העולם המטריאליסטי מאיין את הרוח.
רבים מן הפילוסופים הגדולים, החל מאפלטון דיקרט ועוד טענו לרוח המפעמת באדם. היינו האדם הינו בעל תחושות חוויות, רצונות משלו ועוד. משום כך יצאה להם מסקנה שהגוף הינו נפרד מן הרוח, וכתוצאה מכך הרוח מתקיימת ללא גוף. אם נטען את הטענות אחת לאחת נקבל כך: 1.אדם הינו חומר. 2.לאדם רצונות וחוויות שזה בעצם הרוח. 3.הגוף נפרד מן הרוח. 4.הגוף הינו חומר מתכלה. מוכח. 5.הרוח אינה חומר ואינה מתכלה. מסקנה: הרוח ניצחית ויכולה להתקיים ללא גוף. השאלה שלי היא כזאת: האם גם החומר יכול להתקיים ללא רוח, במידה והרוח יכולה להתקיים ללא חומר? הרי אם הנחנו שהרוח מתקיימת ללא גוף יכול לצאת מכאן שהגוף יכול להתקיים ללא רוח. שאם לא כך הנחתנו שגויה. או, שהעולם המטריאליסטי מסב את האדם לטובתו וכך יוצא שהאדם הוא רק חומר ללא רוח. מה אתם אומרים ?
רבים מן הפילוסופים הגדולים, החל מאפלטון דיקרט ועוד טענו לרוח המפעמת באדם. היינו האדם הינו בעל תחושות חוויות, רצונות משלו ועוד. משום כך יצאה להם מסקנה שהגוף הינו נפרד מן הרוח, וכתוצאה מכך הרוח מתקיימת ללא גוף. אם נטען את הטענות אחת לאחת נקבל כך: 1.אדם הינו חומר. 2.לאדם רצונות וחוויות שזה בעצם הרוח. 3.הגוף נפרד מן הרוח. 4.הגוף הינו חומר מתכלה. מוכח. 5.הרוח אינה חומר ואינה מתכלה. מסקנה: הרוח ניצחית ויכולה להתקיים ללא גוף. השאלה שלי היא כזאת: האם גם החומר יכול להתקיים ללא רוח, במידה והרוח יכולה להתקיים ללא חומר? הרי אם הנחנו שהרוח מתקיימת ללא גוף יכול לצאת מכאן שהגוף יכול להתקיים ללא רוח. שאם לא כך הנחתנו שגויה. או, שהעולם המטריאליסטי מסב את האדם לטובתו וכך יוצא שהאדם הוא רק חומר ללא רוח. מה אתם אומרים ?