הספר והסרט

האבק

New member
הספר והסרט

אני חושב שהגיע הזמן להתחיל את העניין הזה - עכשיו, אחרי שכול או לפחות רוב הפורום ראה את הסרט אנחנו יכולים להתחיל לעשות רשימת שינויים בין הסרט לספר. זה מאד פשוט - כל שינויי שהיה בסרט שאתם זוכרים תכתבו בתגובה להודעה הזו, עם מספר שמסמל את חשיבות השינוי (הכי גבוה-5). למשל: בספר: יופור רקינסון, בסרט: ראגנר סטורלסון. -- 5 או - בסרט: אין את שלושת הפרקים האחרונים של הספר. -- 5 יאללה, תמשיכו!
 

חגיתלו

New member
גילוי האמת על הוריה

בספר - ד'ון פא מספר לה כשהם נפגשים בהיקשרות בסרט - קולטר מספרת לה בבולוונגר ציון - 6 זה שלב מאד מאוחר שליירה מגלה בו את האמת על הוריה. גם חסר כל המידע על כך שאמא קוסטה הייתה האומנת שלה ורצתה לגדל אותה ושעזריאל היה פעם עשיר אבל נאלץ למסור את כל נכסיו.
 

YuVaLp42

New member
אממ

הם הפכו את הסדר של ההתרחשויות, הם עשו קודם את הקטע בסוולברד לפני החלק של בולוונגר, לא יודע אם יש לזה חשיבות סתם נלחצתי כי חשבתי שהם קיצצו את רוב הסט
 
האמת שזה דווקא לא כל כך הפריע לי

הגילוי בשיא של הסרט נותן אפקט דרמטי שמשרת את הסרט ויש תחושה של מתח שנבנה לקראת הגילוי. זה אמנם שינוי מהספר אבל במקרה הזה זו דווקא הברקה תסריטאית יפה לטעמי.
 

limilu

New member
אבל, נו...

"ומי אבא שלי? אה! תני לנחש! הדוד עזריאל!" נו, באמת.
 

נטעש

New member
אוקי...

טוני קוסטה הוא 'הילד האבוד' -- 5 בסרט לא צריך שתהינא יותר מדיי דמויות. לא מראים מה קורה לטוני קוסטה אחרי שליירה מביאה אותו לכפר--1- זה לא יצא דרמטי כמו בספר. כל החלק של הילד האבוד ועד המוות שלו הוא חלק מאוד חזק בספר ומאוד לא הייתי מרוצה מזה שלא הראו את החלק במלואו.
 
עוד שינוי

בספר: המאסטר מנסה להרעיל את לורד עזריאל בסרט: האח פאבל עושה זאת והמאסטר דווקא תומך בלורד עזריאל אל מול המגיסטריום חשיבות- 5 זה שינוי מהותי שמצד אחד מרדד את דמותו של המאסטר אך מצד שני מבהיר לנו בדיוק "מי נגד מי" כבר מההתחלה.
 

האבק

New member
עוד שינויים

השיער של הגברת קולטר (בלונדיני במקום שחור) - 3 בסרט מסופר שיש רק "מצפן זהב אחד, וכל השאר הושמדו" - 3 בסוולברד, ירד כל השגעון "אנושיות" של יופור (למשל הבגדים, קישוטים, הטירה) -4 כל הקטע בכלא בסוולבד, השיחה של ליירה עם הפרופסור המשוגע - 3
 

נועה ob1k4

New member
שינויים משמעותיים מאד

1, תיאור קרב הדובים כריב על ירושה : הקטע של רצון לדמון מוצג כרצון לשליטה, לא כהבדל מהותי בתפיסות עולם בין דוב "טבעי" לדוב שמחקה התנהגות אנושית. 5 2. העדר הקטע עם הקונסול, שמדגיש את תפקידן של המכשפות בסיפור ואת משמעות הנבואה והיותה של ליירה נשואת הנבואה 5 3. ההחלטה על המסע לצפון נקבעת בפורום מצומצם- ולא באסיפה כללית של כל הסוענים. הסוענים עצמם לא מתוארים ברור בסרט, ונראים כפורעי חוק ולא כעם עתיק עם מנהגים משלו - השונים מהנורמה ה"תרבותית" השלטת. 5
 

NoKi2sh

New member
בסוף הסרט-

כשהיא מסתכלת במצפן קולטר עם שיער שחור דווקא...
 

Davy Jones

New member
השינוי הקריטי ביותר -

הספר: טוב (דהיינו, מעולה, מקסים, סוחף, ענק, בלה בלה יאדה יאדה). הסרט: רע.
 
למעלה