הסכמה מעיר לעיר לקדם את כביש 541

CivilEng

New member
הסכמה מעיר לעיר לקדם את כביש 541

בדיון שקיים השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, הושגה הסכמה חשובה בין המשרד להגנת הסביבה, פורום ראשי ערים בשרון וארגוני הסביבה השונים, בעניין קידום מתווה כביש 541 הצמוד לרעננה מצפון ויחצה את ישראל לרוחב באזור השרון.

המשך
 
היכן יש מפה או תרשים של הכביש?

בויקיפדיה רשום שהכביש הקיים הוא כביש 541
 

amithi1

New member
קצת איחרו בהחלטה

כביש 531 ייפתח בעוד כשנתיים וישנה את המציאות התחבורתית באיזור השרון. יתכן מאוד ש531 ייתר את הצורך בבניית 541 - שהיה יכול להוות פתרון ביניים לא רע לדחיות מהן סבל 531.
בכל מקרה, מה זה ארגון מעיר לעיר ומה הסטטוס של 541 כיום?
 

darkshadow1

New member
בוודאי שהם מסכימים לטרפד את 551.

מדובר בכל ראשי הערים שיש להם אינטרס לתקוע את הקידום של 551. הפיתרון התחבורתי של הרצליה, רעננה וכפר סבא הוא 531 שכבר נמצא בהקמה- בזמן ש-551 מיועד לנתניה, אבן יהודה, קדימה-צורן וטירה. 541 לא מהווה אלטרנטיבה ל-551 ואין שום סיבה שהוא יוקם במתכונת של כביש בינעירוני מהיר, פחות מ-5 ק"מ צפונית ל-531, ואין שום קשר בין בנייה שלו ככביש לא מהיר לבין ההקמה של 551.
לגבי הטענות של המשרד לאיכות הסביבה- לא ברור מה הקשר בינן לבין המציאות. בזמן שכבוד השר פרץ טוען ש-551 יחצה את שמורת נחל פולג, ניתן לראות את התוואי של הכביש בבירור ב-google earth, ונראה שהוא אמור לעבור דרומית ליקום, כקילומטר וחצי דרומית לשמורת נחל פולג.
 
הכביש חוצה את מרחב הפולג

הוא לא עובר בתוך אף אחת מהשמורות, אבל מפריד בין אשכול השמורות הצפוני (תל יצחק דרום, ביצת פולג, תל יצחק, שער פולג) לאשכול הדרומי (חרוצים צפון, רכס חרוצים - בני ציון) ולכך יש השלכות אקולוגיות חמורות לאורך זמן.

לגבי נתניה אזכיר שיש גם את התוכניות לשדרוג 571 ככביש בינעירוני מהיר, ואאל"ט גם כביש 561 ממשיך להתקדם בוועדות התכנון (ומשפיע גם על קדימה-צורן).

לטירה יש את התוכנית של הארכת כביש 554 צפונה.
 
למעלה