מיכי 10
Member
הערב במועדון יוסי שמר + בקורס א-ו.
היינו 9 חברי מועדון ועוד 7 תלמידים = 16 משתתפים. (במהלך הערב המשיכו להגיע התלמידים הנוספים).
דורון הדריך קריאה משותפת של תחילת הסיפור "אספרנטו" של עמוס עוז (בתרגום ג'אן פיירו ועמרי). ובעיקר הִנחה גם שיחה, שאלות ותשובות.
בהמשך, חילק אותנו לצמדים, למשחקי תפקידים לפי הסיפור.
זה עודד אותנו לשוחח בינינו באספרנטו, ולשפר אותה.
*~*~*~*~*~*~*
לאחר הפסקונת קטנטונת, עבר דורון לשיעור למתחילים. היו הערב 26 תלמידים.
היה שיעור מצוין! הוא התחיל בשיר נחמד ומרענן - "בוקר בא לעבודה" - כדי ללמד כמה מילים חדשות:
Mateno venas por labor'
Tag(mezo) venas por la manĝ'
Vespero venas por ripoz'
Nokto venas por la dorm'.
אחרי השירה, ציטט דורון משחק תפקידים מצחיק במיוחד, שכתבו בעבר שתי תלמידות שלו, באספרנטו קלה מאד וטובה, על זוג ש...
אחרי זה חזר על הכלל הדקדוקי התשיעי של זמנהוף:
"Oni skribas kiel oni aŭdas."
חזרה קלה על הזמנים בדקדוק, לפי בקשה של אחת התלמידות.
לאחר מכן, לימד דורון את (ריקוד ה)קורלטיבים. עדיין לא את כולם, אלא את הרוב, לפי מילות השאלה ומילות התשובה שהם כבר לָמדו.
ועוד ועוד. זה היה שיעור טוב וזורם, ממש מלאכת מחשבת
והתלמידים לומדים ומתקדמים במהירות מפתיעה.
למי שמסתקרן, ה-
בכותרת, בגלל חזרה קלה ומשעשעת בשיחה, על שמות של חיות מחמד, שיש לחלק מהאנשים בבית.
היינו 9 חברי מועדון ועוד 7 תלמידים = 16 משתתפים. (במהלך הערב המשיכו להגיע התלמידים הנוספים).
דורון הדריך קריאה משותפת של תחילת הסיפור "אספרנטו" של עמוס עוז (בתרגום ג'אן פיירו ועמרי). ובעיקר הִנחה גם שיחה, שאלות ותשובות.
בהמשך, חילק אותנו לצמדים, למשחקי תפקידים לפי הסיפור.
זה עודד אותנו לשוחח בינינו באספרנטו, ולשפר אותה.
*~*~*~*~*~*~*
לאחר הפסקונת קטנטונת, עבר דורון לשיעור למתחילים. היו הערב 26 תלמידים.
היה שיעור מצוין! הוא התחיל בשיר נחמד ומרענן - "בוקר בא לעבודה" - כדי ללמד כמה מילים חדשות:
Mateno venas por labor'
Tag(mezo) venas por la manĝ'
Vespero venas por ripoz'
Nokto venas por la dorm'.
אחרי השירה, ציטט דורון משחק תפקידים מצחיק במיוחד, שכתבו בעבר שתי תלמידות שלו, באספרנטו קלה מאד וטובה, על זוג ש...
אחרי זה חזר על הכלל הדקדוקי התשיעי של זמנהוף:
"Oni skribas kiel oni aŭdas."
חזרה קלה על הזמנים בדקדוק, לפי בקשה של אחת התלמידות.
לאחר מכן, לימד דורון את (ריקוד ה)קורלטיבים. עדיין לא את כולם, אלא את הרוב, לפי מילות השאלה ומילות התשובה שהם כבר לָמדו.
ועוד ועוד. זה היה שיעור טוב וזורם, ממש מלאכת מחשבת
למי שמסתקרן, ה-