העירייה מנסה לסגור את אורט שפירא

העירייה מנסה לסגור את אורט שפירא

כך טוענים הוריןם לתלמידי אורט. הטענה של העירייה היא שהבית ספר פונה לאוכלוסיית התיכוניסטים ובכך פחות תלמידים הולכים לתיכונים העירוניים. לכתבה בנושא. מה דעתכם? האם זאת בעייה? או שצריך לתת לתלמידים את החופש לבחור?
 

Double U

New member
לא לסגור!

אני לא מבין מה הבעיה בלתת לימודים מקצועיים. עדיף שהם לא יקבלו תעודת בגרות בלימודים במקום שהתיכון יקנה להם מגמה מקצועית שהם באמת אוהבים וישיגו תעודת בגרות. אני חושב שזה פיתרון מצוין לתלמידים שלא מתאימים (מבלי כוונה להעליב) ללימודים עיוניים. העירייה תעשה טעות גדולה אם תסגור את אורט שפירא...
 
אני חושבת שיש לך טעות

מדובר בתלמידים כמוני כמוך, שפשוט רצו בנוסף ללימודים מגמה יחודית יותר. לא מודובר במרכז חינוך אורט שם זה באמת הזדמנובת שניה.
 

ba r2 0 1 0

New member
יש גם הרבה תלמידים פחות טובים

שמתקבלים לשם.... אני חושב שמקבלים מממוצע 61 (לא לכל המגמות). אז זאת עוד אפשרות... כמובן שלמי שיש ממוצע נמוך יותר זאת לא אפשרות.... וגם שאת הרוב לא מקבלים אחרת כולם היו הולכים לשם.... אבל אני יודע על כמה תלמידים חלשים מהכיתה שלי שנרשמו לשם (לא יודע אם יקבלו אותם אבל הם נרשמו...
)
 

Double U

New member
אני גם חושב

שמי שמגיע לתיכון עיוני עם ממוצע מסוים שהוא נמוך, משובץ למב"ר אז ילדה מהכיתה שלי (שלנו בעצם) עם ממוצע כזה מעדיפה ללכת לאורט שפירא.
 

ba r2 0 1 0

New member
ניתן להבין את החששות של העירייה אבל

זה ממש לא מכובד מצידה פשוט לפתור את זה בסגירת התיכון
זכותם של התלמידים לבחור בדרכם שמתאימה להם. בנוסף התיכון נותן פתרון להרבה תלמידים שיותר קשה להם וגם תהיה להם יותר בעייה להתקבל לתיכונים העיוניים (יש הרבה שמביאים את זה על עצמם... שלא איכפת להם מהלימודים והם פשוט לא עושים כלום.... לפעמים גם לא דואגים להגיע לבית הספר... אבל יש הרבה כאלה שפשוט קשה להם ואורט שפירא יכול לעזור במקרים כאלה...). חוץ מזה יש הרבה כאלה שמוכשרים בתחום מסויים ו"אורט שפירא" יכול מאוד לקדם אותם... הקמפיין פרסום של העירייה לתיכונים העיוניים היה אמנם מוגזם, אבל עוד לגיטימי.... הם רוצים להחזיר את המוניטין הרב של תלמידי העיר מרשת אורט לתיכונים העירוניים... אבל זה עד לסגור את בית הספר? אני חושב שזה לא ראוי....
 
מקומם..

הכתבה הזאת פשוט מראה שדבר טוב יכול להרס בשניות.. אם יסגר אורט שפירא. א. תלמידים בעלי ממוצע נמוך ישובצו בכיתות מב"ר ב. תלמידים בעלי ממוצע נמוך לא יוכלו לבחור מגמה יחודית ג. תלמידים בעלי ממוצע נורמלי ישלחו לכיתות רגילות לא יצליחו וינשרו. אני בעל ממוצע של 88 [טפו טפו טפו,מלח מים ואמונות טפלות] בחרתי להירשם לאורט שפירא. ידעתי שאם אני ארשם לתיכון עיוני רגיל אהיה בכיתה עם מלא תלמידים שלא ניתן להם היחס הראוי [יחס ראוי-תשומת לב מספקת] אלמד מקצועות שלא מוצאים חן בעיני (החל מצרפתית ועד לביולוגיה..) ובסופו של דבר ידעתי שבמוקדם או במאוחר אנשור. לכן בחרתי את אורט שפירא. וכל מי שאני אומר לו שנרשמתי לשם אומר לי שזה הדבר הכי טוב שיכלתי לעשות. אסור,פשוט אסור לסגור את המקום הזה!
 

Double U

New member
../images/Emo45.gifמסכים עם א,ב,ג.

אבל לא עם ההמשך|: אם כל תיכוניסט עם ממוצע 88 היה נושר, איך הייתה נראית תיכון עיוני? לגבי המקצועות כמו שפה זרה שנייה ומדעים אני כבר יותר מסכים כי גם אני לא מת על כולם. אבל בשביל שנה אחת איתם אני מוכן לסבול
 
../images/Emo4.gif

זה טוב שיותר תלמידים פונים לחינוך פרטי - מכיוון שאז יש פחות לחץ על מערכת החינוך - ויש יותר שאיפה להגיע להישגים (מצד בתי הספר).
 

qtgirl

New member
אני לומדת באורט שפירא

אני בידיוק כבר מסיימת אני ביב'... אנחנו השכבה הכי קטנה בביצפר (3 כיתות שכל כיתה בממוצע 25-35 תלמידים) בכיתה י', באה מנהלת מקסימה שאמרה לנו שאנחנו צריכים להשקיע בבית ספר, והתחלנו בפרסום הבית ספר, ומהשכבה הקטנה שלנו יש עכשיו בכיתות י' ויא' משהו כמו 9 כיתות מפוצצות. וכמישהי שבאה מתוך הביצפר אני רואה כמה שהביצפר משקיע בתלמידים ושמביאים לנו הזדמנויות בלתי פוסקות העיקר שלא נעזוב את הביצפר, ופותחים לנו קורסים לכאלה שנכשלו למשל בלשון בכיתה י', לעשות את זה שוב פעם בכיתה יב' ועוד... ולא פלא שתלמידים מעדיפים ללכת לאורט שפירא שאצלנו יש מספר גדול של מגמות, וגם אפשרות לסיים חצי תואר או משהו כזה... ובמקום שהתיכונים האחרים יגלו את אותה הסבלנות כלפי התלמידים וילכו לקראת התלמידים כמו שהולכים באורט שפירא, (הזדמנות שנייה לסיים בחינות בגרות, מגמות יחודיות), הם פשוט זורקים תלמידים בעלי ציונים נמוכים מהביצפר, ולא פלא שתלמידים מעדיפים ללכת לאורט שפירא ששם יש איזה שהוא ביטחון שאין מצב שיעיפו אותם מהביצפר או לא יתנו לעלות כיתה. במקום שהעיריה תיתן כסף ומשאבים לאורט שפירא לאור ההצלחה הגדולה של בית הספר, היא מנדה את הביצפר, ורוצה לסגור אותו!! התיכונים העיוניים צריכים לקחת דוגמא לאיך לנהל בית ספר, ולתת יחס שווה וטוב לכל התלמידים, אבל מתי שהם התעוררו אורט שפירא תגדל ברמה כזאת שהתיכונים העיוניים יהיו כמו שאורט שפירא היית לפני 3 שנים- בלי תלמידים.
 
למעלה