הסכמי הגג להפיכת ראש העין מעיירה לכרך ענק באפס זמן.

משה12333

New member
הסכמי הגג להפיכת ראש העין מעיירה לכרך ענק באפס זמן.

ממשלת ישראל החליטה לזרז הליכי בניה בכל הארץ ע"י חתימת הסכמי גג עם ראשי העיר, כלומר כל ראש עיר עובד ישירות מול משרדי הממשלה ללא מתווכים והוא חותם על התחייבות לאישור מהיר של כל תכניות הממשלה בעירו לפי לוחות זמנים קבועים מראש ע"י הממשלה.

הרבה ראשי ערים בארץ הוסיפו לעירם שכונות חדשות במהירות שיא בדרך הזאת, אבל המקרה של ראש העין הוא ייחודי.

ראש עיריית ראש העין לא חתם עם הממשלה על תוספת של שכונות חדשות אלא הוא חתם עם הממשלה על תוספת של עיר שלמה חדשה מסביב לעיירה שלו, עיר ששונה באופייה לחלוטין מהעיירה שלו בעלת הבתים הנמוכים.

הסכמי הגג בין הממשלה לעיריית ראש העין כוללים:

1. 6 מתחמי ענק של שכונות מגורים (A-F).

2. כביש עוקף בין כביש 444 (כביש המחצבות) לבין כביש מס' 5 (חוצה שומרון). הכביש נסלל כדי לאפשר כניסה ויציאה ישירות לשכונות החדשות.

3. בצפון הכביש העוקף נבנה מחלף ראש העין-מזרח מעל כביש מס' 5 (חוצה שומרון). המחלף לא מאפשר יציאה מראש העין מזרחה אלא רק מערבה לכיוון ת"א. הוא גם לא מאפשר כניסה לראש העין ממזרח.
המחלף אף מאפשר כניסה ויציאה מזרחית לאיזור התעשייה שצמוד לכפר קאסם (פארק התעשיות אפק, לשעבר פארק סיבל) ע"י כביש צדדי חדש שנסלל מהמחלף מערבה לאורך השוליים הצפוניים של כביש מס' 5.
כמובן שהמחלף מאפשר כניסה לבאים מכיוון מערב בכביש מס' 5 לתוך ראש העין.

4. שדרוג כל כביש 444 (כביש המחצבות) ליד ראש העין:

א. הקמת מחלף חדש בצומת של רחוב יהודה הלוי עם כביש 444. הצומת המרומזר שיש כרגע במקום גורם לפקקים איומים בכביש 444. המחלף יאפשר נסיעה בכביש 444 ללא רמזורים מעל הצומת הזה.

ב. הרחבת קטע הכביש בין הצומת הזה לצומת מגדל אפק שמחבר את כביש 444 עם כביש 471 (כביש מכבית). לכל כיוון יהיו שני נתיבי נסיעה.

ג. הוספת עוד נתיב לכל כיוון על כביש 471 בין צומת מגדל אפק למחלף נחשונים.

ד. הוספת עוד נתיב לכל כיוון מאלעד לצומת מגדל אפק.

ה. (ממתין לסלילת המשך כביש 461 ממחלף הטייסים העתידי ועד למחלף גבעת כח העתידי) הוספת עוד נתיב נסיעה לכל כיוון מאלעד למחלף גבעת כח החדש.


5. בניית הפארק הלאומי מגדל צדק כאתר תיירות, נופש, ספורט ופנאי. שיקום המצודה הצלבנית שבו ובניית אמפיתאטרון ענק לידה.

6. תחנת הרכבת ראש העין-דרום. התחנה כרגע משמשת לרכבות משא אך היא תיבנה מחדש כדי להתאימה גם לרכבות נוסעים.









 

amit1270

New member
תחנת ראש העין דרום לא משמשת רכבות משא

הרכבות (רכבות משא ורכבות נוסעים ריקות) רק חולפות על פניה.
אין גם שום בעיה להחזיר אותה לשימוש כבר מחר ואין שום צורך לבנות משהו חדש, רק צריך שיהיה קו רכבת נוסעים שיגיע אליה, ולא ידוע לי על כוונה לפתוח קו כזה בעתיד הנראה לעין.
 

ש מים

New member
שאלה: האם התוספת תואמת תכניות מתאר ומפורטות?

או שיש צורך/כפופה לתכניות חדשות?
 

משה12333

New member
כל מבנה התחנה עומד להשתנות לחלוטין והיא תחולק לשני מתחמים:

1. הרכבת החליטה להפריט את שירות הובלת המטענים ולאפשר לחברות פרטיות להקים מסופי מטענים פרטיים בתחנות הרכבת. החברה הפרטית מביאה לתחנת הרכבת משאיות עמוסות בחול, בחצץ, בסלעים, במתכות ומעמיסה על הרכבת בתחנה את מטענה הכבד. במקום שמשאיות החברה ייסעו לאורך הארץ, הרכבת מחליפה אותן.

מסוף מטענים פרטי כזה הוקם בתחנת ראש העין דרום וחברה פרטית משתמשת בו.

המשאיות של החברה הפרטית מגיעות לתחנה מהצד המערבי של המסילה שבתחנה דרך כביש הגישה לפארק אפק.

2. הנוסעים מגיעים לתחנה אך ורק ממזרח באמצעות גשר חדש להולכי רגל מעל כביש 6 וכביש 444.

המיקום של התחנה הוא בדיוק מול רחוב המרץ בכניסה לראש העין. העירייה תקים ברחוב המרץ חנייה ענקית לנוסעים ברכבת. מהחניה ייבנה הגשר הזה להולכי הרגל לתוך התחנה.

השר כץ הבטיח אישית לראש עיריית ראש העין שעד 2018 התחנה המשולבת למשא ולנוסעים כבר תהיה פעילה.







 

ש מים

New member
התכוונתי לתכניות למגורים ותעסוקה

לתכנית המתאר.
לא התכוונתי לבינוי של תחנה זו או אחרת.
 

משה12333

New member
הסכמי גג לא עוסקים באיזורי תעסוקה אלא אך ורק בהקמת שכונות

מגורים, מבני חינוך (גנים ובתי ספר) ותשתיות תחבורה (כבישים, מחלפים, תחבורה ציבורית).

ראש עיריית ראש-העין הצליח להכניס להסכמי הגג גם את הקמת פארק הנופש והאמפיתאטרון במתחם מגדל צדק וכעת הממשלה תבנה לעירו פארק פרטי משלה בתירוץ של "שיקום הגן הלאומי מגדל צדק".

זה טריק שהרבה ראשי ערים משתמשים בו. הם מתנים את חתימתם על הסכמי הגג שהממשלה מציעה להם בסחיטת עוד ועוד פרוייקטים שונים ומשונים לעירם.

הממשלה להוטה לבנות עוד ועוד שכונות מגורים ברחבי הארץ ולכן היא נכנעת לדרישותיהם של ראשי העיר.



 

ש מים

New member
שים לב לשאלתי הראשונה

ענית תשובה שאינה קשורה לשאלתי.
שאלתי האם הסכמי הגג כוללים שטחים מיועדים (בתכנית מתאר או במפורטות), או שיש צורך בשינויי-יעוד (בעיקר - שינוי ממתאר מחוזי וישובי)?
 

משה12333

New member
כן. יעוד הקרקע שונה מחקלאי לצורך הקמת שכונות המגורים. תסתכל

בתב"ע רנ/265/א.

תסתכל גם במכרז מר/365/2014. חוברת המכרז ניתנת להורדה בחינם (149 עמודים) כי המכרז כבר נסגר לפני שנה. שים לב לזמן האפסי בין פרסום הזוכים במכרז לבין הקמת השכונות בפועל. כעת השכונות כבר בנויות.





 
למעלה