כמו שרוב הבניינים בתל אביב וירושלים לא) אלא פשוט דירות יותר קטנות ומבנים רק עם 3-2 כיווני אוויר ולא 4 ורחובות יותר צרים עם פחות מקומות חנייה ויותר תחבורה במטרו תת קרקעי ולא בכבישים.
 

אבישי ק

New member
איך חיכיתי שמישהו ירשום את זה, כל הכבוד לך


ארה"ב, כמה שזה נשמע מוזר אכן הצליחה במדיניות הפירבור שלה
הם הקטינו את הלחץ על הערים ועצרו את הירידה בילודה
הם שכחו להשקיע גם בתוך הערים ולכן רוב הערים, לא כל הערים, קרסו.
מדיניות הפרבור האמריקאית לא קרובה אפילו במילימטר לפרבור בארץ.
בארץ מדובר בפרברים דחוסים יותר שחלקם הם מטרופולינים בפני עצמם.
הפשע בארה"ב הוא בעיקר בשכונות בתוך הערים ובכל מני אזורים שבהם שיכנו אוכלוסייה חלשה מבלי לתת להם אפשרות להתקדם.
אתה בכוונה נותן את הדוגמא הזאת כי היא קיצונית והיא "נוחה"
אל תתבלבל, חיזוק חיפה וב"ש לא גורם לפירבור הרסני, רק יפגע באגו של כל מיני אנשים וזהו.
 

amit1270

New member
מה הקשר לחיזוק חיפה ובאר שבע?

אגב, ראית פעם את הפרברים ה"דחוסים" בארה"ב? על מה אתה מדבר?
 
נתח גדול מעתודת התכנון של 27,000 דירות בתמ"א של העיר

למשל בקריית גת שתכננו 7400 דירות בהסכם הגג (שכונת כרמי גת), זה רק חלק מעתודות התכנון ליותר מ20,500 דירות בשכונות חדשות (לא כולל מיזמי פינוי בינוי וציפוף בנייה בלב העיר). אבל ראשל"צ נותנת את רוב העתודות שתכננה במסגרת תוכנית המתאר שלה להסכם הגג מה שייצור דירות זולות יותר והזנחה של השכונות הותיקות ביחס לחדשות.
 

darkshadow1

New member
אחת התכניות ההזויות והמטומטמות שראיתי בזמן האחרון.

אם מתכוונים להעביר את המסילה דרך הכרמל, מה ההיגיון בלהשקיע מעל מיליארד ש"ח בשיקוע המסילה הקיימת?!
 
השיקוע הוא בקטע של העיר התחתית, המינהור מערבי יותר

שלב א' - השיקוע בעיר התחתית
שלב ג' - מינהור בין תחנת חיפה מרכז לתחנת חוף הכרמל
התוכנית הזו מבטלת את השיקוע שתוכנן לאזור פארק הכט.
 

tapuzoed

New member
תבדיל בין כותרות שיווקיות של כאילו, לבין ביצוע בפועל...

מייעדים את הכסף. אתה יודע לכמה פרויקטים ייעדו כסף ובסוף לא קרו? מאות..
 

tapuzoed

New member
בוודאי יחשמלו דרך העיר כמו גדרות בית כלא ונישאר עם הדמיות

 
למעלה