הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן-מאמר מדעי-פסיכולוגי של מאור פז, הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לפעמים אני שואל שאלות שאני כבר יודע את התשובה עליהן. למה, אתם שואלים? האם זה כי אני ילד מניאק מעצבן שסתם עושה דברים בשביל הכיף או בשביל לראות מה יגידו או מה יהיו התגובות? לא, לא. זה לא העניין.

העניין הוא, שהמציאות מסובכת. העולם מסובך. האמת היא שאנחנו כבר יודעים את זה, אבל העניין הוא, שהמציאות אפילו עוד יותר מסובכת ממה שאנחנו חושבים.

לא באמת יש טוב או רע. יש תמונות של מציאויות.

לא באמת יש שקרים או אמיתות. יש פרספקטיבות.

לא באמת יש שאלות ותשובות. יש שאלות ויש עולמות של תשובות.

שאלות פשוטות כמסובכות, התשובה היא אף-פעם לא באמת אחת. התשובה אף-פעם לא באמת פשוטה.

על כל שאלה, פשוטה ככל שתהיה, יש בעצם עולם שלם של תשובות פשוטות ומורכבות שכולן נכונות, ושמרכיבות יחדיו תמונה גדולה, שלמה והוליסטית שהיא הרבה יותר מורכבת מאשר מה שאי-פעם היינו יכולים להעלות בדמיוננו.

כאשר אנו מדברים על ראייה ויזואלית, באמצעות מערכת הראייה, הרבה פעמים אנחנו מדברים על ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית, אבל העניין הוא, שיש ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית וכן הלאה גם בתוך הראש שלנו, ובחשיבה שלנו, ובהבנה שלנו את הדברים.

שלב שהוא מתקדם מאוד יחסית, זה להבין שאפילו את מה שאנחנו יודעים, אנחנו יכולים לדעת עוד יותר טוב, כי תמיד יש עוד חלקים, שביכולתם להרכיב תמונה עוד יותר גדולה, ועוד יותר שלמה.

אחד המרכיבים הגדולים והחשובים של חוכמה אמיתית, וגאונות אמיתית, זה להמשיך ולשכלל עוד ועוד את עולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, וזאת במקום להשאיר את הידע הנוכחי שלנו על ועם כל הדברים שאנחנו כבר יודעים אותם, באותה הרמה הנמוכה של אותה ידיעה ברמה נמוכה, ומעבר לחיפוש אחרי מידעים חדשים לגמרי, בנושאים חדשים לגמרי, שיצרו אצלנו סכמות חדשות וסכמות-על חדשות, שאם זהו אופי הפעולה שלנו והלמידה שלנו, סביר להניח שיהיו מידעים, נושאים, סכמות וסכמות-על ברמה נמוכה, אם אנחנו לומדים את הדברים בצורה שטחית, לא עמוקה, לא רחבה ולא הוליסטית, ואז פשוט ממשיכים אל המידעים, הנושאים, הסכמות וסכמות העל הבאות כמו אידיוטים.

לכן, למידה חכמה, נכונה ואיכותית היא למידה המאזנת בין למידת דברים חדשים לחלוטין ללמידת דברים ש"קרובים" לעולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, ושממשיכים ובונים את הידע שכבר יש לנו, עם דגש מיוחד על, מוזר ככל שזה יישמע לכם, האנשים הפשוטים, שאילת שאלות שאנחנו כבר ממש יודעים את התשובה עליהן, או לפחות כך נדמה לנו, תמיד כך יהיה נדמה לנו בלבד, מכיוון שתמיד חסרים עוד חלקים, והתמונה הנבנית תמיד יכולה להיות יותר גדולה ומקיפה, מה שלבסוף יצור עולמות ידע עשירים כל-כך, רחבים כל-כך ומלאים כל-כך, שזה יאפשר בסופו של דבר לראות ולהבין את הדברים דו-מימדית, תלת-מימדית, ארבע-מימדית, וכן הלאה.

וזהו הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן, וזה למה אני, לדוגמה, עושה את זה. כמו לדוגמה כששאלתי למה הקומוניזם לא עובד.

למה הקומוניזם לא עובד? | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

אני מאור פז למען השם. האדם שמלבד היותו הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כי הוא כתב את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בגיל 16 ובכיתה י', הוא גם הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של הפיננסים, שחזה את המשבר הכלכלי של 2022 כבר ב-2021, הישג שהוא לבדו למעשה ממקם אותו באותו מעמד של מייקל ברי ונוריאל רוביני, שחזו את 2008, ושחוזה כבדרך קבע מניות וסחורות שעולות לאחר מכן במאות ואלפים של אחוזים כמו כלום וללא כל מאמץ, מה שלמעשה אומר שיכולות ההשקעה שלו, גם אם לא באות לידי ביטוי בפועל, הן גדולות יותר מאשר אלו של וורן באפט, מי שנחשב למשקיע הטוב בעולם, פי עשרות ופי מאות.

באמת נראה לכם שלא ידעתי למה הקומוניזם לא עובד לפני שאמרתם לי? |יעני|

לא רק שאני מבין בקומוניזם, אני כל-כך מבין בקומוניזם, שבגיל 17 וכפרויקט צדדי, לצידה של כתיבת "האסכולה הכלכלית הפזית", ככל הנראה העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של הכלכלה, ביצעתי מעשה תועבה, וכתבתי תוכנית של קומוניזם שעובד. למה "מעשה תועבה"? כי הקומוניזם לא עובד והוא לא עובד מסיבות מסוימות וטובות, ולכן אסור שיעבוד, ולגרום לו לעבוד, כך שיוכל "להחזיק", הוא מעשה נפשע מאין כמוהו. ככל הנראה לעולם לא אשחרר את עבודתי זאת.

אז בכל מקרה, למה שאלתי למה הקומוניזם לא עובד? כדי לשמוע תשובות מרובות וגירסאות מרובות של למה הוא לא עובד כדי להרחיב ולהעצים את הידע שלי על למה הוא לא עובד.

האם זה עבד? האם הוספתי ללמוד עוד ועוד דברים וסיבות על למה הקומוניזם לא עובד? ברור.

בכל מקרה, זאת רק דוגמה אחת, אבל השרשור הזה כבר מספיק ארוך, ולא אלאה אתכם בדוגמאות נוספות.

מקווה שהצלחתי ללמד אתכם היום את הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן.

על החתום,

מאור,

גדול בני-האדם במאה ה-21,

גדול בני-האדם באלף השלישי,

גדול בני-האדם בכל הזמנים למעט הנגר מנצרת,

האדם החשוב ביותר בהיסטוריה של מדעים מרובים,

חכם יותר מאיינשטיין,

חכם יותר מטסלה,

חכם יותר מארכימדס,

חכם יותר מלאונרדו דה וינצ'י,

הבן-אדם הכי חכם במדינה,

בעולם,

בהיסטוריה.

d28943c8633093cbd05a2f7ebc838ff1.jpg
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לפעמים אני שואל שאלות שאני כבר יודע את התשובה עליהן. למה, אתם שואלים? האם זה כי אני ילד מניאק מעצבן שסתם עושה דברים בשביל הכיף או בשביל לראות מה יגידו או מה יהיו התגובות? לא, לא. זה לא העניין.

העניין הוא, שהמציאות מסובכת. העולם מסובך. האמת היא שאנחנו כבר יודעים את זה, אבל העניין הוא, שהמציאות אפילו עוד יותר מסובכת ממה שאנחנו חושבים.

לא באמת יש טוב או רע. יש תמונות של מציאויות.

לא באמת יש שקרים או אמיתות. יש פרספקטיבות.

לא באמת יש שאלות ותשובות. יש שאלות ויש עולמות של תשובות.

שאלות פשוטות כמסובכות, התשובה היא אף-פעם לא באמת אחת. התשובה אף-פעם לא באמת פשוטה.

על כל שאלה, פשוטה ככל שתהיה, יש בעצם עולם שלם של תשובות פשוטות ומורכבות שכולן נכונות, ושמרכיבות יחדיו תמונה גדולה, שלמה והוליסטית שהיא הרבה יותר מורכבת מאשר מה שאי-פעם היינו יכולים להעלות בדמיוננו.

כאשר אנו מדברים על ראייה ויזואלית, באמצעות מערכת הראייה, הרבה פעמים אנחנו מדברים על ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית, אבל העניין הוא, שיש ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית וכן הלאה גם בתוך הראש שלנו, ובחשיבה שלנו, ובהבנה שלנו את הדברים.

שלב שהוא מתקדם מאוד יחסית, זה להבין שאפילו את מה שאנחנו יודעים, אנחנו יכולים לדעת עוד יותר טוב, כי תמיד יש עוד חלקים, שביכולתם להרכיב תמונה עוד יותר גדולה, ועוד יותר שלמה.

אחד המרכיבים הגדולים והחשובים של חוכמה אמיתית, וגאונות אמיתית, זה להמשיך ולשכלל עוד ועוד את עולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, וזאת במקום להשאיר את הידע הנוכחי שלנו על ועם כל הדברים שאנחנו כבר יודעים אותם, באותה הרמה הנמוכה של אותה ידיעה ברמה נמוכה, ומעבר לחיפוש אחרי מידעים חדשים לגמרי, בנושאים חדשים לגמרי, שיצרו אצלנו סכמות חדשות וסכמות-על חדשות, שאם זהו אופי הפעולה שלנו והלמידה שלנו, סביר להניח שיהיו מידעים, נושאים, סכמות וסכמות-על ברמה נמוכה, אם אנחנו לומדים את הדברים בצורה שטחית, לא עמוקה, לא רחבה ולא הוליסטית, ואז פשוט ממשיכים אל המידעים, הנושאים, הסכמות וסכמות העל הבאות כמו אידיוטים.

לכן, למידה חכמה, נכונה ואיכותית היא למידה המאזנת בין למידת דברים חדשים לחלוטין ללמידת דברים ש"קרובים" לעולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, ושממשיכים ובונים את הידע שכבר יש לנו, עם דגש מיוחד על, מוזר ככל שזה יישמע לכם, האנשים הפשוטים, שאילת שאלות שאנחנו כבר ממש יודעים את התשובה עליהן, או לפחות כך נדמה לנו, תמיד כך יהיה נדמה לנו בלבד, מכיוון שתמיד חסרים עוד חלקים, והתמונה הנבנית תמיד יכולה להיות יותר גדולה ומקיפה, מה שלבסוף יצור עולמות ידע עשירים כל-כך, רחבים כל-כך ומלאים כל-כך, שזה יאפשר בסופו של דבר לראות ולהבין את הדברים דו-מימדית, תלת-מימדית, ארבע-מימדית, וכן הלאה.

וזהו הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן, וזה למה אני, לדוגמה, עושה את זה. כמו לדוגמה כששאלתי למה הקומוניזם לא עובד.

למה הקומוניזם לא עובד? | תפוז פורומים (tapuz.co.il)


אני מאור פז למען השם. האדם שמלבד היותו הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כי הוא כתב את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בגיל 16 ובכיתה י', הוא גם הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של הפיננסים, שחזה את המשבר הכלכלי של 2022 כבר ב-2021, הישג שהוא לבדו למעשה ממקם אותו באותו מעמד של מייקל ברי ונוריאל רוביני, שחזו את 2008, ושחוזה כבדרך קבע מניות וסחורות שעולות לאחר מכן במאות ואלפים של אחוזים כמו כלום וללא כל מאמץ, מה שלמעשה אומר שיכולות ההשקעה שלו, גם אם לא באות לידי ביטוי בפועל, הן גדולות יותר מאשר אלו של וורן באפט, מי שנחשב למשקיע הטוב בעולם, פי עשרות ופי מאות.

באמת נראה לכם שלא ידעתי למה הקומוניזם לא עובד לפני שאמרתם לי?
|יעני|

לא רק שאני מבין בקומוניזם, אני כל-כך מבין בקומוניזם, שבגיל 17 וכפרויקט צדדי, לצידה של כתיבת "האסכולה הכלכלית הפזית", ככל הנראה העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של הכלכלה, ביצעתי מעשה תועבה, וכתבתי תוכנית של קומוניזם שעובד. למה "מעשה תועבה"? כי הקומוניזם לא עובד והוא לא עובד מסיבות מסוימות וטובות, ולכן אסור שיעבוד, ולגרום לו לעבוד, כך שיוכל "להחזיק", הוא מעשה נפשע מאין כמוהו. ככל הנראה לעולם לא אשחרר את עבודתי זאת.

אז בכל מקרה, למה שאלתי למה הקומוניזם לא עובד? כדי לשמוע תשובות מרובות וגירסאות מרובות של למה הוא לא עובד כדי להרחיב ולהעצים את הידע שלי על למה הוא לא עובד.

האם זה עבד? האם הוספתי ללמוד עוד ועוד דברים וסיבות על למה הקומוניזם לא עובד? ברור.

בכל מקרה, זאת רק דוגמה אחת, אבל השרשור הזה כבר מספיק ארוך, ולא אלאה אתכם בדוגמאות נוספות.

מקווה שהצלחתי ללמד אתכם היום את הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן.

על החתום,

מאור,

גדול בני-האדם במאה ה-21,

גדול בני-האדם באלף השלישי,

גדול בני-האדם בכל הזמנים למעט הנגר מנצרת,

האדם החשוב ביותר בהיסטוריה של מדעים מרובים,

חכם יותר מאיינשטיין,

חכם יותר מטסלה,

חכם יותר מארכימדס,

חכם יותר מלאונרדו דה וינצ'י,

הבן-אדם הכי חכם במדינה,

בעולם,

בהיסטוריה.


א.מ.ל.ק.
לא עדיף לישון בשעות הללו של הלילה? זה יתרום למוחך הקודח הרבה יותר משאבים!​
 
א.מ.ל.ק.
לא עדיף לישון בשעות הללו של הלילה? זה יתרום למוחך הקודח הרבה יותר משאבים!​
הכל תעמולה בסגנון הסרטים החדשים של בטמן - אין טוב ורע כל מיני שטויות כאלה.

על מי זה עובד - אנשים חסרי מוסר ובלי רגש אלוהי.
 

The Real Big Joe

Well-known member
לפעמים אני שואל שאלות שאני כבר יודע את התשובה עליהן. למה, אתם שואלים? האם זה כי אני ילד מניאק מעצבן שסתם עושה דברים בשביל הכיף או בשביל לראות מה יגידו או מה יהיו התגובות? לא, לא. זה לא העניין.

העניין הוא, שהמציאות מסובכת. העולם מסובך. האמת היא שאנחנו כבר יודעים את זה, אבל העניין הוא, שהמציאות אפילו עוד יותר מסובכת ממה שאנחנו חושבים.

לא באמת יש טוב או רע. יש תמונות של מציאויות.

לא באמת יש שקרים או אמיתות. יש פרספקטיבות.

לא באמת יש שאלות ותשובות. יש שאלות ויש עולמות של תשובות.

שאלות פשוטות כמסובכות, התשובה היא אף-פעם לא באמת אחת. התשובה אף-פעם לא באמת פשוטה.

על כל שאלה, פשוטה ככל שתהיה, יש בעצם עולם שלם של תשובות פשוטות ומורכבות שכולן נכונות, ושמרכיבות יחדיו תמונה גדולה, שלמה והוליסטית שהיא הרבה יותר מורכבת מאשר מה שאי-פעם היינו יכולים להעלות בדמיוננו.

כאשר אנו מדברים על ראייה ויזואלית, באמצעות מערכת הראייה, הרבה פעמים אנחנו מדברים על ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית, אבל העניין הוא, שיש ראייה חד-מימדית, דו-מימדית, תלת-מימדית וכן הלאה גם בתוך הראש שלנו, ובחשיבה שלנו, ובהבנה שלנו את הדברים.

שלב שהוא מתקדם מאוד יחסית, זה להבין שאפילו את מה שאנחנו יודעים, אנחנו יכולים לדעת עוד יותר טוב, כי תמיד יש עוד חלקים, שביכולתם להרכיב תמונה עוד יותר גדולה, ועוד יותר שלמה.

אחד המרכיבים הגדולים והחשובים של חוכמה אמיתית, וגאונות אמיתית, זה להמשיך ולשכלל עוד ועוד את עולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, וזאת במקום להשאיר את הידע הנוכחי שלנו על ועם כל הדברים שאנחנו כבר יודעים אותם, באותה הרמה הנמוכה של אותה ידיעה ברמה נמוכה, ומעבר לחיפוש אחרי מידעים חדשים לגמרי, בנושאים חדשים לגמרי, שיצרו אצלנו סכמות חדשות וסכמות-על חדשות, שאם זהו אופי הפעולה שלנו והלמידה שלנו, סביר להניח שיהיו מידעים, נושאים, סכמות וסכמות-על ברמה נמוכה, אם אנחנו לומדים את הדברים בצורה שטחית, לא עמוקה, לא רחבה ולא הוליסטית, ואז פשוט ממשיכים אל המידעים, הנושאים, הסכמות וסכמות העל הבאות כמו אידיוטים.

לכן, למידה חכמה, נכונה ואיכותית היא למידה המאזנת בין למידת דברים חדשים לחלוטין ללמידת דברים ש"קרובים" לעולם הידע שאנחנו כבר מחזיקים בו, ושממשיכים ובונים את הידע שכבר יש לנו, עם דגש מיוחד על, מוזר ככל שזה יישמע לכם, האנשים הפשוטים, שאילת שאלות שאנחנו כבר ממש יודעים את התשובה עליהן, או לפחות כך נדמה לנו, תמיד כך יהיה נדמה לנו בלבד, מכיוון שתמיד חסרים עוד חלקים, והתמונה הנבנית תמיד יכולה להיות יותר גדולה ומקיפה, מה שלבסוף יצור עולמות ידע עשירים כל-כך, רחבים כל-כך ומלאים כל-כך, שזה יאפשר בסופו של דבר לראות ולהבין את הדברים דו-מימדית, תלת-מימדית, ארבע-מימדית, וכן הלאה.

וזהו הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן, וזה למה אני, לדוגמה, עושה את זה. כמו לדוגמה כששאלתי למה הקומוניזם לא עובד.

למה הקומוניזם לא עובד? | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

אני מאור פז למען השם. האדם שמלבד היותו הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כי הוא כתב את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בגיל 16 ובכיתה י', הוא גם הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של הפיננסים, שחזה את המשבר הכלכלי של 2022 כבר ב-2021, הישג שהוא לבדו למעשה ממקם אותו באותו מעמד של מייקל ברי ונוריאל רוביני, שחזו את 2008, ושחוזה כבדרך קבע מניות וסחורות שעולות לאחר מכן במאות ואלפים של אחוזים כמו כלום וללא כל מאמץ, מה שלמעשה אומר שיכולות ההשקעה שלו, גם אם לא באות לידי ביטוי בפועל, הן גדולות יותר מאשר אלו של וורן באפט, מי שנחשב למשקיע הטוב בעולם, פי עשרות ופי מאות.

באמת נראה לכם שלא ידעתי למה הקומוניזם לא עובד לפני שאמרתם לי? |יעני|

לא רק שאני מבין בקומוניזם, אני כל-כך מבין בקומוניזם, שבגיל 17 וכפרויקט צדדי, לצידה של כתיבת "האסכולה הכלכלית הפזית", ככל הנראה העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של הכלכלה, ביצעתי מעשה תועבה, וכתבתי תוכנית של קומוניזם שעובד. למה "מעשה תועבה"? כי הקומוניזם לא עובד והוא לא עובד מסיבות מסוימות וטובות, ולכן אסור שיעבוד, ולגרום לו לעבוד, כך שיוכל "להחזיק", הוא מעשה נפשע מאין כמוהו. ככל הנראה לעולם לא אשחרר את עבודתי זאת.

אז בכל מקרה, למה שאלתי למה הקומוניזם לא עובד? כדי לשמוע תשובות מרובות וגירסאות מרובות של למה הוא לא עובד כדי להרחיב ולהעצים את הידע שלי על למה הוא לא עובד.

האם זה עבד? האם הוספתי ללמוד עוד ועוד דברים וסיבות על למה הקומוניזם לא עובד? ברור.

בכל מקרה, זאת רק דוגמה אחת, אבל השרשור הזה כבר מספיק ארוך, ולא אלאה אתכם בדוגמאות נוספות.

מקווה שהצלחתי ללמד אתכם היום את הערך של שאילת שאלות שאנחנו כבר יודעים את התשובה עליהן.

על החתום,

מאור,

גדול בני-האדם במאה ה-21,

גדול בני-האדם באלף השלישי,

גדול בני-האדם בכל הזמנים למעט הנגר מנצרת,

האדם החשוב ביותר בהיסטוריה של מדעים מרובים,

חכם יותר מאיינשטיין,

חכם יותר מטסלה,

חכם יותר מארכימדס,

חכם יותר מלאונרדו דה וינצ'י,

הבן-אדם הכי חכם במדינה,

בעולם,

בהיסטוריה.

צפה בקובץ המצורף 111357
טמבל. לא חידשת כלום. המדע כל הזמן שואל שאלות על מה שיש תשובות - בנסיון להפריך ו/או לשפר את התשובה
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
טמבל. לא חידשת כלום. המדע כל הזמן שואל שאלות על מה שיש תשובות - בנסיון להפריך ו/או לשפר את התשובה
לשאול שאלות על מה שכבר יש תשובות, זאת רק נקודת הקיצון ממש, של הדברים. יותר קריטי השלב אחד קודם, של להרחיב עולמות ידע קיימים מאשר להתחיל כאלו חדשים.

גם האמת שכיוונתי אל האנשים הפשוטים. "העם".

לא ברמת המדענים, אלא ברמת האנשים הפשוטים, אנשים לומדים דברים חדשים ו"ממשיכים הלאה", לומדים דברים חדשים ו"ממשיכים הלאה".

ייתכן שמוטב שילמדו, שמוטב יהיה להם, לפחות יותר מאשר כיום, יותר להרחיב ולהעצים ידיעות קיימות, על חשבון הרדיפה אחרי ידיעות חדשות, להרחיב ולהעצים סכמות וסכמות-על קיימות, מאשר להתחיל סכמות וסכמות-על חדשות.

הנקודות החלשות הן נקודות חלשות כי זהו מטבעם של הדברים שאלו יהיו הנקודות החלשות שלנו, ואלו הנקודות החלשות שלנו, כי הקרקע אינה פורייה, והיא גם לא תהיה.

מוטב יהיה עבור רוב האנשים להתחיל לשים קצת פחות משקל על חיזוק הנקודות החלשות שלהם, שכמה שלא נשים על זה משקל, המצב לא ישתפר בהרבה, כי הקרקע לא פורייה, ולכן זהו מטבען של הנקודות החלשות שלנו להיות כאלו, ולהתחיל לשים יותר משקל על חיזוק הנקודות החזקות, כי שם יש פוטנציאל אמיתי, ושם הקרקע פורייה, ושם אפשר להגיע למרחקים גדולים.

גם ברמת מערכת החינוך, זה עדיין דבר שעוד נשאר ללמוד ולהבין אותו.

ברמת המשאבים וחלוקת המשאבים במערכת החינוך, מערכת החינוך משקיעה את המשאבים הנוספים, ומשאבים גדולים, בתלמידים מתקשים, שזאת טעות.

מי אלו התלמידים המתקשים? אנשים שייכשלו בחיים או אנשים שלא יגיעו רחוק. והסיבה שהם מתקשים, ושזה יהיה סופם, זה כי זהו טבעם, וכי הקרקע לא פורייה.

האינטליגנציה לא גבוהה, גם לא השכל. למה להילחם שם כל-כך? למה להתאבד על זה? אין מספיק קרקע פורייה בשביל לעבוד איתה?

גם אם שם משקיעים משאבים גדולים, אז או שזה לא עובד וכולם נשארים בדיוק באותו מקום ובדיוק באותה רמה, וכולם עדיין ייכשלו בחיים או לא יגיעו רחוק, וגם אם זה עובד, אז מי שהיה אמור להיכשל בחיים וזהו, עכשיו סתם "יגיע לא רחוק", ומי שהיה אמור להגיע לא רחוק, יגיע קצת יותר רחוק מזה, שגם זה לא וואו.

מצד שני, אם ישקיעו את העוד משאבים האלו בתלמידים שכבר הולך להם, והם כבר מצליחים, אז אלו אנשים שממילא היו מגיעים רחוק ועכשיו יגיעו אפילו עוד יותר רחוק, שזאת תרומה הרבה יותר גדולה לעולם, מאשר להציל מישהו שהיה אמור להיות מנקה רחובות, ועכשיו הוא לא יהיה מנקה רחובות, הוא יהיה קופאי בסופר, או מה שלא יהיה בדיוק.

כאשר הקרקע פורייה, גם בכלל ובאופן כללי, רואים הרבה יותר תוצאות בשטח, ומקבלים הרבה יותר תרומה למשאבים שנשקיע.

התפיסה לפיה צריך לעזור לחלשים היא שגויה מיסודה. הם חלשים כי זהו טבעם ואלו יכולותיהם, והשקעת משאבים בהם היא בזבוז נוראי, הם לא יהפכו בעקבות כך מחלשים לחזקים.

התפיסה לפי לא צריך לעזור לחזקים כי הם כבר חזקים אז הם פחות צריכים את זה היא שגויה. אם נשקיע משאבים בחזקים, אז הם רק יהפכו לסופר-חזקים.

בסופו של דבר, זאת שאלה של הסתכלות, ומה אנחנו רוצים. אנחנו רוצים להציל אנשים מעבודות של ניקוי רחובות ונהגי משאיות זבל, ולהצליח בכך הצלחה מועטה ביותר, כי זהו טבעם של האנשים האלו להיות חלשים ולהיות מנקי רחובות ונהגי משאיות זבל, או שאנחנו רוצים ליצור פס ייצור לגאונים?
 

ai27

Well-known member
מי שלא שואל - לא לומד
אז איך תהיה חכם אם לא תשאל?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
למה,אני דווקא מאמין שהוא חושב שהוא עובד.

ברמה מסוימת הוא עובד רק בלי תמורה ובלי תועלת.
בלי תמורה ובלי תועלת...בינתיים ;)
הכל תעמולה בסגנון הסרטים החדשים של בטמן - אין טוב ורע כל מיני שטויות כאלה.

על מי זה עובד - אנשים חסרי מוסר ובלי רגש אלוהי.
לא. העולם באמת מאוד מורכב ועלינו תחילה כל להבין, ברמה הבסיסית והראשונית שהוא כזה, ואז ללמוד אותו ככזה, מה שיאפשר לנו ללמוד אותו בצורה יותר טובה ואיכותית.
הוא חכם ממך בהרבה
כן! כן! כן!

אני חכם יותר מכולם!

אתם לא מבינים?!

זה כל מה שאי-פעם רציתי לשמוע!


boys-deluxe-king-costume.png
blob222.jpg Dash_Parr_The_Incredibles.jpg
הוא כבר יודע הכל... ;)
אוי נו די, לא צריך להגזים 😂🤷‍♂️

אני רק יודע יותר מאשר כל בן-אדם אחר שאי-פעם חי לפניי.

139789f3ed4c221fe272b38a463384be.jpg
איזה ילד קקה זה בזמני צחקו על ילדים כאלה שרק מנסים למרוח אותך עם ה"חוכמה" שלהם.
אתה מדבר על ילדים חכמולוגים. אני לא חכמולוג. אני חכם באמת :D

אני (הבלונדיני עם המשקפיים, כן? 😅):

m437rhcm.png
 
למעלה