"הסקרים נועדו לעצב את דעת הקהל"
"הסקרים נועדו לעצב את דעת הקהל" כך אומר ד"ר אודי לבל, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון ד"ר אודי לבל, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון מתריע ואומר כי הסקרים המנבאים הצלחה מסחררת לקדימה שקריים. "הציבור רוצה להצטרף למנצח ומצביע לו, והסקרים נעשים נבואה שמגשימה את עצמה", אמר. "צריך להבהיר לציבור, הסקרים נועדו לעצב את דעת הקהל, אני רואה סקרים שנעשים באופן אינטימי והם שונים מהסקרים שמתפרסמים. המצב הוא שהתקשורת עושה קמפיין לאולמרט, והציבור משתכנע ויש בו רצון להצטרף לצד המנצח", כך אומר ד"ר אודי לבל מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בראיון ליומן הצהרים של ערוץ 7 הסביר ד"ר לבל איך הסקרים מהווים כלי תעמולה, "הציבור רוצה להצטרף לצד מנצח ובסופו של דבר אכן מצביע לו, והסקרים נעשים נבואה שמגשימה את עצמה", אומר ד"ר לבל ומוסיף "בסקרים דומים שאנו עשינו אולמרט זכה ב-14 פחות מנדטים מהסקרים שמופצים כיום בתקשורת. אנחנו יודעים שכשסקרים מציגים עמדה גלובלית, יש לגיטימציה לצד המנצח. הגיע הזמן שהציבור ידע שלמזמיני הסקרים יש מטרה פוליטית, וחבל שהציבור אינו מספיק בוגר להבין את זה". "הסוקרים חווים לחץ בלתי רגיל לגבי הסקרים שמפרסמים. עורכי התכניות דורשים מהם לשנות שאלות, ויש מיקוח תמידי בין חברות סקרים שונות איזה סקר יהיה למעלה, ורוב הסקרים מוציאים עצמם בחוץ, ויש העדפה לסקרים שמעמידים את אולמרט בראש. אני עושה סקרים שמנבאים אחרת ולא מגיעים לפרסום".
"הסקרים נועדו לעצב את דעת הקהל" כך אומר ד"ר אודי לבל, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון ד"ר אודי לבל, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון מתריע ואומר כי הסקרים המנבאים הצלחה מסחררת לקדימה שקריים. "הציבור רוצה להצטרף למנצח ומצביע לו, והסקרים נעשים נבואה שמגשימה את עצמה", אמר. "צריך להבהיר לציבור, הסקרים נועדו לעצב את דעת הקהל, אני רואה סקרים שנעשים באופן אינטימי והם שונים מהסקרים שמתפרסמים. המצב הוא שהתקשורת עושה קמפיין לאולמרט, והציבור משתכנע ויש בו רצון להצטרף לצד המנצח", כך אומר ד"ר אודי לבל מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בראיון ליומן הצהרים של ערוץ 7 הסביר ד"ר לבל איך הסקרים מהווים כלי תעמולה, "הציבור רוצה להצטרף לצד מנצח ובסופו של דבר אכן מצביע לו, והסקרים נעשים נבואה שמגשימה את עצמה", אומר ד"ר לבל ומוסיף "בסקרים דומים שאנו עשינו אולמרט זכה ב-14 פחות מנדטים מהסקרים שמופצים כיום בתקשורת. אנחנו יודעים שכשסקרים מציגים עמדה גלובלית, יש לגיטימציה לצד המנצח. הגיע הזמן שהציבור ידע שלמזמיני הסקרים יש מטרה פוליטית, וחבל שהציבור אינו מספיק בוגר להבין את זה". "הסוקרים חווים לחץ בלתי רגיל לגבי הסקרים שמפרסמים. עורכי התכניות דורשים מהם לשנות שאלות, ויש מיקוח תמידי בין חברות סקרים שונות איזה סקר יהיה למעלה, ורוב הסקרים מוציאים עצמם בחוץ, ויש העדפה לסקרים שמעמידים את אולמרט בראש. אני עושה סקרים שמנבאים אחרת ולא מגיעים לפרסום".