הספריה שלנו

הספריה שלנו ../images/Emo63.gif

אני יודעת שרוב הגוזלים כאן טרם קוראים ספרים (ממש עיכוב התפתחותי! קבלו נזיפה לתיק האישי) אז בפרץ נוסטלגיות: מהו סיפור הינקות/ ילדים שהכי אהבתם שמקריאים לכם? מה בעינכן קלאסיקה וחייב להיות בספריה הבתית של כל עולל ישראלי? ככה ניצור לנו רשימה של ספרות טובה ונדע מה לבקש מתנות
לטף.
 
הכי הכי שלי

איך לא, ספר הפילפילים של אלונה פרנקל. ספר על אהבה, הורות, אמפתיה וכמובן, אחות חדשה. ספר מצויין בכל קנה מידה.
 

רוניה2

New member
ספרים, ספרים

לא זוכרת מה הקריאו לי כשהייתי ילדה. (אין מה לעשות זה הגיל, הסקלרוזה חוגגת
) לעומת זאת קלאסיקה בבית - איה פלוטו, מעשה בחמישה בלונים, דירה להשכיר, אצו רצו גמדים. אוהבת את הספרים שאנחנו גדלנו עליהם (והייתי מקריאה אותם לאחי הקטן). בטח שכחתי עוד המון...
 

פלגיה

New member
אצלנו הילדים הם רק התירוץ...

גם אני וגם האיש שלי אוהבים בטירוף ספרי ילדים, וכיף לנו שיש לנו ילדים כדי שנוכל לקנות "להם" ספרים. אין אחד אהוב במיוחד - יש המון. הרשימה שאני נותנת היא רשימה "בשלוף" ובטח אני מפספסת המון. היא רשימה של כותבי ספרי שכל ספר שלהם שווה קניה. אז ככה: האלוף הוא ד"ר סוס - כמעט כל ספר הוא פנינה (גם אחרי התרגום, אבל כמובן שבאנגלית עדיף) עוד כותבים מעולים לילדים יהודה אטלס, שלומית כהן-אסיף, דוד גרוסמן, מרים ילן-שטקליס. וליותר גדולים - טובֶה ינסון. יש גם ספרים ששווים קנייה בגלל מי שאייר ולא חשוב עד כמה דבילי הטקסט המצורף. שתיים כאלה הן אלישבע געש והילה חבקין.
 

Tנקר בל

New member
ארוך מאוד

אצלי הגוזלים קוראים ספרים, והקטנה קורעת ספרים (אז היא פטורה מנזיפה
) חצי מהקירות אצלנו בבית מכוסים בספריות. כוווווווולם אוהבים ספרים. אז ככה - הסיפור הכי אהוב עלי מילדותי הוא המסע אל האי אולי של מרים ילן שטקליס ותנ"ך, שאבא שלי היה מספר לנו כל לילה לפני השינה. ספרי פעוטות - מעבר לנ"ל - מיץ פטל/ חיה שנהב; ספר שאנחנו מאוד אוהבים ובטח רק אני מכירה כי זה ספר שמתאר ילד דתי, למרות שעקרונית הוא יכול להתאים לכל אחד - סיפורים מתוך הלב של אורי של חיים ולדר. כל עמוד בספר מתאר רגש אחר באמצעות סיפור קצר שקורה לילד גיבור הספר, וכך גורם לילדים להיות מודעים למגוון הרגשות הקיים, תוך מתן לגיטימציה גם לרגשות "שליליים". דירה להשכיר על שלושת סיפוריו; מעשה בחמישה בלונים; מקס ומוריץ (שאני שונאת); טרמפ על מטאטא מה נעם רוצה (זה בערך שם הספר). ספרי פעילות ומישוש (כמו פינוקי למשל) הלהיטים לגילאים קצת יותר גדולים (שלוש וחצי וצפונה) - הקוסם מארץ עוץ עליסה בארץ הפלאות סוד הגן הנעלם לורד פונטלרוי הקטן והכי הכי - ילדים מבשלים של רות סירקיס.
 

פלגיה

New member
והם גם מבשלים?

הכוונה לילדים שאוהבים את "ילדים מבשלים"... גם מבשלים או רק מסתכלים?
 

Tנקר בל

New member
בטח../images/Emo70.gif הם מאוד אוהבים לבשל

בהתחלה הם בישלו ביחד איתי. היום הגדול (בן 5) מבשל לבד, ואם זה מחייב חימום - אני מכניסה לתנור או שמה בכיריים.
 

טאניוש

New member
סוף סוף רואה ספר מוכר ../images/Emo6.gif

איזה אושר!!!! ספרי הילדות שלי לא תורגמו לעברית עד כמה שידוע לי ואין לי שמץ של מושג על מה אתן מדברות, אבל את עליסה בארץ הנפלאות אני מכירה!
 
הספר האהוב על קונדסון

הוא ספר באנגלית עם דפי קרטון קשיחים על הכלב הארי מקלארי והחברים שלו. הוא יכול לדפדף בו דקות ארוכות, להביט בציורים ולחייך לעצמו באושר. כשאני מקריאה לו בעברית, אם יש לו בכלל סבלנות להקשיב, אני מעדיפה ספר שגיליתי באחרונה והוא פשוט מקסים: לילה טוב אלפונס.
 

loligos

New member
LAUREN CHILD לורן צ'ילד

סופרת חדשה ומוכשרת היא גם מאיירת את כל הספרים שלה. תורגמה לעברית קוראים לה לורן צ'ילד LAUREN CHILD וכל ספר שלה הוא אוצר ממש ממש מומלץ. תלכו לראות בחנויות הספרים. מתאים לכל גיל אבל בעיקר לגילאי גן. הביצה שהתחפשה גם ספר קלאסי. ספרי שישמי ולדתיים שבינינו אורי אורבך "אולי בשבת יזרקו סוכריות" מסכימה עם פלגיה לגבי כל הספרים של ד"ר סוס (אצלי הם קוראים במקור) כשגדלים קצת אז יפתח המלוכלך והרי פוטר..
 

רונה 4

New member
אני אישית גמעתי בשקיקה את כל סדרת

ספרי האסופית (אן שרלי) כשהייתי קטנה. וכשיצאו 2 הספרים האחרונים (אפילו שהייתי כבר בת 25, לדעתי), התנפלתי גם עליהם בלי בושה. הם כל-כך נעימים וחינוכיים, פשוט כיף אמיתי. חובה!
 
למעלה