העבודות להרחבת כביש 1 טרם החלו .

ymaluly

New member
העבודות להרחבת כביש 1 טרם החלו .

סוף 2012 מתקרב השלטים המכריזים על פרויקט הרחבת כביש 1 הונחו
בתחילת 2011 . כמה זמן עוד נהיה תקועים בפקקים.
האם יש תאריך לתחילת העבודות?
 

tanj

New member
כתבה בישראל היום בנושא זה עם הפתעה רכבתית

לפי המאמר, מתחילות היום העבודות על שדרוג כביש 1 והמדינה מחפשת אלטרנטיבות לכביש זה זהולך להכנס לפקקים מטורפים.
הרעיונות שהוצעו על פי הכתבה הם:
1. חניון חנה וסע בלטרון ומיצפה מודיעין ושימוש בשאטלים.
2.איוש כל העמדות במחסומים הצבאיים על כביש 443 כדי לאפשר אלטרנטיבה טובה לכביש 1 (כולל הקמת גשר הולכי רגל המיועד לאוכלוסיה הפלשתינית החוצה את המחסום ברגל.
3. בחינת חלופת רכבות משא כדי להפחית שימוש משאיות בכביש 443 ו 1 (נאמר כי הלופה נבדקת)
4. הפעלת רכבות ישירות מתל אביב לירושלים במחיר מסובסד של 18 שקלים לנסיעה כאשר הנסיעה אמורה לקחת 65 דקות. (לא ברור לי עד כמה זה ישים)
 
גם ב"ידיעות" יש כתבה על הנושא הזה

ומצוין שם שגם יוקצו רכבי גרירה שיגיעו לנקודה תוך מקסימום חצי שעה ; ויתווספו נתיבים בצמתים מרומזרים בכביש 443, ייפתח נתיב שלישי לתח"צ.
 

tanj

New member
תהיה פגיעה בנוסעים מ\ל בית שמש

ובמידה פחותה לוד ורמלה.

הרי הרכבת מירושלים בלוז החדש היא מאספת שלוקחת נוסעים גם מבית שמש, לוד, רמלה, לוד וגני אביב. גם הרכבת לירושלים מתפקדת גם כפרברית מ\ל בית שמש.
אם רוצים בנוסף לכך להכניס עוד רכבת או שתיים בשעה מ\ל ירושלים ללא עצירות, זו תהיה בעיה בגלל המסילה הבודדה בתוואי הררי קשה.

אולי זה אפשרי אבל לדעתי הם יצטרכו עוד IC3 בשביל זה ולא בטוח שיש. בטח לא בכמויות הנדרשות בזמן שהכביש יהיה מושבת.
 

amit1270

New member
יש מספיק מערכי IC3

לגבי פגיעה אפשרית בבית שמש - אני לא הייתי מוותר על עצירה שם גם אם הנסיעה תתארך ב-2-3 דקות. נוסעים מבית שמש תורמים לעומס בכביש מס' 1 וזה יכול לתרום.
 

tanj

New member
הלוואי והיית צודק

אבל דבר אחד טוב שיקרה, זה יהיה סוף להזנחה ולזלזול בקו לירושלים ע"י ר"י
 

נתנאל531

Well-known member
אי אפשר להחזיק תדירות של פחות מ־25 דקות בקו.

החלוקה שם היא כזו:
תל אביב - נען - מסילה כפולה, משותפת לרכבות לחולון / בת ים, לוד / רחובות / אשקלון, ובאר שבע (בשעות העומס קשה להכניס רכבות נוספות לאיילון)
נען - יסודות - קטע מסילה בודדת של 6 ק"מ, בסמוך ליסודות קטע מסילה כפולה.
יסודות - בית שמש - קטע מסילה בודדת של 12 ק"מ.
בית שמש - בר גיורא - קטע מסילה בודדת של 12 ק"מ.
בר גיורא - בתיר - קטע מסילה בודדת של 12 ק"מ.
בתיר - ירושלים מלחה - קטע מסילה בודד של 5 ק"מ.

השאלה היא כמה רכבות ניתן להעביר במקסימום יעילות תוך ניצול נקודות המפגש המאפשרות מפגש רכבות בכיוונים מנוגדים, כאשר יש לקחת בחשבון טווח בטחון סביר לאיחורים קטנים של עד 5-10 דקות, וזמן המתנה בתחנות.

להערכתי, לא ניתן להעביר בקו יותר מ־2 רכבות בשעה בכל כיוון, בעיקר בגלל אילוצי המסילה.
 

amit1270

New member
תיקון קטן: קו ת"א-חולון נפרד ממסילת ת"א-לוד

אין בין הקווים האלה כל חפיפה.
 
למעלה