הסכם ממון זוג צעיר

  • פותח הנושא ירון 1355
  • פורסם בתאריך
י

ירון 1355

Guest
שלום, אנחנו זוג צעיר יחסית שעומד להתחתן, יש לי דירה שקניתי ושילמתי עליה הון עצמי של מיליון ש"ח לערך, שווי הדירה הוא 1750000 ולקחתי משכנתא ע"מ לשלם את ההפרש.
דיברתי עם בת הזוג על הסכם ממון, אני הצעתי שבמידה וניפרד היא תקבל כל שקל שהשקיעה(חצי מהמשכנתא ששילמנו) היא מבחינתה דורשת שבמידה וניפרד, כל הסכום המשותף שנשלם (המשכנתא) היא תקבל באופן מלא, למרות שהסכום הוא משותף ולאחר 8 שנים הדירה תהיה בבעלות משותפת. ניסיתי להסביר בכל דרך הגיונית שהדרישות שלה לא הגיוניות ולא הוגנות אבל היא מפחדת אחרי מספר שנים לצאת בלי כלום והיא מסתכלת על זה שלי יש דירה.
אשמח לעזרה וייעוץ בנושא
 
שלום ירון, אין הצדקה משפטית לדרישותיה. יש לה חשש וזה ענין רגשי, וקשור הן לה ולך כפרטים והן לקשר הזוגי שלכם ולמערכת היחסים.
זו הזדמנות טובה לעבור תהליך זוגי חשוב, אצל מגשר שיש לו גם כלים טיפוליים.
הרווח מתהליך כזה יכול להיות גדול, כמובן גם להגיע להסכם אך גם הרבה מעבר.
 
י

ירון 1355

Guest
תודה על התשובה, ידוע מה טווח המחירים של מגשר? האם מדובר על מגשר שהוא גם עורך דין שיכול לח ום על ההסכם?
 
יש מגשרים שגובים לפי שעות ויש שלוקחים מחיר גלובלי, או שמשלבים לפי שעות עבור הפגישות + מחיר גלובלי על עריכת ההסכם.
תהליך גישור צריך להיות קצר וממוקד. אך במקרה שלכם, אם תרצו תהליך קצת יותר משמעותי שמשלב היבט טיפולי עם רווח לכל מערכת היחסים והעתיד שלכם, זה יקח קצת יותר זמן, ואז לדעתי יש מקום שהמחיר יהיה נוח יותר.
דעתי האישית שרצוי שהמגשר יהיה גם עורך דין, כדי שיכיר מהשטח את ההיבטים המשפטיים הנוגעים לדירה ולרכוש ואת כל הדקויות שיש בניסוח הסכם כזה, והיחס של בתי המשפט לכל ניסוח אפשרי ובעיות שעלולות להתעורר.
 
למעלה