הסכם משתמש לאתר

הסכם משתמש לאתר

שלום רב

אני זקוק להסכם משתמש לאתר אינטרנט.
אשמח לקבל פניות בהודעה פרטית מעו"ד שמתמחים בכך.

תודות!
 
הסכם משתמש לאתר

בוקר טוב,
אני מניח שלא תקבל הרבה פניות בפרטי מכמה סיבות, והעיקרית - לא ניתן לתת הצעת מחיר למה שלא יודעים מה הוא כולל, כמו גם שפנייה כמו שלך לא נראית רצינית (לא נאמר בלגלוג אלא בכוונה לעזור). גם עורכי הדין שנמצאים כאן, בדרך כלל עושים את זה לא כדי לקבל עבודה, אלא כי חשוב להם לחלוק את מה שהם יודעים עם הציבור הרחב (אין ספק שגם עבודה מגיעה, אבל מנסיוני, כמות העבודה והיקפה אינו מצדיק את העבודה המושקעת בפורום, וזו לא הסיבה העיקרית).
הסכם משתמש וכן מדיניות פרטיות "נתפרים" לכל אתר ספציפית. אכן, ישנם כמה תקנונים "מקובלים" שרצים באינטרנט אבל מטבע הדברים הם לא יתאימו בדיוק, יותר או פחות, לאתר שלך ויסכנו אותך. ההחלטה האם אתה מעוניין לקחת את הסיכון או לא היא שלך בלבד.
אם אתה באמת רוצה למנוע סכנה לאתר שלך, המלצתי היא - קרא קצת. למד וראה מי עוסק בתחום דיני בהאינטרנט, פנה אליו באופן ספציפי ובקש הצעת מחיר.
כל אחד יתן לך הצעת מחיר אחרת, אבל לפחות יעשה את זה אחרי שילמד להכיר אותך ואת האתר שלך.
שיהיה בהצלחה וחג שמח.
יורם
 
לדעתי

עו"ד שמכבד את עצמו ואת מקצועו לא יפנה לגורמים אנונימיים.
מצד שני, ברור מאד שיש עו"ד רבים מאד שלא כל כך מכבדים את הדברים האלה ולעולם לא יוותרו על פניה ללקוח פוטנציאלי.
 
דעותינו כנראה חלוקות בנושא

אין פה עיניין של כבוד, יש פה דרך פעולה שמשתנה וצריך להפנים אותה.
האינטרנט מאפשר פנייה "פאסיבית" לבעלי מקצוע והמתודה הזו משתכללת כל הזמן עד כדי אתרים שמפיצים את הבקשות האלו בעצמם.

בעבר יכולת לשבת במשרדך ולצפות שהלקוחות יגיעו מעיון במדריך דפי זהב. כיום אתה פועל בשיטות מתקדמות כמו קידום אתרים, הפצת תכנים וכו' ובין היתר צריך להפנים את העובדה שהלקוחות מצפים לקבל הצעות (אפילו ראשוניות וללא כל מחיר או התייחסות למחיר) מבעלי המקצוע. אין כאן כל עיניין של חוסר כבוד, זו פשוט המאה ה-21.

תודה על תשובתך, ראה גם את הודעתי ליורם.

חג אביב שמח :)
 
לא אני המצאתי את המונח

"כבוד המקצוע", זהו מונח שלקוח מכללי האתיקה, שהם חקיקת משנה של מדינת ישראל, חלים על עורכי הדין ומחייבים אותם. ועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין וגם בתי הדין המשמעתיים שוקדים מידי יום כמעט, על ישום ופרשנות מונח זה.
מה לעשות, אולי אני חי (או לפחות משתדל לחיות) במסגרת הנורמטיבית המחייבת אותי, ולא לפי סיסמאות (לפעמים ריקות מתוכן) בסגנון ,ככה מתנהגים במאה ה 21.
בארה"ב ישנם כללי אתיקה שונים ממדינה למדינה, וכנראה כמו גם בתחומים אחרים, מדינת נוודה היא המתירנית ביותר.
חג שמח גם לך ובהצלחה במציאת עוה"ד המתאים לציפיותייך.
 
תודה יורם על תשובתך

הפניה שלי רצינית מאוד. ברור שלא אקבל תשובה בנוסח "זה יעלה לך X שקל, שלח לי את המייל שלך ועוד שעה זה אצלך, החשבונית כבר בדואר". אבל מענה עם התייחסות לפרטים הנוספים הדרושים בהחלט באה בחשבון.

אני יודע איך עובדים הפורומים בתפוז. אני מנהל (בניק השני שלי) את אחד הפורומים הכי גדולים כאן באתר (אחד משלושת המקומות הראשונים) ומכיר היטב את העובדה שהפורום מספק בעיקר עבודה בהתנדבות ומעט מאוד (אם בכלל) עבודה ששכרה בצידה. (או ברוח התקופה: בהפחתת המצווה, לא מקבלים כאן כלום אבל מצבנו מצויין).

אם היה תקנון סטנדרטי שניתן לאימוץ, בוודאי שהייתי שוקל זאת אבל ברור לי שאין. כל אתר צריך את הדברים הייחודיים לו ובמיוחד בתחום שאני מחפש, יש צורך בהרבה הרבה תשומת לב לפרטים שכן השירות באתר הוא בתשלום. יתכן מאוד (אולי אפילו קרוב לוודאי) שיש צורך בהסכם משתמש/חוזה שירות מודפס שהגולש יחתום ויחזיר בדואר/פקס לפני קבלת השירות.
אם הייתי מעונין לקחת את הסיכון הייתי פשוט מתעלם מהבעיה אבל הנה אני כאן, מעלה את השאלה. התקווה שלי היתה לקבל מספר פניות ולפתוח במו"מ אבל כנראה שאצל משפטנים זה לא עובד ככה.

בתחומים אחרים זו הדרך הטובה והנכונה לקבל התייחסות ממספר בעלי מקצוע שמעוניינים לבצע את העבודה.
אגב, כשהייתי צריך בעבר (הלא רחוק בכלל) ייעוץ משפטי בארה"ב, העליתי הודעה בפורום ואחרי 12 שעות תיבת המייל שלי היתה מלאה בעורכי דין שחשבו אחרת ממך.

שוב, תודה על ההתייחסות העיניינית, כנראה שאני צריך לפנות באופן אישי לכמה משרדים ולקבל הצעה לאחר בחינה מעמיקה של הנושא.

חג אביב שמח. :)
 
הערה כללית שלא לנושא

אני מבין את העניין של תחרות עורכי הדין מול הלקוחות, אבל אתה חייב להבין שלפחות אצלי ואצל חלק מהותי מעורכי הדין שעוסקים בתחום שלי העניין הוא קצת אחר.
זה לא שאין לנו עבודה. אנחנו מוצפים בעבודה. הבעיה היא לבחור בעבודות שמעניינות אותנו או שיש בהן יתרון כלכלי, אחת משתייים.
במצב דברים כזה, ולאור העבודה הדי בסיסית שאתה מבקש (וזו אינה הבעת ערכה או זלזול אלא אמירה תיאורית - להכין תנאי שימוש זו עבודה מעניינת אבל לא ייחודית או מעשירה במיוחד), אני לא מאמין שהרבה ירדפו אחריך ומי שיעשה זאת כנראה ששאינו עמוס בעבודה או שהוא "מוחל על כבודו". שים לב שאין לי הבעת ביקורת לאף אחד ממצבים אלו.

לגבי עמדתו של דורון - אני מסכים איתו אבל מכיוון אחר משלך. אנחנו עורכי הדין "כל היום רבים ומתווכחים". בעבור לקוחותינו אבל זו עבודתנו. אני מאמין שאם נעשה את זה בצורה הגיונית, מיושבת ומכבדת את הצד השני, אין בכך כל פסול. אם נעשה זאת בצורה מתלהמת ותוקפית - כולם ייפגעו. כיוון שכך, אני עצמי מאוד מנסה לפעול בכל אורך הדרך בצורה הכי מכבהדת ומכובדת, גם אם זה אומר לעיתים לוותר על לקוחות.
למטב אמונתי "רדיפה אחרי לקוחות" לא במובן של שיווק (שאותו אני עושה ואין לי בעיה עם זה) אלא במובן של "שידול" (שגם אסור על ידי הלשכה כמו שדורון אמר לך) אינה ראויה ואינה מתאימה לדרך בה אני (ואחרים כמו דורון) היינו רוצים להתנהל, ולכן אני מעריך שאם צקבל פניות, אני לא בטוטח שהן תהיינה של מי שכדאי לך להשיב לו.

מקווה שההסבר שלי הובן ולא פגע. לא התכוונתי בכל אופן לפגוע.
 
למעלה