אם יש לך את כלי העבודה המתאימים - בחינם
הרכיב יחיד שתצטרך כלי מיוחד לצורך פורוקו והרכבתו הינו הקסטה.
על מנת לפרד ולהרכיב קסטה תצטרך:
1. ״ראש״ מתאים למפתח Torque. זה ראש משונן שנכנס לתוך הבורג שנועל את הקסטה למנגנון הפראילאוף/דרייבר על הנאבה.
2. מפתח Torque של 40 ניוטון מטר.
3. ״שוט״ שמאפשר לך להחזיק את הקסטה ״קונטרה״ כאשר אתה פותח או סוגר את בורג הנעילה האמור.
בהנחה שצמיגים אתה יודע להחליף לבד, אלו הכלים שתצטרך, ואולי גם מברג פיליפס כדי לבצע כיוון מחדש של ההילוכים (למקרה שהמיקום של הקסטה על הנאבה קצת שונה).
אני מניח שהקפדת לרכוש גלגלים בעלי נאבות ברוחב המתאים וקוטר ציר המתאים לאופניך. פעם הכל היה ברוחב וקוטר אחידים: ״שחרור מהיר״ בקוטר 5מ׳מ מלפנים ומאחור. רוחב 100 מ׳מ מלפנים ורוחב 135 מ׳מ מאחור. היום יש מלפנים רוחב 100 או 110, ועובי 5מ׳מ או 15 מ׳מ או 20 מ׳מ. מאחור תמצא חוץ מ-135/5 גם 142/12 או 148/12... יש מתאמים שמאפשרים מעבר מחלק מהשיטות לאחרות, אבל לא מכל שיטה לכל שיטה...
ולשאלה כמה זה יעלה: מאחר ומדובר בעבודה בלבד, ואם שום דבר לא משתבש, מדובר בחצי שעה עבודה בערך (החלפת קסטה, וזה כולל הפסקת קפה באמצע) ואת כל השאר (צמיגים, הרכבה על האופניים, כיוון הילוכים) אתה עושה לבד - אז העלות היא חצי שעה עבודה לפי מחירון החנות.
אם אתה רוצה שהמכונאי יעשה הכל - פירוק, העברת קסטה, העברת צמיגים, הרכבה וכיוון מחדש - אז נניח שמדובר בשעה עבודה. כולל הפסקת קפה. כמה חנות לוקחת על שעה? מה שבע?