הסכמי הגג להפיכת ראש העין מעיירה לכרך ענק באפס זמן.
ממשלת ישראל החליטה לזרז הליכי בניה בכל הארץ ע"י חתימת הסכמי גג עם ראשי העיר, כלומר כל ראש עיר עובד ישירות מול משרדי הממשלה ללא מתווכים והוא חותם על התחייבות לאישור מהיר של כל תכניות הממשלה בעירו לפי לוחות זמנים קבועים מראש ע"י הממשלה.
הרבה ראשי ערים בארץ הוסיפו לעירם שכונות חדשות במהירות שיא בדרך הזאת, אבל המקרה של ראש העין הוא ייחודי.
ראש עיריית ראש העין לא חתם עם הממשלה על תוספת של שכונות חדשות אלא הוא חתם עם הממשלה על תוספת של עיר שלמה חדשה מסביב לעיירה שלו, עיר ששונה באופייה לחלוטין מהעיירה שלו בעלת הבתים הנמוכים.
הסכמי הגג בין הממשלה לעיריית ראש העין כוללים:
1. 6 מתחמי ענק של שכונות מגורים (A-F).
2. כביש עוקף בין כביש 444 (כביש המחצבות) לבין כביש מס' 5 (חוצה שומרון). הכביש נסלל כדי לאפשר כניסה ויציאה ישירות לשכונות החדשות.
3. בצפון הכביש העוקף נבנה מחלף ראש העין-מזרח מעל כביש מס' 5 (חוצה שומרון). המחלף לא מאפשר יציאה מראש העין מזרחה אלא רק מערבה לכיוון ת"א. הוא גם לא מאפשר כניסה לראש העין ממזרח.
המחלף אף מאפשר כניסה ויציאה מזרחית לאיזור התעשייה שצמוד לכפר קאסם (פארק התעשיות אפק, לשעבר פארק סיבל) ע"י כביש צדדי חדש שנסלל מהמחלף מערבה לאורך השוליים הצפוניים של כביש מס' 5.
כמובן שהמחלף מאפשר כניסה לבאים מכיוון מערב בכביש מס' 5 לתוך ראש העין.
4. שדרוג כל כביש 444 (כביש המחצבות) ליד ראש העין:
א. הקמת מחלף חדש בצומת של רחוב יהודה הלוי עם כביש 444. הצומת המרומזר שיש כרגע במקום גורם לפקקים איומים בכביש 444. המחלף יאפשר נסיעה בכביש 444 ללא רמזורים מעל הצומת הזה.
ב. הרחבת קטע הכביש בין הצומת הזה לצומת מגדל אפק שמחבר את כביש 444 עם כביש 471 (כביש מכבית). לכל כיוון יהיו שני נתיבי נסיעה.
ג. הוספת עוד נתיב לכל כיוון על כביש 471 בין צומת מגדל אפק למחלף נחשונים.
ד. הוספת עוד נתיב לכל כיוון מאלעד לצומת מגדל אפק.
ה. (ממתין לסלילת המשך כביש 461 ממחלף הטייסים העתידי ועד למחלף גבעת כח העתידי) הוספת עוד נתיב נסיעה לכל כיוון מאלעד למחלף גבעת כח החדש.
5. בניית הפארק הלאומי מגדל צדק כאתר תיירות, נופש, ספורט ופנאי. שיקום המצודה הצלבנית שבו ובניית אמפיתאטרון ענק לידה.
6. תחנת הרכבת ראש העין-דרום. התחנה כרגע משמשת לרכבות משא אך היא תיבנה מחדש כדי להתאימה גם לרכבות נוסעים.
ממשלת ישראל החליטה לזרז הליכי בניה בכל הארץ ע"י חתימת הסכמי גג עם ראשי העיר, כלומר כל ראש עיר עובד ישירות מול משרדי הממשלה ללא מתווכים והוא חותם על התחייבות לאישור מהיר של כל תכניות הממשלה בעירו לפי לוחות זמנים קבועים מראש ע"י הממשלה.
הרבה ראשי ערים בארץ הוסיפו לעירם שכונות חדשות במהירות שיא בדרך הזאת, אבל המקרה של ראש העין הוא ייחודי.
ראש עיריית ראש העין לא חתם עם הממשלה על תוספת של שכונות חדשות אלא הוא חתם עם הממשלה על תוספת של עיר שלמה חדשה מסביב לעיירה שלו, עיר ששונה באופייה לחלוטין מהעיירה שלו בעלת הבתים הנמוכים.
הסכמי הגג בין הממשלה לעיריית ראש העין כוללים:
1. 6 מתחמי ענק של שכונות מגורים (A-F).
2. כביש עוקף בין כביש 444 (כביש המחצבות) לבין כביש מס' 5 (חוצה שומרון). הכביש נסלל כדי לאפשר כניסה ויציאה ישירות לשכונות החדשות.
3. בצפון הכביש העוקף נבנה מחלף ראש העין-מזרח מעל כביש מס' 5 (חוצה שומרון). המחלף לא מאפשר יציאה מראש העין מזרחה אלא רק מערבה לכיוון ת"א. הוא גם לא מאפשר כניסה לראש העין ממזרח.
המחלף אף מאפשר כניסה ויציאה מזרחית לאיזור התעשייה שצמוד לכפר קאסם (פארק התעשיות אפק, לשעבר פארק סיבל) ע"י כביש צדדי חדש שנסלל מהמחלף מערבה לאורך השוליים הצפוניים של כביש מס' 5.
כמובן שהמחלף מאפשר כניסה לבאים מכיוון מערב בכביש מס' 5 לתוך ראש העין.
4. שדרוג כל כביש 444 (כביש המחצבות) ליד ראש העין:
א. הקמת מחלף חדש בצומת של רחוב יהודה הלוי עם כביש 444. הצומת המרומזר שיש כרגע במקום גורם לפקקים איומים בכביש 444. המחלף יאפשר נסיעה בכביש 444 ללא רמזורים מעל הצומת הזה.
ב. הרחבת קטע הכביש בין הצומת הזה לצומת מגדל אפק שמחבר את כביש 444 עם כביש 471 (כביש מכבית). לכל כיוון יהיו שני נתיבי נסיעה.
ג. הוספת עוד נתיב לכל כיוון על כביש 471 בין צומת מגדל אפק למחלף נחשונים.
ד. הוספת עוד נתיב לכל כיוון מאלעד לצומת מגדל אפק.
ה. (ממתין לסלילת המשך כביש 461 ממחלף הטייסים העתידי ועד למחלף גבעת כח העתידי) הוספת עוד נתיב נסיעה לכל כיוון מאלעד למחלף גבעת כח החדש.
5. בניית הפארק הלאומי מגדל צדק כאתר תיירות, נופש, ספורט ופנאי. שיקום המצודה הצלבנית שבו ובניית אמפיתאטרון ענק לידה.
6. תחנת הרכבת ראש העין-דרום. התחנה כרגע משמשת לרכבות משא אך היא תיבנה מחדש כדי להתאימה גם לרכבות נוסעים.