עקרונות החינוך האידיאלים כפי שהיו אמורים להיות
-הבנה חשובה מידע.
- למידה של הסטוריה של הישגים אנושיים ותרבות-במקום מלחמות ופוליטיקה.
- התאמה של החומר הלימודי באופן אישי ולא כיתתי.
- הכנה לחיים במקום הכנה לאוניברסיטה.
- לימוד מתוך רצון חופשי ולא מתוך כפייה.
- לימודי ידע מעשי ולא ידע סתמי.
- הקנייה של ערכים אישיים וחברתיים(חשוב מאד מאד).
- ידע אקטואלי במקום מיושן.
- למידה חוויתית במקום סגנון למידה מדעי.
- כלל חשוב-אין רודפים אחר תלמידים.
- סדור התלמידים בכיתה עפ"י בקשותיהם.
- הסבר חשיבות התכנים הלימודיים עבור כל מקצוע לימודי.
- אין ללמוד תכנים של כניסה לקרביים(מבנה החלקים הפנימיים של החיידקים).
- ללא מבחנים וללא ציונים(האמביציה ללמוד תבוא מהחומר הלימודי החשוב והמעניין)
- ללא דחיסת תכנים לראש בכוח.
- ללא ניתוחים וחקירות שיכלתניות(למה התכוון המשורר/הסופר).
- ללא תכנים דתיים כלשהם.
-הבנה חשובה מידע.
- למידה של הסטוריה של הישגים אנושיים ותרבות-במקום מלחמות ופוליטיקה.
- התאמה של החומר הלימודי באופן אישי ולא כיתתי.
- הכנה לחיים במקום הכנה לאוניברסיטה.
- לימוד מתוך רצון חופשי ולא מתוך כפייה.
- לימודי ידע מעשי ולא ידע סתמי.
- הקנייה של ערכים אישיים וחברתיים(חשוב מאד מאד).
- ידע אקטואלי במקום מיושן.
- למידה חוויתית במקום סגנון למידה מדעי.
- כלל חשוב-אין רודפים אחר תלמידים.
- סדור התלמידים בכיתה עפ"י בקשותיהם.
- הסבר חשיבות התכנים הלימודיים עבור כל מקצוע לימודי.
- אין ללמוד תכנים של כניסה לקרביים(מבנה החלקים הפנימיים של החיידקים).
- ללא מבחנים וללא ציונים(האמביציה ללמוד תבוא מהחומר הלימודי החשוב והמעניין)
- ללא דחיסת תכנים לראש בכוח.
- ללא ניתוחים וחקירות שיכלתניות(למה התכוון המשורר/הסופר).
- ללא תכנים דתיים כלשהם.