הערב ברש"לצ ארוע פרסי

פרויז1

New member
הערב ברש"לצ ארוע פרסי

= ארוע מוחי. אני מכניס בקבוק וויסקי - בֵּחָנד יָא נַחָנד.= ירצו או לא ירצו. הביאו לשם איזה זמר, כניסה 160. נו, gamari ! שמים שמה איזה
?
 

s h i r i n 1 0

New member
פרויז למה הכוונה

? רק שהשב"כ לא יראה את ההודעה שלך. ישר יחרימו את הוויסקי. אני שמעתי שהזמר אחמד אזר יופיע שם הערב נכון? אך לא חושבת שאגיע בגלל הקור וה
.
 

פרויז1

New member
השב"כ לא יגיע השבת../images/Emo8.gif

הוא עסוק בעזה. הוויסקי? אמרתי לך כבר : זה ייכנס - ירצו או לא ירצו. שיתחרו במוניר שירזי, אמא של gamari .
 

פרויז1

New member
היה מוצלח.

אהמד רזאד ושהלה סרשאר היו נהדרים, לא היתה צפיפות יתר והאוכל היה טוב. לילה טוב, הולך לישון.
 

gamari

New member
2 הזמרים שהזכרת

כבר היו בארץ, כל אחד מספר פעמים, קל להביא לארץ את הזמרים הזולים, הפחות מבוקשים כי משתלם להם להגיע לפה ולדרוש סכום יחסית גבוה ממה שהם יקבלו בלוס אנג'לס. שזה כולל טיסה הלוך חזור. וזו לא בעיה גדולה להביא לארץ זמר, הבעיה להביא זמר נחשב ואם כבר הוא יסכים להגיע, הוא ידרוש סכום כזה גבוה שמי שיביא אותו כבר יהיה חייב לארגן מופע ענקי כדי להרוויח קופה רצינית. הבעיה היא שלא כל אחד מסוגל לארגן ארוע לפרסים, לאיראנים יש שפה מיוחדת שבכדי לדעת לדבר אותה (הכוונה להבין איך הם מתנהגים, מה אוהבים ואיך רוצים שיתייחסו אליהם) צריכים להיות בעלי רגישות יתירה.
 

פרויז1

New member
בוקר טוב ניר !

כל המון הוא המון הוא המון. אם זה פרסים בעלי גינונים מפותחים ביותר כפי שציינת, או אחרים שאין להם אלוהים. לכל עדר יש רועה שיכול להובילו. דוגמה? בבקשה, דוגמה מעולם השיווק : ראה את הנהירה ההמונית לטלביזיות החדשות: הן גדולות, מודרניות בעלות ביצועים פנטסטיים ועוד. אַמָּה מה?מעוותות את התמונה. הן פוחסות את הדמויות והאנשים נראים גמדים ושמנים. זה שיווק שנועד לשלוח את ההמון לרכישה הבאה בעוד 10 שנים: הטלביזיות יישארו גדולות - א-ב-ל בלה בלה ... התמונה תחזור לנורמליות. שמת לב איך מובילים המון לשלם פעמיים? על ידי הובלתו למוצר עם פגם מובנה. זאת דעתי על הקבוצה במישור הציבורי - רוצה? במישור הפוליטי! כל היתר זה עידונים לשוניים שנועדו לנטרל ביקורת . ניר! עלות הבאת זמר מחו"ל - גבוהה מאוד! תסכם את כל ההוצאות של טיסות ושונות, תוסיף על זה את שכרו וזה ימבה. אכן, לאומן כזה צריך לארגן הופעות גדולות אחדות על מנת שגם יהיה ריווחי.
 

gamari

New member
פרויז ג'אן

לפני שנה וחצי אמא שלי הביאה לארץ את הזמר ג'אהן, לא אנקוב בסכום שהוא דרש להופעה אחת. אציין מספר עובדות. המחיר להופעה בארץ היה בערך פי כמעט 4 מהופעה בארה"ב. כמובן שלקחנו בחשבון את כל העלויות הנוספות של מגורים פה (מלון או דירה), עלויות אוכל, זמן מבוזבז לחזרות ועוד ועוד. לאמא שלי היה אולם ארועים על הראש ולא היה לה זמן לארגן מספר ארועים או לפחות אחד גדול. למרות שטמון פה רווח של 20,000-25,000 ש"ח פלוס מינוס לערב (אחרי כל ההוצאות) היא פנתה לאחד הקולגות בקומונה והוא מצא הזדמנות. הרים מופע בגאלרי פאלאס ולקח את רוב ההוצאות על עצמו, היה נחמד מאד ל-2 הצדדים ואמא שלי הסתפקה מבחינתה במופע אחד באולם שלה עם הזמר. שזה היה האינטרס. כמובן שבאותו ערב היה מלא עד אפס מקום ומאד שמח. כבר ציינת פה ושמענו את זה לא מעטעל פועלה של אמי אמא שלי קיבלה המון הצעות של להביא לארץ זמרים מחו"ל. עד לא מזמן בשבילי שזמר היה מגיע זה היה וואוו..... ולא משנה באיזו שפה הוא שר. מאז שהשתחררתי מהשרות הצבאי טיילתי המון, לפני התואר (5 שנים אינטנסיביות) , תוך כדי ואפילו היום... והייתי בהמון הופעות של כל מיני זמרים ולהקות כי בעיני זה שווה הרבה יותר מעוד ערב של בירות עם חברים. השיא היה בלוס אנג'לס. ושם הבנתי מה זה התעשייה של הזמרים האיראנים ובשבועיים של שהות ראיתי כ"כ הרבה שמופיעים (ביג'ן מורטזבי, אנדי, מורטזא, לילה פורוהר, נוש אפרין, גוגוש ששרה עם אנריקה איגלסיאס, להקת סנדי וג'אהן) , אח של אמא עוסק שם בהפעלת מכונות שתיה בכל המועדונים אז הייתה לי גישה לכל קברט והבנתי מייד שהמחירים שהם גובים שם לערב זה בערך רבע ממה שהם ייקחו להופעה פה כי ההבדל זה רק כרטיס טיסה של 1,300 דולר הלוך חזור ישיר עם אל על ועוד קצת למגורים ומחיה של יום יומיים. המגמה של המארגנים בארץ זה לשלם כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. היה עד לפני 10 שנים בארץ את אדון ביביאן (רח' בן יהודה בתל אביב), שהיה די מוביל בתחום ארגון הופעות בארץ ואמרגנות זמרים, הוא היה המקור לחשיפת מוסיקה פרסית חדשנית והייתה לו גישה דרך אחיו שהוא הבעלים של אולפני ג'אם-א-ג'ם, להביא לארץ זמרים הנחשבים למובילים במוסיקה הפרסית. והכל היה נעשה דרך ג'משיד יעקבי שהיה גם בין האמרגנים . עידן האינטרנט נכנס (בדיוק 10 שנים אחורה) והחשיפה הלכה ונעשתה גדולה למוסיקה.תוך כדי קמו כל מיני בעלי מסעדות ובעלי רדיו פרסי פירטי שהרימו מופעים והבינו שבארץ כל זמר פרסי שיבוא , הוא יתקבל בברכה ללא כל קשר למידת הצלחתו בארה"ב. ולכן החלה מגמה של הבאת זמרים שגובים מחיר יחסית זול, ובהתאם גם ניתן לארגן מופע פרסי עם מינימום השקעה בקהל אלא הופעה בלבד באולם ארועים שזה כולל כיבוד, מ עין קברט ממוצע (ואני לא מדבר על קונצרט של נטו מוסיקה). והעלות לאורח היא לא כל כך יקרה. ואם תנסה ללכת אחורה בזכרון, ב-10 שנים אחרונות מתי הגיע לפה זמר מהשורה ? אפילו לא אחד,,,טוב נו אולי בפעמים בודדות, שהרם סולטי או אומיד (שפה הוא התחיל להופיע..) אין פה מישהו שיודע לעשות את זה כמו שצריך, זה לא פשוט ודורש לקיחת סיכון, כי עם פרסום טוב אפשר להרוויח יפה. אה ושכחתי משהו חשוב.... אצל היהודים הפרסים, אדם לאדם זאב.... איך זה יצא שאין פה הופעות של זמרים מחו"ל כבר תקופה ארוכה ופתאום באותו ערב , שני מופעים שונים ? תמיד יש פה מתחרים בגלל צרות עין, ועובדה שבכל תקופת פעילותנו, במסעדת שירז האגדית ברח' לוינסקי או באולמי עדן שיראז קמו ונפלו כל כמה חודשים מסעדה פה או מועדון שם שניסו לחקות את מה שאמא שלי עושה ולא הצליח לאף אחד, בעיקר כי יש להם צרות עין. למי שזוכר, כמה פעמים פתאום היו מגיעים שוטרים או פקחים בלילה ? כשהם ראו שיש רשיון לעסק ואנחנו עובדים בצורה מסודרת הם עזבו ולא עשו שום דבר, ומי שלח אותם ? המתחרים , , למה ? כי כאב להם שאצלנו האולם מלא ושמח ואצלם הרבה פחות או לא כפי שציפו.. בינינו, מי שמארגן ארוע כל שהוא, אם הוא חושב רק על הכסף, הוא לא יחזיק מעמד כי אין לו את הנשמה והלב שהוא צריך, כי המהות היא לגרום לאנשים להיות שמחים. אם במוצ"ש האורחים בגאלרי פאלאס היו שמחים וזהעשה להם טוב אז אח'לה, ובמקביל מי שהיה באולמי ארגמן והיו שם רק 40 איש לא נהנה אז לא אח'לה.... אתה יודע כמה פעמים נשים היו מתקשרות לאמא שלי ומבקשות שתדאג שיהו עוד בחורות באולם ולא רק גברים ? כי כשהבעלים שלהן היו מגיעים איתן, הם היו רואים עוד בחורות, היו שותים קצת, שמחים, שוטפים את העיניים וא"כ מי שהיה נהנה זאת האשה שבעלה היה מאושר ובעל שמחה בלב..... (לרוב נשים היו מזמינות מקום ולא גברים - חוץ מדוד שלך אליאס) פה נמצא הסיפוק, בהכרת תודה ובפידבק מהקהל
 

פרויז1

New member
../images/Emo213.gif../images/Emo213.gifניר היקר ! שבת שלום ומועדים לשמחה

אנחנו צוללים להנאתנו בתוך דיון פרקטי לגבי המצוי בתרבות הפנאי של יהודי פרס בישראל. אנחנו עדים לשינויים הדרמטיים שמתחוללים בסגנון אומנות הכללי של השירה הפרסית בהשפעה מערבית בעירקר אמריקאית. ועל כן, זה בדיוק הזמן לשמר את הסגנונות ההסטוריים בדגש על סגנונות יהודיים מקומיים. כוונתי לתרבות, לשירה, כלים וחפצים, לבוש, שפה, מנהגים וכל היוצא באלה. לבני הערים השונות יש סממנים מקומיים יחודיים למקום, שהתגבשו לאורך זמן. הנה מצאו בדרום אמריקה(?) שבט בן 1,500 נפש בלבד(!)שיש לו שפה משלו ושהשפה לא מדוברת בשום מקום אחר בעולם. כשעברתי בסלון בביתי, קלטתי את מוטי קירשנבאום מציג את התגלית(שלו?). ראיתי מוזאונים עדתיים כמו מוזאון של יוצאי לוב, ומוזיאון יוצאי מרוקו באור יהודה. ביקרתי שם ולא שבעתי.רואים שם חפצים ושומעים שם את סיפור חלקה של יהדות לוב בשואה בתום מלחמ"ע השניה. קיים גם המוזיאון הפרסי בחולון דווקה בו עוד לא ביקרתי. (מתארגנים?
). לא ידעתי שנשים פרסיות כל כך יצריות. דוטקצ'י התייחסה ליצריוּת הפרסים/ות באשכול שבו חברי הפורום מציינים שמותיהם, העדפות וכיו"ב. בו'נה ! הפרסיות הן מתוחכמות! הן באמת פנו לאמך בדרישה לעודד הגעת יותר נשים למועדון הפרסי שניהלה, כדי לדרבן את הפרסים שלהן בסקס?
 

gamari

New member
בתשובה לשאלתך

בהחלט כן אני הייתי עד לכך המון פעמים שנשים ביקשו מאמ שלי במפורש שתדאג שיהיו קבוצות שכוללות נשים, לא משנה מאיזה גיל.. ואם שמת לב, רוב הקהל שהגיע לאולם של אמא שלי היו מחויטים ובעלי מעמד ומקום של כבוד בקהילה הפרסית... וזה היה מעין פורקן בשביל כולם שלא היה באף מקום אחר... מוסיקה + אלכוהול + אוכל טוב+ שטיפת עיניים = הנאה - מתכון הצלחה בכל שפה
 

niya

New member
אני עדה

שהיתה אחלה מוסיקה... אנחנו היינו בדרך חזרה ממפגש משפחתי מסורתי, ובדרך נהנינו מהמוסיקה של האירוע דרך הטלפון של
פרויז
תודה
 

niya

New member
שמענו בסדר

עד כמה שאפשר דרך הנייד. אבא שר איתו והיה מבסוט וגם אנחנו
 

פרויז1

New member
../images/Emo213.gif../images/Emo213.gifרונית! שבת שלום וחג שמח!

טוב, אחרי שאבא שלך אכל את הפיתות והזיתים של מושיקו - בטח! כל מוסיקה תשמח אותו.
זה בגלל מושיקו. לא בגלל המוסיקה. נכון שנכון
 
למעלה