העלאת מס הרכישה על דירה להשקעה - מ- 24 ביוני

העלאת מס הרכישה על דירה להשקעה - מ- 24 ביוני

הודעה דרמטית לכל רוכשי הדירות להשקעה!
לפי פרסומים עדכניים, מס הרכישה על דירה להשקעה ועל דירה הנרכשת על ידי תושב חוץ יעלה כבר ב- 24 ביוני, ולא ב- 1 ביולי, כפי שפורסם בעבר.
כידוע, שיעורי מס הרכישה הצפויים יהיו 8% עד חלק השווי שעד 4,800,605 ש"ח, ו- 10% על חלק השווי העולה על 4,800,605 ש"ח.
נזכיר כי שיעורי מס הרכישה אשר יחולו עד לתיקון נעים בין 5% ל- 10%, כך שהשינוי צפוי להגדיל באופן משמעותי את מס הרכישה על דירות כנ"ל.
יחד עם זאת, ועל אף ההתרעה הקצרה, נמליץ למי שמבקש לנצל את חלון הזמנים הקצר לביצוע עסקאות בדירות, לא לנהוג בחיפזון, ולחשוב היטב על היבטי המס של העסקה.
למשל, ישנם בעלי דירות המבקשים להעביר את דירותיהם לקרובי משפחה, אשר לא רשומה דירה על שמם. לפעולה כזו עשויה להיות השפעה מרחיקת לכת במישור של מס שבח. לכן, למרות לחץ הזמנים, חשוב להתייעץ עם מומחה לפני ביצוע העסקה, כדי למנוע תקלות מס.
 
תשובה

שלום רב,
אין תשובה חד משמעית לשאלתך. מצד אחד, אפשר לעשות הסכם לרכישת דירה גם בתוך כמה שעות. מצד שני, כלשון האמרה הידועה, החיפזון הוא מהשטן. לעתים הבהילות לערוך הסכם גוררת טעויות מסחריות ומשפטיות, שקיים קושי לתקן אותן בדיעבד. על כן, גם אם חותמים בתוך יום, יש לחשוב היטב על ההשלכות.
 

ruven7

Active member
צעד טפשי שלא יפתור דבר

משקיע שיושב על מליון ש"ח לצורך העניין לא יירתע לשלם עוד 30K ויגלגל את זה על השוכר ותוך פחות משנה-נניח-יחזיר לעצמו את הסכום הזה
זה לא יפחית את מחירי הדירות.
העלאת מס אינה תמיד פתרון בכלכלה.
 
למעלה