הספר של שכטר- Harmony and voice leading

L m a o

New member
הספר של שכטר- Harmony and voice leading

היי, רציתי לשאול לגבי בחינות הכניסה לאקדמיה (צריך לדעת טוב, הכיוון הוא ניצוח). יש לי ידע בסיסי של ספטאקורדים, משולשים וסולמות. אני יודע לבנות אותם ולזהות אותם (בתווים, לא בשמיעה, שזה נושא נפרד). כוראל פשוט בלי יותר מדי מודולציות אני יכול לנתח הרמונית. ראוי לציין שאת הידע הזה רכשתי מספרים (וולטר פיסטון והאוניברסיטה הפתוחה). באקדמיה דורשים לדעת לכתוב הרמוניה- להרמן בס או סופרן. הספר של שכטר מתעסק בנושאים האלו בצורה טובה? למען האמת אני לא מכיר הרבה אנשים לפני אקדמיה שיכולים להרמן קו- מה האופי של המבחן? נדרשים לדעת להרמן בלי שום טעויות או שהוא יותר בודק אוריינטציה והפנמה של היסודות התיאורטיים? קווינטות מקבילות ונסיון מוזיקלי יש לי.. יש לי עם מי להתייעץ (מורה לנגינה שמחזקת מאד את הקטע ושיעורי קומפוזיציה קטנים בקונסרבטוריון). יש בקונסרבטוריון גם קבוצות תיאוריה אבל אני לא יודע אם זה מתאים לי, אם יש לי מספיק זמן ואם הם נותנים את מה שאני צריך. יש לי עוד זמן, ויכול להיות שעוד הרבה זמן כי על הצבא אני לא יודע כלום, אבל מתי ואיך כדאי להתחיל להתכונן לאקדמיה? אני סומך על עצמי ב-100% שאוכל ליצור רושם חיובי ומתעמק בראיון, מה שיותר מדאיג אותי זה בחינות הכניסה. תודה
 
שאלת הרבה שאלות

ואני אנסה לענות לך על העיקריות שבהן, עם קצת טיפים: 1) ביקשת מהאקדמיה לשלוח אליך את דרישות המבחן? כי לפי מה שאתה כותב כאן נראה לי שאתה די "מנחש" מה שצריך. כדאי שתבקש שישלחו אליך או לחילופין תיכנס לאתר האקדמיה - יש שם אם אני לא טועה את דרישות הכניסה לכל אחת מן הפקולטות. 2) כל הכבוד לך על היוזמה והניסיון ללמוד לבד. אלדוול שכטר עדיף על הספרים שאתה קורא כי הוא הרבה יותר ברור ומסודר מהם. הייתי מציעה לך לרכוש אותו כי בכל מקרה תלמד באקדמיה ושם רוב המורים מתבססים עליו כך שלא תפסיד מזה שיהיה לך אותו. אני יודעת שהוא יקר - אבל שווה מאוד. אחרי שקנית אותו תנסה לעשות את התרגילים לפי הסדר ואם תרגיש צורך תוכל להתייעץ עם המורים שאתה מכיר כדי שיבדקו לך תרגילים מידי פעם. לא פשוט ללמוד את ההתחלה של ההרמוניה לבד (להמשיך אחרי שיש לך בסיס זה תמיד יותר קל), וכל הכבוד שאתה מנסה. 3) גם אם תעשה את הרושם החיובי ביותר בראיון - זה ממש לא יספיק ולא כדאי שתסתמך על זה. הראיון תמיד מגיע אחרי המבחן בתיאוריה ובשמיעה, והבוחנים מחזיקים בידיהם בשעת הראיון את המבחן שלך על כל תוצאותיו. מידת הכישרון שלך לא כ"כ חשובה לצורך העניין אלא דווקא הידע התיאורטי והשמיעה שלך כפי שהתבטאו במבחן בכתב. 4) מאוד חשוב שתדע מתי אתה מתכוון לגשת למבחנים. ברגע שתדע תוכל לעשות הערכת מצב נכונה יותר לגבי הזמן שיש ברשותך כדי להתכונן לבחינות. 5) הבחינות לתיאורטיקאים קשות מאוד מאוד - הן בידע התיאורטי והן ברמת השמיעה הנדרשים בהן. יש סיכוי שתצליח לעבור אותן גם אם לא תצליח אותן במאה אחוז, אך כדאי שתשאף לפחות ל70-80 אחוז (כשמדובר בהכנה לתיאורטיקאים אני כמורה לעולם לא מסתפקת בהכנת תלמידיי בפחות מ - 120 אחוז, כי המבחנים באמת קשים מאוד והכיתות קטנות מה שמקטין את הסיכויים להתקבל). אני מקווה שלא דיכאתי אותך, כי זאת ממש לא היתה כוונתי. פשוט רציתי להבהיר לך בפני מה אתה עומד, כדי שלא תזלזל בבחינות ובסוף תתאכזב מזה שלא התקבלת. אתה יכול בהחלט לעבור את המבחנים - אבל רק אם תדע להעריך נכון את המציאות... מקווה שעזרתי לך, ושיהיה לך בהצלחה!
 

L m a o

New member
תודה

1. מה לבקש מהאקדמיה? אם את מתכוונת לרשימת הדרישות שבאתר, אז אני מכיר אותה. את הרמה או הציפייה מהמועמדים אני לא מכיר (אבח אתייעץ גם עם המורים שלי כמובן שיותר בקיאים בזה). 2. אני יודע שמשתמשים בשכטר באקדמיה. אני לא מבין למה התכוונת ב'התחלה של ההרמוניה'- בניתוח הרמוני אני מנוסה, אבל בכל אופן אני יודע שההמשך לא לגמרי פשוט. יש לי את מי לשאול וממי לקבל פידבק ואני חושב שזה יכול להיות אפשרי ככה. 3. אני יודע שהראיון הוא אחרי המבחנים, כמו שאמרת התכוונתי שמה שאני מתמקד בו זה להתכונן למבחנים. 4. לדעתי בכל מקרה אגש השנה, ומקסימום אם יהיה צבא לא אלמד. בכל אופן אני נרשם לחוג לאחר תואר, שמבחינת המוזיקה זה כאילו אני עושה דו חוגי, אז אולי כן יהיה לי פנאי. 5. זה קצת לא מעודד- לא כי זה לא אפשרי אלא כי יש עוד דברים. חבל שלא מתסקים באוריינטציה ביצועית, בהיכרות עם עולם המוזיקה, בהיכרות עם צורת הסונטה והתפתחות המוזיקה ובהיכרות עם כלים. יש לי המון ידע תיאורטי אבל לא במובן הטכני שדורשים בבחינות. לקבל מישהו עם שמיעה אבסולוטית מולדת שבחיים לא פתח פרטיטורה או רצה להגיד משהו זה קצת מעוות.. אבל יש לי מוטיבציה ללימודים האלו, הם חשובים לי ואני מקפיד לקשר אותם לנגינה השוטפת שלי. עזרת לי, תודה
 
בבקשה, בכיף

כן, התכוונתי לרשימת הדרישות. רציתי לדעת אם אתה מכיר אותה וכפי שאני מבינה אתה אכן מכיר אותה - וזה טוב. לגבי ההרמוניה - טוב שיש לך ממי לקבל פידבק. לגבי מה שכתבת ב 5) - אולי כדאי שתשקול דווקא בחינות לביצוע? נראה לי שמה שאתה אוהב ומעדיף יותר זה את הצד הביצועי. המסלול לביצוע מתמקד בדברים שציינת כאן, ואולי יהיה לך יותר כיף ומזין ללמוד שם ולא בתיאורטיקאים. מה גם שבחינות הכניסה לביצוע קלות בערך פי 5 מאשר לתיאורטיקאים, כל שזה ייקל על שלב המעבר. תמיד תוכל מתוך האקדמיה לעבור לפקולטה אחרת, וכך גם תוכל להכיר את מסלולי הלימודים ואת הנפשות הפועלות ותוכל לבחור טוב יותר. מה אתה אומר? לסיום - אני שמחה לראות שיש לך מוטיבציה ושהלימודים חשובים עבורך. בעיניי לפחות זה הכי הכי חשוב. תמשיך להאמין בעצמך ולהתקדם, והכל יהיה בסדר...
אני מאחלת לך בהצלחה וכל טוב, מרב
| נ.ב - אהבתי את הציטוט ששמת בחתימה שלך.
 

L m a o

New member
שלא תביני לא נכון

אני מאד מתעניין במוזיקולוגיה, אבל מעניינים אותי דברים קצת אחרים. מודעות לכלים, תזמור, תקופה וסגנון, שימושים בצורת הסונטה, ניתוח דרמטי של יצירות, קשר בין מוזיקה וטקסט, וכו'. בנוסף אני פחות מתעניין במוזיקה לפסנתר אלא יותר באופרה ומוזיקה תזמורתית עד הרומנטיקה המוקדמת. לדברים שציינתי באמת יש הרבה קשר לביצוע אבל הפסנתר פחות מעניין אותי. כשאני צופה במנצחים אני כן שם לב ומתעניין בטכניקה שלהם ובעבודה שהם עושים. למרות זאת, אשקול את מה שאמרת ואתייעץ. תודה רבה
 
למעלה