הערך החינוכי-לימודי של ההתנדבות.

הערך החינוכי-לימודי של ההתנדבות.

האם עבודה התנדבותית אחרי הצהרים יכולה לספק לבן נוער: 1. חוויה של אינטראקציות חברתיות בונות? בונות יותר מפעילות בתנועת נוער? 2. ידע חשוב לחיים? חשוב יותר מחלק מחוגי ההעשרה אחרי הצהרים? 3. ערכי מוסר חשובים שקשה ללמוד במסגרות אחרות?
 

berlinale

New member
כן כן וכן

ביה"ס שבו אני למדתי הנהיג בזמנו משהו שנקרא "מחויבות אישית" שבו היינו צריכים לבחור גוף להתנדב בו. בגיל יותר מאוחר, פעילות בנוער לנוער או כמדריך בתנועת נוער נחשב, אבל בגיל מוקדם יותר, עבדנו בבי"ס לחינוך מיוחד ומוסדות דומים. אין לי ספק שזאת הייתה חווייה מעשירה וחשובה. יותר מתנועת נוער? אני לא מחזיקה מ*כל* תנועת נוער. לדעתי ולטעמי תנועות הנוער בארץ הן מאוד קולקטיביסטיות ברובן, ולא נותנות מרחב לשום התפתחות אישית. יש להן מטרה - לחזק את הרגש הציוני, את הערכים הממלכתיים - ואפילו את זה אני לא יודעת אם הם עושים.
 
רגע, אבל זה נידוב ולא התנדבות.

אני יודע שהרבה בני נוער היו שמחים להתנדב גם בלי שיחריכו אותם ובכל זאת, האם חלק מהקסם פג כשמוכרחים להתנדב למשהו?
 
למעלה