תיכון שלישי
התיכון השלישי, עליו אתה מדבר בזלזול שכזה, הפחית את הלחץ והצפיפות בשני התיכונים האחרים בהרצליה. כשאני למדתי ביובל היו בשכבה 16 כיתות ו-500 תלמידים. בביה"ס ככלל למדו כמעט 1500 תלמידים. זו הייתה מציאות בלתי-נסבלת והצפיפות במסדרונות ובכיתות הייתה גדולה. היו צריכים להתקין קראוונים כדי להכיל את כל התלמידים. מיום שנפתח התיכון השלישי, חלה התייצבות הדרגתית בתיכונים השונים על 350תלמידים לערך בשכבה - מציאות הגיונית וטובה הרבה יותר שמקלה על התלמידים והמורים כאחד. בתיכון השלישי נפתחו גם מגמות על-אזוריות חדשות שלא היו קיימות בתיכונים האחרים ונותנות מענה לתחומי העניין של תלמידים נוספים בעיר. תיכון אורט נסגר מחוסר בתלמידים. כיום ניתן מענה לכלל תלמידי הרצליה. אין גם אמת בטענה כי אורט נסגר כי היו בו תלמידים גרועים יותר שהורידו את הממוצע העירוני. מעבר לכך שזוהי הכפשה בוטה של תלמידים שלמדו באורט - שאני אישית הכרתי כמה מהם שהיו ברמה גבוהה מאוד -זוהי טענה לא נכונה. עיריית הרצליה מפעילה תוכניות רבות כדי להבטיח שהתלמידים ברבעון השלישי, אלה שיכולים להגיע לבגרות מלאה וזקוקים לדחיפה ותמיכה כדי להצליח לעשות זאת, יגיעו לבגרות מלאה. העדות היא בכך שממוצע הבגרות בשכונות תואם כמעט במדוייק את זה העירוני, כלומר גם ילדי השכונות מקודמים ונדחפים קדימה. בין השאר באמצעות תוכנית חטיבה באקדמיה שהופעלה בחטיבת רעות. מעבר לכך, אחוז הזכאות לבגרות בהרצליה מתוך כלל שכבת הגיל (ולא רק מתוך אלה שכבר הגיעו לי"ב) הוא במקום השני בשרון, בתיקו עם רעננה. זה מעיד כי בהרצליה לא זורקים את החלשים החוצה, אלא רבים יותר מגיעים לכתה י"ב ואף מסיימים בגרות. אסור לשכוח שהרצליה היא עיר הטרוגנית הרבה יותר מרעננה או רמה"ש, ולכן קידום החינוך בהרצליה הוא משימה מורכבת הרבה יותר. בכל זאת, אחוז הזכאות עלה ב-3% בשנה בממוצע מאז שגרמן נבחרה.