הסריס החבשי

salt of earth

New member
הסריס החבשי

בתחרות של הידע שערך לנו ליאון הייתה שאלה על הסריס החבשי שמוזכר במעשי השליחים 8 : 26-40 8-26 ثُمَّ إِنَّ مَلاَكَ الرَّبِّ كَلَّمَ فِيلُبُّسَ قِائلاً : ((قُمْ وَاذْهَبْ نَحْوَ الْجَنُوبِ عَلَى الطَّرِيقِ الْمُنْحَدِرَةِ مِنْ أُورُشَلِيمَ إِلَى غَزَّةَ الَّتِي هِيَ بَرِّيَّةٌ)) . 8-27 فَقَامَ وَذَهَبَ. وَإِذَا رَجُلٌ حَبَشِيٌّ خَصِيٌّ وَزِيرٌ لِكَنْدَاكَةَ مَلِكَةِ الْحَبَشَةِ كَانَ عَلَى جَمِيعِ خَزَائِنِهَا. فَهَذَا كَانَ قَدْ جَاءَ إِلَى أُورُشَلِيمَ لِيَسْجُدَ. 8-28 وَكَانَ رَاجِعاً وَجَالِساً عَلَى مَرْكَبَتِهِ وَهُوَ يَقْرَأُ النَّبِيَّ إِشَعْيَاءَ. 8-29 فَقَالَ الرُّوحُ لِفِيلُبُّسَ: ((تَقَدَّمْ وَرَافِقْ هَذِهِ الْمَرْكَبَةَ)). 8-30 فَبَادَرَ إِلَيْهِ فِيلُبُّسُ وَسَمِعَهُ يَقْرَأُ النَّبِيَّ إِشَعْيَاءَ فَقَالَ : ((أَلَعَلَّكَ تَفْهَمُ مَا أَنْتَ تَقْرَأُ؟)) 8-31 فَقَالَ : ((كَيْفَ يُمْكِنُنِي إِنْ لَمْ يُرْشِدْنِي أَحَدٌ؟)). وَطَلَبَ إِلَى فِيلُبُّسَ أَنْ يَصْعَدَ وَيَجْلِسَ مَعَهُ. 8-32 وَأَمَّا فَصْلُ الْكِتَابِ الَّذِي كَانَ يَقْرَأُهُ فَكَانَ هَذَا: ((مِثْلَ شَاةٍ سِيقَ إِلَى الذَّبْحِ وَمِثْلَ خَرُوفٍ صَامِتٍ أَمَامَ الَّذِي يَجُزُّهُ هَكَذَا لَمْ يَفْتَحْ فَاهُ. 8-33 فِي تَوَاضُعِهِ آنْتُزَعَ قَضَاؤُهُ وَجِيلُهُ مَنْ يُخْبِرُ بِهِ ؟ لأَنَّ حَيَاتَهُ تُنْتَزَعُ مِنَ الأَرْضِ؟)) 8-34 فَأجَابَ الْخَصِيُّ فِيلُبُّسَ وَقَالَ : ((أَطْلُبُ إِلَيْكَ: عَنْ مَنْ يَقُولُ النَّبِيُّ هَذَا؟ عَنْ نَفْسِهِ أَمْ عَنْ وَاحِدٍ آخَرَ؟)) 8-35
 

salt of earth

New member
המשך...

8-36 وَفِيمَا هُمَا سَائِرَانِ فِي الطَّرِيقِ أَقْبَلاَ عَلَى مَاءٍ فَقَالَ الْخَصِيُّ: ((هُوَذَا مَاءٌ. مَاذَا يَمْنَعُ أَنْ أَعْتَمِدَ؟)) 8-37 فَقَالَ فِيلُبُّسُ: ((إِنْ كُنْتَ تُؤْمِنُ مِنْ كُلِّ قَلْبِكَ يَجُوزُ)). فَأَجَابَ وَقَالَ : ((أَنَا أُومِنُ أَنَّ يَسُوعَ الْمَسِيحَ هُوَ ابْنُ اللهِ)). 8-38 فَأَمَرَ أَنْ تَقِفَ الْمَرْكَبَةُ فَنَزَلاَ كِلاَهُمَا إِلَى الْمَاءِ فِيلُبُّسُ وَالْخَصِيُّ فَعَمَّدَهُ. 8-39 وَلَمَّا صَعِدَا مِنَ الْمَاءِ خَطِفَ رُوحُ الرَّبِّ فِيلُبُّسَ فَلَمْ يُبْصِرْهُ الْخَصِيُّ أَيْضاً وَذَهَبَ فِي طَرِيقِهِ فَرِحاً. 8-40 وَأَمَّا فِيلُبُّسُ فَوُجِدَ فِي أَشْدُودَ. وَبَيْنَمَا هُوَ مُجْتَازٌ كَانَ يُبَشِّرُ جَمِيعَ الْمُدُنِ حَتَّى جَاءَ إِلَى قَيْصَرِيَّةَ. ועכשיו אני קוראת ב YNET כתבה על המקום שבו הוטבל הסריס החבשי אשר מוזכר במעשי השליחים. "בכניסה הצפונית לחלחול נובע עין א-דרווה, שיש בסביבתו שרידים של כנסייה ביזנטית ומסורת נקוטה בפיהם של חלק מנוצרי ההר כי כאן נטבל הסריס ומכאן ריחף פיליפוס השליח לדרכו. גם במפת מידבא שבירדן, מן המאה ה-6 לספירה, מופיע המעיין ליד חלחול כזירת האירועים, אלא שלצד מסילת הברזל הגולשת מירושלים לשפלה, לא רחוק מן הכפר הפלסטיני בתיר ומול המושב אורה, נמצא עין אלח'אניה." "השליח פיליפוס נולד בבית ציידה, היא תל א-תלוויה שבבטיח'ה הצפונית, על גדות הכנרת. הוא מת בחודש מאי של שנה כלשהי במאה הראשונה לספירה. מכאן גם אפשר ללמוד שאם ישו הומת עוד בטרם מלאו למאה הזו שלושה עשורים, הרי שפיליפוס הפך לשליח בגיל נעורים ממש. היה זה בעקבות בקשתו בשעת הסעודה האחרונה, שישו אמר את אמירתו הנודעת "הרואה אותי ראה את האב (אלוהים)".‬ הוא גם הומת כנראה על שום אמונתו, אחרי שהטיף לנצרות ברחבי פריגיה. את מותו מצא בהייראפוליס, ששרידיה המופלאים פזורים באתר "פמוקלה" הנודע בדרום-מערב טורקיה. שם גם קבורה בתו. כמובן שהפך לקדוש ויומו הקדוש בכנסייה הרומית-קתולית הוא 11 במאי. עוד מעשה טוב שעשה: פיליפוס היה אחראי על הצגתו של נתנאל לפני ישו. גם האיש הזה, שקיבל את השם ברתולומיאו, הפך לשליח ואחרי שכל 12 השליחים נפוצו באגן הים התיכון בתום צליבת מורם ורבם, הטיף לנצרות בליקיה ובארמניה. שם גם הפך למרטיר, כשעורו הופשט מעליו בעודו בחיים. אין פלא אפוא שבאמנות הנוצרית סמלו של ברתולומיאו האומלל הוא סכין קצבים‭." http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3351876,00.html נחמד מאוד ללמוד על המקומות ההיסטוריים שבהם התרחשו האירועים החשובים הקשורים לאמונה שלנו, באים צליינים מחו"ל כדי לראות אותם ואנחנו רחוקים מהמקומות האלה שעה לכל היותר.
 

lion 7

New member
מסכים לגמרי על הבורות שלנו בארץ

הקדש , פעם התכתבתי עם אישה מדרום אמריקה הלטינית , ואחרי שידעה שאני חי בישראל, שאלה אותי איך זה להתהלך על פני אדמת ארץ הקדש , זה חלום בשבילי, והמשיכה כי יש לנו מזל אחד גדול לחיות על הארץ שבה גדל ישוע .. ממש מרגש. תודה מלח על המידע מ y net
 

salt of earth

New member
אפשר לעבוד על זה

גם אני שמה לב שיש בורות או אדישות אצל הנוער אצלנו לגבי המקומות ההיסטוריים והקדושים. פעם הייתי בחו"ל, ואנשים כל כך התלהבו כאשר סיפרתי להם שאני מנצרת והם ביקשו שאתפלל עבורם :) אכן אנחנו התמזלנו בכך שנולדו וגדלנו בארץ עליה הלך ישוע ולימד בה, אבל חבל שרובנו מתייחסים לזה כמשהו מובן מאליו. אני למזלי, יש לי אבא שהוא אוהב היסטוריה ואוהב לטייל במקומות הקדושים, ולכן גדלתי עם הרצון ללמוד ולחקור איך היו החיים לפני 2000 כאשר ישוע המשיח חי פה. יש לי רעיון בעצם שאני מקווה שהוא יעניין את החברים פה, אפשר כל שבוע, וכל חבר ייקח מקום היסטורי נוצרי מסויים (נצרת, בית לחם, כפר קנא, ירושלים, טבריה, כפר נחום, קיסריה, בניאס) ונתחיל ללמוד על המקומות הללו ולראות את הקשר שלהם לברית החדשה ולמעשי השליחים, ובהזדמנות זו נתוודע לשורשי אבותינו הנוצרים הנטועים פה. אם הרעיון יימצא חן בעיניכם, אז אחרי שאסיים עם המבחנים נוכל להתחיל להרים את הפרויקט הזה.
 

lion 7

New member
מסכים בהחלט מענין. ואני אכתוב

מאוחר יותר .על מקום הסטורי שיענין מבחינה הסטורית , כמידע נוסף בנוסף למה שקוראים בב``ח והברית הישנה.
 
בשורה משמחת יש לי אליכם:)

היום ישבנו ביער שליד העיר שלנו, אני והמאמינים החדשים:) וישבנו. ושרנו והתפללנו. ונהנו מבריאת יה, וממיי הגשמים, נוצרו שלוליות גדולות, קפצה בהתרגשות אחת מהמאמינים ואמרה שזהו היא רוצה להטבל! שהיא מוכנה ללכת עםזה. והיא רוצה כבר להוריד את הבשר. ולתת לאלוהים לשבת כל כסא מלכותו אשר בליבה. וללכת אחריו בדרכו הקדושה.. הלכנו לשלולים הכי עמוקה שמצאנו. התפללנו הרבה מאוד. אל אלוהים לתת לידיו את הרגע הזה. את הניצחון הללנו את שמו והודנו לו. ניכנסנו למים הקפואים! שממש הקפיאו את עצמותינו. ואחד אחרי השני כולם ניטבלו בשם האב הבן ורוח הקודש. כשכל אחד נושא תפילה קטנה בפיו והודיה. חמישה אנשים:)מבורכים ברוח האדון.. נתנו את ליבם לישוע :)ביודעם שהוא המשיח גואל ישראל אור העולם!:) הסיבה שרשמתי את זה פה. זה גם בגלל שהסיפור עם הסריס קשור לטבילה במים שהיו לידם.. וגם מפניי שזה בדיוק מה שהקראתי להם לפניי שהם ניטבלו!:) הללויה:)אלוהים קדוש!:)אלוהים שלם! ותורתו מושלמת. בלעדיו. אנו חתיכות זכוכית מנופצת! רק הוא משלים אותנו לבריאה יפייפיה ומושלמת. ובנוסף לדבר הניפלא הזה רציתי לשתף אתכם בשיר נחמד שכתבתי ברוח אלוהים:) סעודה איתך אדון: בליל חג לאור נרות בריח שושנים, אתה דיברת, דיברת ובגדיך הורדתה ומטפחת לידך אתה לקחת ורחצת את רגליי באהבתך את נשמתי את גופי בדמך את ליבי, אתה הושעת. אדוני. וכששעתך הגיע לעבור מין העולם אתה בירכת, וקידשת את גופי, את נשמתי ושמת דבר אמת בפי ואמרת, עימדו בי ועשו פרי, אנוכי הגפן האמתית. שימחו בי, ותקבלו כל שתבקשו מאבי בשמי. והנרות כבו ויושבי המסובין התפזרו ונפוצו, והם כגנבים בלילה ערבו לו, ודרשוהו והאוכל מלחמך מסר אותך בנשיקה ואתה נתת, את בשרך כי את רצון האל אתה עשית, גואל ישראל, אור העולם. ושיר נוסף על השבת: שבת המלכה: וכשהלילה יורד יאירו נרות על עדן החלון ישטפו הם בחום את הקירות ויאירו את הרחובות. והראש מתרפה על הכרית ומשאיר הוא בה את כל הדברים הכבדים וידיים עובדות מרפות בשלווה מכסות את הגוף הערום, בשמיכה חמימה ושבת נכנסת בשימלה לבנה ולקול שירה היא רוקדת. (X2) ממלא אנשים ברוח תמימה ואז היא נחה לה. וכים שוקט, נעים אנשים ברחובות שטופי שמש בבגדים לבנים בבקרים הם שרים שירי הלל משמחים ומקשטים את השבת בפרחים חיוכים נשלחים, מוארים כפני מלאכים מברכים אנשים שכנים ורחוקים איחולים לבביים. יבורך הייה שמך לעד:)לילה טוב!
 

lion 7

New member
יפה מאד , ברכות , ושאלה לגבי שבת

המלכה? אני שמעתי פעם שיר מזרחי (לא דתי) על שבת המלכה, מאיפה זה מהתנ``ך? תודה
 
פניי שבת נקבלה:)

אני חושב שזה שיר דתי. אני לא חושב שזה מהתנ"ך. אבל יש לנו פה את צבי היקר שיוכל להגיד לנו:) מה שכן יש שיר ששרים בכניסת שבת שאני כלכ ך אוהב. "לך דודי לקראת כלה פניי שבת נקבלה"...ויש המשך רק שאותו אני לא יודע!:) הללויה היום היה אסיפה מזה מבורכת:)באו אנשים מירושלים. ומאשדוד וכולם ביחד מהללים ובמרכים את שם אלוהים הקדוש והמבורך:)תודה לאל! שהוא מחזק ודואג לילדיו החדשים:) דרשנו את רוח הקודש שתמלא את הילדים החדשים באש... חלקם ממש רעדו וממש היוה רגישים לכל מה שקורה. ממש חזק וניפלא:) אבל הרבה פעמים יש עדויות שרוח הקודש מגיעה. בצורה אינטימית או ברגע כל שהו שאלוהים בוחר לעשות את זה מהסיבות שלו ולא ברגע שכולם דורשים ומיתפללים.. ברגע שיש את הניצוץ. הוא ניכנס.. והכל בוער בפנים אחר כך:)! רוח קודשו!:) איזה חום!!!
 

מותר לי

New member
לא, השיר לא מהתנ"ך...

אבל אאל"ט יש עוד שירים על השבת, זה לא היחיד... (אגב- אותו כתב ר' שלמה אלקבץ- שלמה הלוי ששמו מוזכר באות אחת בתחילת כל משפט) http://www.piyut.org.il/textual/55.html
 

lion 7

New member
אני קראתי שנחמן ביאליק

כתב על שבת המלכה ... וכבר שכחתי מה שלמדתי מבית הספר על ביאליק . רק נזכר ברחל וטבריה.. זה באמת מה שנזכר בראשי על הספרות העברית מימי בית-הספר.. לעומת זאת השירה הערבית היא ים ואני מתוך סקרנות אוהב את השירה. ודרך אגב היה בשירה הערבית העתיקה (לפני האיסלאם) אדם בשם שמואל בן עאדיא , או אלסמאול בן עאדיא שיש לו דיואן (פואמה ) שמתחיל בכל בית באות ``ל`` הפואמה זאת ולמרות חשיבותה לא נתלתה על הכעבה כמו שבעת או עשרת הפאומות של גדולים ממנו של אל-סמואל בן עאדיא שנכתבו במי הזהב ,, טוב סרתי מהנושא , אבל אני אוהב שירה ובמיוחד העתיקה המרהיבה . ולקהילה שלך כל טוב , וברכות ...
 
למעלה