הסנדלר הולך יחף

הסנדלר הולך יחף ../images/Emo70.gif

טוב, הסנדלרית... הפעם זו אני - היום היה לי מבחן במחקר איכותי (איכותני). חלק סגור - ללא חומר, וחלק פתוח כשהחומר פתוח. הבעיה הייתה דווקא בחלק הפתוח. כמה פעמים אני מלמדת ילדים וסטודנטים - תבדקו מה נדרש בשאלות, כמה צריך, סמנו כמה שצריך - ונחשו מה קרה ? עשיתי שטות
חלק א' לבחור 1 שאלה מתוך 3. סימנתי את זו שאני רוצה לענות. חלק ב' שאלה חובה. חלק ג' לבחור 3 שאלות מתוך 5, סימנתי את אלו שאני רוצה. היה מירוץ נגד הזמן, כי הרי חומר פתוח, ושאלות יש לענות במהירות... עניתי על חלק א' בחרתי שאלה. סיימתי שאלה זו. וזו השטות שעשיתי : המשכתי לענות על עוד שאלה (שלמה !!) בחלק א'. ורק, כשכמעט עניתי גם על שאלה שלישית באותו חלק, קלטתי !!! עניתי על שאלה יותר מדי, בזבזתי זמן כל כך יקר. והמירוץ המשיך. מזל
שהספקתי לענות על כל השאלות, הגעתי לדקה ה-90, טוב הייתה הארכה בגלל "זמן פציעות" - וסיימתי בשניה שהמשגיח אמר לסיים ! נגמר הזמן
בקול הכי לא נעים שיכול להיות. (לא... הוא לא אשם, כך זה עם משגיחים, הם עומדים על הזמנים כמו שצריך... וווואי, איזה מזל, ואני צריכה לרשום לקנות סנדלים, לא ללכת יחפה....
 
יונלה כל כוונה לטובה הכי חשוב שהספק

שהספקת. ואיך אומרת המורה של הבת שלי הרבה פעמים גם הגדולים טועים ואפילו למורים מותר לטעות. את לבחינה היגעת כתלמידה ולא כמורה אז מותר לך לטעות פעמיים. שמחה שלמרות הכל גילית את הטעות בזמן ובסוף היספקת לענות על כל המבחן. מאחלת לך הצלחה והכי חשוב נשמך לשמוע את התוצאה.
 

KFIRB

New member
יונה מה שמעניין בסיפור הזה

איך אפשר לשאול במחקר איכותי שאלות תוכן??? אמרתי לך שאנו צריכים לכתוב עבודה בקורס איכותני. זה בדיוק כמו שרצה לסטט' תבקש להמיר את מטלת הקורס מבחינ ה לעבודה, או כמו שהמרצה שלי לאיכותניות אומרת" אין חצי חצי , במחקר איכותני כמו במחקר כמותי זה הכל או כלום, או שאתם יודעים לעשות מחקר איכותני או שלא, אין באמצע כמו שבסטט' אין חצי חישוב כך באיכותני אין חצי ידיעה" בקיצור מצטער לשמוע שזה קרה... אבל!!! אבל גדול, מהיכרות עם עבודתך במכללה , אני יודע שלפעמים זה מאוד קל להיות במקום המייעץ, המדריך ולא תמיד מבינים את התסכול שחשים סטודנטים בכלל וסטודנטים לקויי למידה בפרט... לפעמים זה ה"מה מהסחים הבאים אינו נכון והמרצים שכחו במקרה או שלא להדגיש את ה"אינו נכון", לפעמים זה לחץ בחינה שמתערב יחד עם הפרעת קשב או חרדה יחד עם ליקוי למידה והשילובים הם עוד רבים, אולי ההתנסות הזו תספק לך גם נקודת מבט על הראייה של הצד השני(מי שחווה את זה על בשרו , זה קצת שונה מלדבר את זה..) והדבר החשוב שאפשר ללמד את הנועצים שלך ממנו זה, שלא משנה מה קורה, הכל קורה לטובתינו, ואין סיבה להילחץ, ולהרים ידיים אלא להמשיך לחתור
 
יש משהו בפנטזיה הזו

שתלמידים או סטודנטים לפעמים שוכחים שהמרצים או המורים היו תלמידים. ומה אתה חושב שהייתי לפני שהייתי מורה ???? תלמידה נכשלת... זו שאומרים עליה תמיד באסיפות הורים - "יש לה פוטנציאל לא ממומש", "היא יכולה יותר" .... איך שנאתי את זה... הרי אם הייתי יכולה יותר - הייתי עושה יותר, לא ? זו הייתה תקופה שלא יכולתי יותר.. הראש שלי לא היה פנוי ללמידה. היום אני יודעת (טוב, לא בדיוק היום, כבר כמה שנים טובות), שכל ההכנות שלי למבחנים, כשחשבתי שאני בעצם מכינה שליפים, היו הכנה של אסטרטגיות מסוימות. אף פעם לא העתקתי במבחנים, אבל לא הייתה בחינה אחת שלא הכנתי לי פתקים להעתקה. ואפילו התאמנתי כל כך טוב ב-איפה כל דבר כתוב, שכשהיו הבחינות, זכרתי מעולה איפה כתוב ומה כתוב, וכך לא הייתי צריכה שום פתק ושום בטיח. ד.א. כפיר, תוכל להסביר את העניין של העבודה באיכותני ? לא ממש הבנתי מה הדמיון וההסבר כולו...
 

KFIRB

New member
כנראה שלחצתי על נקודה כואבת

ומתנצל על הבור שיצרתי ועל האי ההבנה... בסטטיסטיקה (ובמחקר כמותי בכלל) זה או שאת יודעת לחשב ולדעת מה לעשות עם החישובים האלו או שלא. במחקר איכותני, זה או שאת יודעת מה לעשות ולבצע מחקר איכוני או שלא... בחינה לא תוכל להעריך אותך כחוקרת איכותנית טובה, אך בחינה בסטט' כן... זו דעתה של המרצה שאגב באה מאונ' ת"א, וכנראה שגם באותו מסלול בבן גוריון חושבים אותו דבר הן בחוג למדעי ההתנהגות והן בחוג לעבודה סוציאלית(שבו נ-בחוג לעו"ס נמצא המרכז הגדול בארץ למחקר איכותני).
 
ובעניין התסכול...

כמובן התכוונתי, שהייתי כבר במקום הזה של התסכול, של חוסר הצלחה, של לא מבינה ולא יודעת מה רוצים מהחיים שלי. הגיע הזמן לתקן... והיום המבחן למזלי היה בסדר... היה עלול להיגמר פחות טוב.
 
למעלה