הסרת קישורים
זאת שאלה קשה ומן הראוי שתפנה ליעוץ משפטי פרטני. אם אתה מנכ"ל של חברה, לגמרי לא לעניין לנהל את ענייניה של החרברה על סמך שיחות בפורומים.
לעצם העניין: יש צורך לבדוק מה נקבע בהזמנת העבודה או בחוזה השירות בין הלקוח לבין החברה. צריך לשים לב לניסוח. חוזה סביר צריך לקבוע מה חיובי הספק כלפי הלקוח אבל, במיוחד נוכח חדשנות התחום, גם מה הספק לא חייב על מנת שלא ימצא את עצמו במצב הלא נעים של טענות לקוח, כאשר הוא בעצמו לא יודע מה הוא חייב ומה הוא לא חייב ללקוח.
קידום אורגני באינטרנט זה שירות. הספק מתחייב בעצם לגרום להבאת התוכן השווקי של הלקוח לתוצאות מסויימות במנועי חיפוש מסויימים. אם החוזה מתמשך, יש להנח שהוא כולל גם התחייבויות לגבי תחזוקת המיקום.
אתה כנראה סבור שאם חברתך לא מקבלת תשלום על תחזוקה, לא חייב להמשיך לתחזק, וזה הגיוני.
הלקוח סבור שגם אם אתה לא חייב לתחזק, אסור לך לפרק מה שהשגת. גם זה נשמע הגיוני, אבל צריך לבדוק את הדבר יותר לעומק, מכיוון שיתכן ששמירת הקישורים באתרים שלך עולה לך כסף ויתכן גם שאתה יכול לקבל לקוח חדש שהוא מתחרה של הלקוח העוזב, ואתה נכנס לבעיה של ניגוד אינטרסים.
נושא ניגוד האינטרסים הוא גם נושא עיסקי מורכב שצריך להיות מוסדר בכל חוזה סביר. בלי יעוץ משפטי, קשה להסדיר נושאים כאלה בחוזים ואני כבר לא מדבר על ספקים ונותני שירות שעובדים ללא חוזים בכתב.
אם יש לך חוזה מקצועי שנערך על ידי עו"ד מקצועי, זה הזמן לפנות אליו ולבקש הבהרות, לשאול מה החוזה קובע בנושא, ואם החוזה לא התייחס להיבטים אלה, לשאול את עוה"ד מדוע הוא לא מתייחס.
אם אין לך חוזה או שיש לך חוזה חובבני, פנה לעו"ד, אפשר לנסות לעזור או לפחות להעריך או לסייע כיצד לצאת מהמחלוקת עם הלקוח. לחלופין, אתה יכול כמובן שוב לחסוך כסף ולתת ללקוח מה שהוא מבקש, קרי להמשיך לתת לו את הקידום לכל ימי הקיום של התשתית שלך.