העייריה לא טיפלה כראוי בשפכים
העירייה היתה חייבת על פי חוק להקים בתחומה מתקן לטיפול בשפכים כדי להביאם לרמה שנקבעה בתקנות. נמצא, בין היתר, כי העירייה כמזמין ביצוע המתקן לטיפול בשפכים מהקבלנים, ניהלה את הקמתו באופן שגרם לתקלות, ולא נקטה את האמצעים החוקיים שעמדו רשותה כדי למנוע אותה. למשל, היא אפשרה לקבלנים שזכו במכרז להקמת המתקן, להחליף חלק מציוד המתקן שבמכרז בציוד אחר, בניגוד לתנאי המכרז. חלק גדול של הצנרת החדשה במתקן קרסה עם הפעלתו והיה צורך להחליפה בצנרת אחרת; העירייה הסכימה לשאת בחלק מההוצאה, כמיליון שקל. הקמתו והפעלתו של המתקן לטיפול בשפכים הושלמו רק בעת סיום הביקורת, באיחור של כשבע שנים מהנדרש ובאיחור רב לעומת לוחות הזמנים שנקבעו ועודכנו מידי פעם, למרות דחיפותו. העדר טיפול בשפכים ברמה הנדרשת בתקנות, העדרם של מתקן לטיפול בשפכים ומתקנים לאיסופם, גרמו לגלישות עודפי שפכים על פני שטחים נרחבים בתחום המועצה האזורית חבל אילות, וגרמו נזק סביבתי לאזור זה ולעתים לעיר עצמה. בדו"ח נאמר, כי גם שטחים נרחבים בירדן הוצפו בעודפי קולחים. הרשויות המוסכמות בירדן הגיבו בחומרה לנוכח המפגעים הסביבתיים שנגרמו בשטח, והבהירו שאם המצב לא יתוקן, יעכב הדבר את שיתוף הפעולה האזורי בין המדינות, זאת כאשר העדר הטיפול במפגעים אלה מהווה הפרה של הסכם השלום בין המדינות. נמצא, כי נושא הניקוז אינו מטופל באילת כראוי זה שנים רבות, ופיתוחה של העיר נעשה בלי להתחשב בנושא הניקוז. עקב כך מדי שנה בעונת הגשמים מוצפים שטחים נרחבים ונגרמים נזקים לרכוש וסיכון לתושבים. המבקר קובע, כי אי קידום הנושא נובע בין השאר מחילוקי דעות בין העירייה לרשות ניקוז ערבה, לאחר שהעירייה מבקשת להיות רשות ניקוז נפרדת
העירייה היתה חייבת על פי חוק להקים בתחומה מתקן לטיפול בשפכים כדי להביאם לרמה שנקבעה בתקנות. נמצא, בין היתר, כי העירייה כמזמין ביצוע המתקן לטיפול בשפכים מהקבלנים, ניהלה את הקמתו באופן שגרם לתקלות, ולא נקטה את האמצעים החוקיים שעמדו רשותה כדי למנוע אותה. למשל, היא אפשרה לקבלנים שזכו במכרז להקמת המתקן, להחליף חלק מציוד המתקן שבמכרז בציוד אחר, בניגוד לתנאי המכרז. חלק גדול של הצנרת החדשה במתקן קרסה עם הפעלתו והיה צורך להחליפה בצנרת אחרת; העירייה הסכימה לשאת בחלק מההוצאה, כמיליון שקל. הקמתו והפעלתו של המתקן לטיפול בשפכים הושלמו רק בעת סיום הביקורת, באיחור של כשבע שנים מהנדרש ובאיחור רב לעומת לוחות הזמנים שנקבעו ועודכנו מידי פעם, למרות דחיפותו. העדר טיפול בשפכים ברמה הנדרשת בתקנות, העדרם של מתקן לטיפול בשפכים ומתקנים לאיסופם, גרמו לגלישות עודפי שפכים על פני שטחים נרחבים בתחום המועצה האזורית חבל אילות, וגרמו נזק סביבתי לאזור זה ולעתים לעיר עצמה. בדו"ח נאמר, כי גם שטחים נרחבים בירדן הוצפו בעודפי קולחים. הרשויות המוסכמות בירדן הגיבו בחומרה לנוכח המפגעים הסביבתיים שנגרמו בשטח, והבהירו שאם המצב לא יתוקן, יעכב הדבר את שיתוף הפעולה האזורי בין המדינות, זאת כאשר העדר הטיפול במפגעים אלה מהווה הפרה של הסכם השלום בין המדינות. נמצא, כי נושא הניקוז אינו מטופל באילת כראוי זה שנים רבות, ופיתוחה של העיר נעשה בלי להתחשב בנושא הניקוז. עקב כך מדי שנה בעונת הגשמים מוצפים שטחים נרחבים ונגרמים נזקים לרכוש וסיכון לתושבים. המבקר קובע, כי אי קידום הנושא נובע בין השאר מחילוקי דעות בין העירייה לרשות ניקוז ערבה, לאחר שהעירייה מבקשת להיות רשות ניקוז נפרדת