העץ הפילוגנטי ומוצא המינים הדימיון בין מינים שונים אינו מקרה, אלא ברוב במקרים
זה מעיד על מוצא משותף. זו אחת מאושיות הביולוגיה המודרנית.
במיוחד הדבר נכון לגבי האדם ופרימטים אחרים - שימפנזות, גורילות ואורנגאוטנים.
כמובן שלא מדובר בדימיון שטחי גרידא אלא במאפיינים רבים דומים באנטומיה, פיזיולוגיה וגנטיקה.
וכאן באה הפילוגנטיקה. הדנ"א הוא החומר התורשתי של בני האדם,
מועבר מהורים לילדים. בחינה של הדנ"א יכולה ללמד אותנו על ידי
בחינה של גנים וסמנים גנטים מוצא של אנשים
לשחזר בזאת עצי משפחה, ולגלות קרובים רחוקים ובני משפחה אבודים.
מה שצריך לציין הוא שיש כאן עקביות , אם יש לנו 50 סמנים גנטים ובעזרתם אנן משחזרים עץ משפחה, אם ניקח 50 סמנים גנטים אחרים נקבל את אותו עץ המשפחה.
וכאן בא אחד הניבויים החזקים של טענת המוצא המשותף.
אם נבחן את העץ הפילוגנטי של מינים שונים לפי שתי קבוצות שונות של גנים שנבחר באופן אקראי, נקבל את אותו העץ.
כמובן שלא נאמרה כאן שום מילה על אבולוציה כתוצאה מברירה טבעית. רק על מוצא המינים , ומוצא האדם בכלל זה.
זה מעיד על מוצא משותף. זו אחת מאושיות הביולוגיה המודרנית.
במיוחד הדבר נכון לגבי האדם ופרימטים אחרים - שימפנזות, גורילות ואורנגאוטנים.
כמובן שלא מדובר בדימיון שטחי גרידא אלא במאפיינים רבים דומים באנטומיה, פיזיולוגיה וגנטיקה.
וכאן באה הפילוגנטיקה. הדנ"א הוא החומר התורשתי של בני האדם,
מועבר מהורים לילדים. בחינה של הדנ"א יכולה ללמד אותנו על ידי
בחינה של גנים וסמנים גנטים מוצא של אנשים
לשחזר בזאת עצי משפחה, ולגלות קרובים רחוקים ובני משפחה אבודים.
מה שצריך לציין הוא שיש כאן עקביות , אם יש לנו 50 סמנים גנטים ובעזרתם אנן משחזרים עץ משפחה, אם ניקח 50 סמנים גנטים אחרים נקבל את אותו עץ המשפחה.
וכאן בא אחד הניבויים החזקים של טענת המוצא המשותף.
אם נבחן את העץ הפילוגנטי של מינים שונים לפי שתי קבוצות שונות של גנים שנבחר באופן אקראי, נקבל את אותו העץ.
כמובן שלא נאמרה כאן שום מילה על אבולוציה כתוצאה מברירה טבעית. רק על מוצא המינים , ומוצא האדם בכלל זה.