הערה כל המבקרים למיניהם...

illustrator

New member
הערה כל המבקרים למיניהם...

יש פה משהו שמאוד מפריע לי כבר הרבה זמן, ולאחר שראיתי את התגובות לציור של NIGHTCRAWLER ש-GOKU צייר, אני כבר לא יכול לשתוק.... כולם העירו על הסנטר שלו בציור, ואני אומר לכם שלא רק שזה בסדר, זה גאוני!!!! הראש לא היה יוצא כזה מרשים אילולא הסנטר הגדולה! אני, באופן אישי, מאוד אהבתי את הסגנון! אז מה ההערה שלי? תתחילו להתרשם מהציור בכללותו! אני רואה פה הערות על כף רגל שקטנה מדי... כולם נהיו פתאום מומחים לאנטומיה ופרופורציה? שימו את הזכוכית מגדלת בצד, הישענו אחורה, ותסתכלו על כל הציור. אני טוען שציור לא חייב להיות מדוייק. אני בטוח שאף אחד לא יושב לצייר עם סרגל ומד זוית, ורבים מעוותים פרופורציות בכוונה! והנה כמה דוגמאות מהמקצוענים: מארק סילבסטרי - לא מקפיד בכלל על פרופורציות, אבל העבודות שלו הן מהיותר דינמיות בענף! מארק טקסריה - הדמויות שלו חסרות פרופורציה לחלוטין, אבל בעלות הרבה עוצמה! ג´יי לי - שוב, אין פרופורציה וההצללה מלאכותית, אבל האפקט הסופי מרשים מאוד! טוד מק´פרלן - יש צורך לפרט? כמובן שיש עוד רבים, אז לתשומת ליבכם....
 

GOKU

New member
תגובה על הכל (אין לי כותרת אחרת חח)

בתור התחלה אני חייב להגיד לך תודה רבה...אני שמח שאהבת את הציור ומקווה שתאהב את הציורים הבאים שלי...(אגב יש כאלה שאני לא מפרסם פה אלה בפורום מנגה ואנימה) דבר שני כן כן כולם (כולל אותי) תמיד מעירים על פרופורציות ועל אנטומיה נכונה...זה בגלל שהרבה אנשים מחפשים לעשות את זה כמה שיותר דומה למציאות ועם זאת שונה ממנה...לדוגמא בציור שהזכרת שאני עשיתי...נתתי לNIGHT CRAWLER גוף עם אנטומיה שאני מניח שהיא די נכונה חוץ מהראש... בראש בכוונה כהרגלי הגזמתי והחלטתי לעשות סנטר ארוכה יותר... למה? כי ככה אני אוהב...אבל אתה צודק...ליפעמים לא צריך לשים לב לכל אלה...פשוט תלוי מה הצייר אוהב ומה הוא רוצה להראות...ומכיוון שאני רוצה לעשות קומיקס בסטייל מסויים אני לא אעשה פרופורציות ואנטומיה שגויה לגמריי כי חשוב לי שזה יראה הגיוני...(אלה אם אני המצאתי את היצור שאני מצייר) וזהו בנתיים לא יודע מה עוד להגיד על זה... אז שוב תודה -GOKU
 

yonabarak

New member
ביקורת ביקורת הביקורת

הבעיה היא לא בהטפלות לפרטים שוליים. הבעיה היא אם התכוונת לזה או לא. כל האמנים שהזכרת יודעים את האנטומיה שלהם טוב מאוד, זה לא שהם לא יודעים אנטומיה. הם משתמשים בהגזמות כאמצעי אומנותי, אבל הם מאוד עקביים במה שהם עושים. זה לא שבמקרה יוצא להם ראש קטן מידי, אלא שבאופן עקבי יש לדמות ראש קטן. ברוב הטעויות שאנשים מצביעים עליהם כאן, ברור שלא הייתה כוונה לעשות כף יד קטנה מידי בתור סגנון, כי רואים שזה פשוט לא מתאים לסגנון של שאר הציור. אם עושים עיוות מכוון, צריך להיות ברור שזה מכוון ולא טעות. כי טעויות כאלה תמיד קופצות ישר לעיניים וצורמות להנאה, גם אם שאר הציור עשוי טוב ומרשים. עוד דבר שאני ממליץ זה ללמוד אנטומיה לא רק מקומיקס, ששם באמת יש הרבה פעמים הגזמות, אלא מספרי אנטומיה לציירים ומצילומים של אנשים אמיתיים. לא ללמוד איך מציירים פוזות מסוימות, אלא ללמוד את המבנה הבסיסי של השלד והשרירים, ואז תדעו לסובב את הדמות בראש לכל כיוון.
 

chatenoire

New member
מסכימה.

כדי ליצור עיוות שיראה טוב, צריך קודם לשלוט היטב בצורה המושלמת. על אותו הרעיון, רוב האמנים המודרניים התחילו מלימוד שקדני של האמנות הקלאסית, ורק אז היה להם מספיק ידע כדי להכניס את הרעיונות הפרטיים שלהם לתוך הציור.
 

giri

New member
גם אני מסכימה עם כל הנאמר, ו...

לדעתי רוב האנשים שמבקשים כאן ביקורת לא מרגישים שהם הגיעו לשלמות. אני בכל אופן, כשאני משאירה ציור בפורום, אני מבקשת ביקורת כי אני לא מרגישה שהגעתי לשלמות כזו שאני יכולה לעוות בצורה חלקה (זה נשמע מוזר...) ולכן לתומי תיארתי לי שהאחרים אף הם מעוניינים בכזה סוג של ביקורת... רובנו פה עדיין לא כל כך מקצוענים כדי לא לקבל הערות על פרופורציות. ואפרופו פרופורציות, אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני בחיים לא אראה עיוות בציור שלי מייד כשאני מסיימת אותו, ובדרך כלל בכלל לא אראה עד שמישהו אובייקטיבי יעיר לי, אז לגבי כל הציורים שלי בעתיד... תעירו! תעירו!! ומכל הלב!! (אבל לא ברשעות :)))))
 

chatenoire

New member
טיפ חביב

כשאתם מסיימים ציור ורוצים לבדוק אם הוא הגיוני בפרופורציות, פרספקטיבה, קומפוזיציה או כל מילה גדולה אחרת, אבל העיניים שלכם סובייקטיביות מדי אחרי שעות של עבודה, תשימו את הציור מול מראה. כשתראו את הציור במהופך הוא יראה פתאום כמו ציור חדש, כמו שכל אחד אחר יראה אותו בפעם הראשונה; אז תוכלו לדעת איפה הטעויות שלכם.
 

The Crusader

New member
חחחח

אהבתי :) והנה עוד טיפ... על מנת ללמוד פרופרוציה טובה ניתן ללמוד המון ממאנגה ואנימה שמה הפרופורציות הם יותר מדויקות מקומיקס. בנוסף אני למשל הבעיה שלי היא לא שרירים וכדומה אלא רק פרופורציות או לפחות הכעיה העיקרית... אז כשאני לא בטוח בעצמי וזה קורא המון בייחוד בתנוחות הקשות אני לוקח סרגל ומודד!!! כן זה אולי קצת מאט את הקצב אבל עדיף ציור מדהים(או במקרה שלי לפחות מוצלח מהרגיל) בשעה מאשר ציור קקה מקה בחצי שעה. ובנוסף תראו לאנשים שלא מתעסקים ולא קוראים קומיקסים מכיוון שעד כמה שזה טוב להראות למקצועים ולקבל תיקונים המקצוענים יכולים לתת לפעמים הרבה תיקונים שרק יבלבלו ודומה... והאנשים ה"לא מיומנים" יגידו איך זה נראה לעין הלא מזויינת (סליחה על השפה :) ) ובסופו של דבר זה כנראה יותר חשוב. the crusader שנתן עוד איזה טיפ שבטח כולם יודעים כבר... אז לא משנה :)
 

HackMachine

New member
סליחה אבל...

כמה שאני חולה (אבל באמת מת) על מנגה.. אתה צריך לעשות הבדלה בין סוגי מנגות למיניהן. ישנם סוגים רבים, כגון: 1) סגנון פופולרי- הסגנון שבו רוב הפרופורציות נורמליות חוץ מהראש, שהוא פשוט ענקי (כמו פוקמון וכד´) 2) סגנון Bishoujo - (בחורות יפות).. פרופורציות יותר הגיוניות אבל עדיין כמו ברביות 3) Shoujo Manga - האנשים הגבוהים, הרזים, היפים אבל פרופורציות מושלמות... 4) הסגנון החדש - הסגנון במשתמשים בסרטים החדשים כמו Ghost in the shell או Cowboy Bebop... אני יכול להמשיך לעד. אנשים אמיתיים כמו בחיים אמיתיים. הסגנונות שהכי מושכים אותי אישית אלה Shoujo Manga והסגנון החדש
 

illustrator

New member
ברור שהמטרה להשתפר...

אני בטוח שכולם פה רוצים להשתפר ומצפים לביקורת בונה. גם אני מצפה לביקורת כשאני מעלה לפה ציורים. אני גם מודע לעובדה שרוב האנשים לא מעוותים מימדים בכוונה. פשוט ציינתי עובדה אחת פשוטה. מעבר לפרטים, חשוב להתייחס לכלל. ייתכן שתגלו שעיוות מסוים מוסיף הרבה לתוצאה הסופית, גם אם הוא לא נעשה במכוון. ואם כולם שופכים טיפים, אז גם אני אתן: ציירו מהחיים, וכמה שיותר. אם זה אומר מתמונות במגזינים (במגזינים שעוסקים בקולנוע או אופנה ניתן למצוא הרבה השראה), או אם זה אומר לשבת בטיילת/קניון/תחנה מרכזית עם בלוק ועפרון.
 
למעלה